پنج روش پرزنت در معماری برای بازاریابی پروژه‌ها

پرزنت معماری

پنج روش پرزنت در معماری برای بازاریابی پروژه‌ها

چرا ساختمان دارای شکل خاصی است؟ چرا بنا را در این نقطه‌ی خاص از پلان قرار داده‌اید؟
شما باید بتوانید ایده ی طراحی خود را تعریف کنید طوری که برای مخاطبان قابل فهم باشد.
شما چه معماری باشید که می‌خواهید مشتری جذب کنید یا در یک رقابت برنده شوید یا اینکه پیمانکاری هستید که قصد فروش ساختمان را دارد،
در هر صورت باید توانایی فوق را داشته باشید.
در این مقاله، به پنج ابزار مهمی که اشاره می‌کنیم که با استفاده از آنها بهتر می‌توانید خودرا پرزنت معماری کنید.

پرزنت معماری
هر پروژه‌ای در پرزنت معماری باید داستانی را تعریف کند.

هر داستان شامل مجموعه‌ای از رخدادهاست که بر اساس طرح داستان به یکدیگر مرتبط می‌شوند.
در اصطلاحات معماری می‌توان مفهوم، شکل و کاربرد ساختمان را به عنوان این عناصر و ایده در نظر گرفت.
مخاطبین دوست دارند در پرزنت معماری شما هدایت شوند.
در دنیای امروزی، شما ابزارهای زیادی دارید تا ایده‌ها را عملی کرده و پروژه ی خود را پرزنت کنید.
معمارها از طرح اولیه، نمودارها و حتی ویدئوها برای انتقال ایده‌های خود به مخاطب استفاده می‌کنند.
پرزنت معماری با استفاده از عناصر تصویری می‌تواند روشی نوآورانه و متفاوت برای توضیح ایده‌ها و مفاهیم موجود در ذهن شما باشد.

بعضی از معمارها طرح‌های اولیه‎ی دستی را ارائه می‌دهند، بعضی دیگر داده‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب نمودار ارائه می‌دهند، بعضی ماکت طرح را می‌سازند و بعضی دیگر نیز طرح خود را رندر می‌کنند.

نکته‌ی مهم در  پرزنت معماری

نکته‌ی مهم اینجاست که باید مفهوم ایده را به بهترین شکل تصویری ممکن ارائه کرد.
ابزارهای زیادی برای پرزنت معماری شما وجود دارد.

هنر اینجاست که اول با استفاده از داستان قوی مخاطب را میخ‌کوب کنید و بعد مفاهیم طراحی خود را از طریق پرزنت مناسب، به او «بفروشید».
اما لازم نیست داستان را از صفر شروع کنید؛هر پروژه‌ی ساخت‌وسازی چارچوب مشخص و تعریف‌شده‌ای دارد.
در ادامه به پنج روش، نمونه و ابزار اشاره می‌شود که به شما نشان می‎‌دهندپرزنت معماری باید چگونه باشد.
شما می‌توانید از آنها برای ارائه‌ی ایده‌ها و کارهای خود به مشتریان استفاده کنید و بدین ترتیب درک مشتری‌ها از نمای پروژه را بالا ببرید.
یک طرح خوب معماری باید داستانی را بگوید که قابلیت ماندگاری در ذهن مشتری را داشته باشد.

پرزنت در معماری
پرزنت معماری

1. اسکیس– پایه‌ی پرزنت در معماری

اسکیس یکی از ابزارهای سنتی برای معماران است که روشی بسیار قوی برای به نمایش گذاشتن یک پروژه تلقی می‌شود.
اسکیس ها همواره ابزاری در دسترس در زمانی هستند که می‌خواهید ایده‌ی یک سازه را توسعه دهید و به نوعی، پایه‌ی تمامی ابزارهای دیگر در این زمینه‌اند.

البته شما می‌توانید برای مفهوم طراحی خود علاوه بر فیلمنامه‌ی مصور، یک دیاگرام هم رسم کنید.
نحوه‌ی کشیدن اسکیس باید به گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند ایده‌ی شما را به راحتی و به صورت شفاف درک کند.
اسکیس های زیر نمونه‌هایی هستند که به خوبی جنبه‌های مختلف پروژه را برای مخاطب توضیح می‌دهند.

2. دیاگرام‌های مفهومی – فیلمنامه‌ای مصور برای پرزنت در معماری

بعضی اوقات، شما ایده‌های زیادی دارید که می‌خواهید در طراحی یک ساختمان پیاده کنید. این ایده‌ها گستره‌ی وسیعی دارند و از شکل و محل قرارگیری بنا در بافت شهری شروع می‌شوند.
در مرحله‌ی بعد، راجع به محل ورودی اصلی و سازماندهی پلان طبقات ایده می‌دهید.
بعد، ممکن است بپرسید که چرا باید مثلاً سالن اجتماعات در طبقه‌ی سوم باشد یا حیاط در وسط ساختمان قرار بگیرد.
ممکن است بخواهید مطمئن شوید که نمای ساختمان در نقاطی خاص دارای نورگیر باشد.

سؤال‌ها و احتمال‌های زیادی وجود دارند که قبل از نهایی کردن طرح باید آنها را مد نظر قرار داد.
به طور طبیعی، شما دوست دارید تا تمامی این ایده‌های فوق‌العاده و پتانسیل خلاقانه طرح را به مخاطب منتقل کنید.
مجموعه‌ای از دیاگرام‌های مفهومی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.
دیاگرام‌ها می‌توانند داستانی را برای مشتری نقل کنند و مفهوم کلی طرح را قبل از اجرای فیزیکی آن، بهتر برای مخاطب توضیح دهند.

پرزنت در معماری
پرزنت در معماری

نحوه ی پرزنت معماری در شرکت  BIG Bjarke Ingels Group

شرکت دانمارکی (BIG Bjarke Ingels Group) استاد استفاده از این روش است.
این شرکت ایده‎های شگفت‌انگیزی در ارتباط با طراحی دارد و اغلب آنها را از طریق مجموعه‌ای از دیاگرام‌های خوش‌شاخت به نمایش می‌گذارد.
در نگاه اول، بعضی از طرح‌های آنها ممکن است – حتی خارج از بافت – منطقی به نظر نرسد.
اما اگر تصاویر را با دیاگرام‌ها و داستانی که نقل می‌کنند کنار هم بگذارید، همه چیز مثل روز روشن خواهد شد و به راحتی می‌توانید با طرح ارتباط برقرار کنید.
شنیدن پرزنت معماری شرکت BIG بسیار جذاب است؛
این که چگونه طرح را در ذهن مخاطب جا می‌اندازد و آنها را قادر می‌سازد تا با طرح ارتباط برقرار کنند و حتی برای دیگران بازگو کنند – تعریف کردن مجدد یک داستان خوب همیشه لذت‌بخش است.

3. ماکت‌ها – نمونه‌سازی برای پرزنت در معماری

در دنیای خلاق امروزی، توجه خاصی به نمونه‌سازی قبل از تولید نهایی محصول وجود دارد.
معمارها سال‌هاست است که نمونه‌ی طرح‌های خود را به شکل ماکت ارائه می‌دهند تا آن را در مقیاس کوچکتر امتحان کنند.

ماکت‌ها روش بسیار خوبی برای توصیف تصویری طرح به صورت سه‌بعدی و همچنین امتحان کردن شکل‌های مختلف هستند طوری که هم در هزینه و هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنند.
علاوه‌براین، ماکت‌ها به خوبی به شما کمک می‌کنند تا طرح خود را برای مخاطبین تشریح کنید.
اگر شما صرفاً پلان طرح را به صورت زبانی توصیف کنید، افرادی که با معماری آشنایی نداشته باشند اغلب نمی‌توانند آنها را در ذهن خود تصویرسازی کنند.
ماکت‌ها این مشکل را حل کرده و به شما کمک می‌کنند تا پرزنت معماری را به صورت ملموس‌تر بیان کنید.
بنابراین، برای به تصویر کشیدن داستان طرح خود، ماکت بسازید.

پرزنت در معماری

پرزنت در معماری

این رندرینگ را برای پرزنت معماری تصور کنید:

داخل یکی از آپارتمان‌ها مبلمان شده و یک بطری نوشیدنی بسیار لذیذ نیز روی کانتر اشپزخانه قرار دارد.
شاید خود معمارها این نوع رندرینگ را بی‌ارزش تلقی کنند اما درحقیقت بسیار مهم هستند.
شما صرفاً یک ساختمان برای مخاطب خود طراحی نکرده‌اید بلکه تصویری از یک سبک زندگی ایده‌آل را نیز در ذهن آنها ایجاد می‌کنید.
تصاویری که خوب باشند در ذهن مخاطب ثبت می‌شوند و تأثیرگذاری طولانی‌مدتی در آنها خواهند داشت.
در ادامه، نمونه‌هایی عالی از رندرینگ آورده شده است؛ بعضی از آنها آنقدر خوب هستند که نمی‌توان غیرواقعی بودن آنها را باور کرد.

4. رندرینگ – ساختن واقعیت مجازی در پرزنت معماری

رندرینگ باعث می‌شود که پروژه‌ی شما در پلتفرمی مجازی به تصویر کشیده شود. این ابزارها برای جلب نظر مخاطب بسیار مفید هستند.
با استفاده از این پلتفرم مجازی شما می‌توانید اتمسفر، مواد خاص و حتی تعامل انسانی را به طرح اضافه کنید.
فرض کنید که می‌خواهید طرح مربوط به یک بلوک آپارتمان را بفروشید.
اگر رندرینگ بام‌هایی سبز را نشان دهد که ساکنان ساختمان با خوشحالی تمام در حال آب دادن به گیاهان آن هستند، احتمال بیشتری برای فروش طرح خواهید داشت نسبت به زمانی که صرفاً این ایده را روی کاغذ پیاده کنید.

پرزنت در معماری
پرزنت در معماری

5. ویدئو – اجازه دهید مخاطبین با شما در پرزنت معماری پرواز کنند

ساختن فیلم درباره‌ی پروژه شاید جدیدترین ابزاری باشد که مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در بعضی از کشورها – مانند چین – ارائه‌ی ویدئو یکی از روش‌های متداول برای نمایش دادن پروژه‌ها به مشتری است.
مانند رندرینگ، فیلم‌های پروژه‌ی شما نیز می‌توانند حسی مجازی از آینده را به مخاطب القا کنند.

صدا و موسیقی، شبیه‌سازی مواد به کار رفته در ساختمان و دوربینی که درون و دور ساختمان پرواز می‌کند همگی این فرصت را به شما می‌دهند تا تأثیر ماندگاری بر مخاطب داشته باشید.
من خیلی کنجکاوم که ببینم این ابزار در آینده چطور توسعه پیدا می‌کند.
ویدئویی از برج Pyramid که توسط Durst Fetner Residential طراحی شده را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده و بتوانید از بعضی از ابزارهای پیشنهاد شده در پروژه‌های خود بهره ببرید. و این مقاله را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

5/5 - (10 امتیاز)
مطالعه بیشتر
پانل های مشبک فلزی در معماری
راندو چیست ؟
گونه شناسی معماری
چگونه بهترین کف پوش رابرای منزل انتخاب کنیم؟
چگونه باید رنگ فرش منزل خود را انتخاب کنیم؟
ترفندهای تزیین سقف
دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون داخلی مدرن چیست ؟
اهمیت طراحی نمای ساختمان
اهمیت کنتراست در طراحی داخلی ( و نحوه ی استفاده ی صحیح از آن)
اسکیس چیست ؟
تفاوت بین معماری و مجسمه سازی
رنگ در طراحی داخلی مغازه ها
معماری پارامتریک
باغ ایرانی نمادی از بهشت
با این ۱۱ ترفند اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید
دکوراسیون ماه تولد : ایده های چیدمان بر اساس نشان ماه تولد شما
نورپردازی در معماری که به یک عنصر اصلی در طراحی تبدیل شده
۶ نکته برای طراحی پاسیو های کوچک
انواع طراحی داخلی
طراحی لند اسکیپ چیست و اهمیت آن چرا اینقدر زیاد است ؟
طراحی کتابخانه خانگی
نحوه‌ی انتخاب رنگ مبلمان راحتی 
تاریخچه نور پردازی
استخر
۱۲ طراحی شگفت انگیز برای پنجره نمای بیرونی
تعریف رنگ و هارمونی در دکوراسیون و طراحی داخلی
ایده‌های طراحی راهرو
نورپردازی معماری زاها حدید
دکوراسیون اتاق خواب
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+