با این ۱۱ ترفند اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

با این 11 ترفند اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

شاید بخاطر کمبود جا و فضای کافی در اتاق هایتان ناراحت هستید و همیشه بخاطر این مشکل در بهبود دکوراسیون منزل خود تلاشی نمی کند. برداشتن دیوارهای بین اتاق ها تنها روش ایجاد فضا نیست مخصوصاً اگر مستاجر باشید.
باید فکر این کار را از سرتان بیرون کنید اما انواعی از تکنیک های طراحی دکوراسیون منزل می توانید اتاق های کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید.
فقط کافی‌ست کمی خلاقیت به خرج دهید! در این مقاله کوتاه قرار است به شما روش ها و ترفندهایی را معرفی کنیم تا با استفاده از آنها اتاق های کم جا و کوچک خود را بزرگتر و دلباز نشان دهید.
اگر اتاق های شما تنگ و کوچک به نظر می رسند و از این موضوع ناراحت هستید با این 11 روش آنها را بزرگتر جلوه دهید. این روش ها عبارتند از :

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید
اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

ترفند 1: جمع و جور و مرتب کردن اتاق ها

هیچ چیزی به اندازه یک اتاق انباشته از وسایل و بی نظم نمی تواند اتاقی را تنگ و کم جا نشان دهد.
سعی کنید اول از همه اتاق را مرتب کنید و سپس وسایلی غیر ضروری که نمایان شدن آنها در اتاق زیاد تاثیری ندارد را در پشت درها، زیر دامن میزها یا روی طاقچه ها بگذارید. وقتی وسایل مرتب در جای خود چیده شوند و بعضی از آنها از چشم دور شوند شک نکنید فضا بزرگتر و جا دارتر به نظر می رسد.

ترفند 2 : راه باز کنید

وقتی مبلمان و وسایل دید را از مسدود کنند اتاق شلوغ و کم جا به نظر می رسد. با کنار زدن مبل ها از مسیرهای عبور و مرو فضا باز می شود و اتاق بزرگتر به چشم می آید.
برای بزرگتر به نظر آمدن اتاق ها شما می توانید از وسایل کوچک مثل چهارپایه، صندلی های بدون دسته، میزهای قد کوتاه در اتاق استفاده کنید.
به طور کلی اگر مسیرهای رفت و آمد در اتاق بسته باشند و شما بتوانید به سختی کف اتاق ها را ببینید فضا کوچک و کم جا به نظر می رسد.
باید وسایل را همانطور که گفتیم به گونه ای بچینید که مسیرها باز شوند و شما بتوانید کف را به راحتی ببینید، در این صورت اتاق های شما جا دار و پر فضا به نظر می رسند.

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید
اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

ترفند 3: استفاده از رنگ های روشن

استفاده درست و هوشمندانه از رنگ در فضا، تاثیر چشمگیری بر بزرگتر و کوچکتر نشان اتاق ها دارد.
گرچه رنگ های تیره و کدر و گرم موجب دنج تر و کوچک تر نشان دادن فضاها می شود ولی از طرفی رنگ های خنثی، روشن و سرد اتاق را دلباز و جا دار نشان می دهد.
بنابریان اگر اتاق هایتان کم جا و کوچک به نظر می رسند می توانید این ترفند را به کار ببرید و با زدن رننگ روشن در اتاق ها آناه را زیبا و دلباز به ببیننده نشان دهید.

ترفند 4: هماهنگ کردن رنگ مبلمان و اثاثیه با دیوارها

کنتراست رنگ یا تضاد کردن رنگ به تفکیک یک فضا کمک می کند. کنتراست کردن رنگ فضا را حتی از آنچه هم که نشان می دهد کوچک تر نمایان می کند.
اثاثیه های منزل که با رنگ دیوارها سازگار باشند کمتر دچار مغایرت با هم دیگر می شوند و همین امر باعث می شود در نظر بیننده فضا یک دست به چشم بیاید و این تصور را ایجاد کند که اتاق بزرگتر دیده می شود.
پس، اگر رنگ مبلمان با دیوارها هیچ سازگاری باهم ندارند یکی از این دور را به رنگ دیگری نزدیک کنید تا فضا بزرگتر و جادارتر به نظر بیننده برسد.

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید
اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

ترفند 5: استفاده از نور و روشنایی

هر اتاقی که به اندازه کافی نور به آن برسد و درونش روشن باشد نسبت به اتاق تاریک و بی نور بزرگتر به چشم می آید.
حال می خواهد این نور طبیعی و برگرفته از آفتاب باشد خواه مصنوعی یا از سیستم برق کشی منزل تامین شود. اگر می خواهید فضا بزرگتر به چشم بیاید پردها را بکشید و راه پنجره ها را باز کنید تا نور طبیعی از بیرون وارد اتاق های شما شوند.
برای کمک به زیاد شدن نور در فضا و به دنبال آن بزرگتر به نظر رسیدن آن در فضاهایی که می خواهید چراغ های بیشتری را اضافه کنید و یا از نورپردازی مخفی در این فضاها استفاده کنید.

ترفند 6: استفاده از لوازم و اثاثیه های لوسیتی یا شیشه ای

با استفاده از، لوازم و اثاثیه هایی که می توان درون آنها را از دو طرف به راحتی دید هر چیزی آنطرف تر باشد را می توان مشاهده کرد و در نتیجه چیزی جلوی دید را مسدود نمی کند.
به عنوان مثال در حمام های کم جا و دنج به هیچ عنوان از کابین دوش های شیشه مات استفاده نکنید به جای آن برای بزرگتر نشان دادن فضا از کابین دوش های شفاف استفاده کنید.
در سایر اتاق ها نیز می توانید از همین ترفند برای بزرگتر نشان دادن فضاها کمک بگیرید.
در اتاق نشیمن می توان از رو میزی های شیشه ای و جنس لوسیت استفاده کرد و فضا را بزرگتر و جادارتر نشان داد. اما رومیزی های چوبی، فلزی جلوی دید فضاهای اطراف را می گیرند و در نتیجه اتاق کم جا و تنگ به نظر می رسد.

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید
اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

ترفند 7: اضافه کردن سطوح بازتابنده یا نعکس کننده

آیینه ها، وسایل فوق العاده ارزشمندی برای بزرگ نشان دادن فضاهای داخلی خانه هستند. برای این منظور یک آیینه نسبتاً بزرگ روی دیوار نصب کنید یا آیینه پایه دار بزرگ کنار دیوار قرار دهید.
با این کار شما همان تاثیر بزرگ جلوه دادن اتاق را با وجود این آیینه ها می توانید به راحتی ببینید. اتاق و نور از طریق آیینه منعکس می شوند و در نتیجه اتاق دلباز تر حس می شود.
در آشپزخانه می توانید با نصب آیینه روی کابینت ها فضا را بزرگتر از حد معمول خود نشان بدهید. یا می توانید در اتاق های نشمین آیینه های دیواری بزرگ نصب کنید و جادوی آن را ببینید.

ترفند 8: استفاده از وسایل بزرگ

در برخی از فضاهای کوچک می توان برای بزرگتر نشان دادن آنها از لوازم و اثاثیه های بزرگ استفاده کرد. اما یادتان باشد در استفاده از وسایل بزرگ باید آنها را هوشمندانه انتخاب کرد و در استفاده از وسایل بزرگ در فضاهای کوچک زیاده روی نکرد.

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

ترفند 9: استفاده از تختخواب های تاشو

اگر فضای اتاق خواب شما کم جا و کوچک به نظر می رسد می توانید از تختخواب های تاشو برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب خود استفاده کنید.
تخت خواب های تاشو به دلیل عملکردی که دارند می توانند به راحتی جمع و در موقع استفاده بازکنید. بعضی از تخت خواب فضاهای زیادی در زیر خود دارند.
در صورتی که با کمبود جا مواجه شدید و اتاق خواب شما کوچک به نظر می رسد می توانید برخی از وسایل و لوازم غیر ضروری را زیر تخت یا در کشوهای آن جای دهید.

ترفند 10: استفاده از رویه مبل های ساده و معمولی

به جای استفاده از رویه مبلمان های رنگ سیر و گرم از رویه مبل های ساده و معمولی برای بزرگ جلوه دان فضا استفاده کنید.
تا جایی که امکان دارد برای منحرف کردن دید و بزرگ نشان دادن اتاق، بافت های جذاب و رنگ های خنثی رویه مبل انتخاب کنید.

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

ترفند 11: پارچه های نازک و شفاف

در بزرگ جلوه دادن بعضی از فضاهای داخلی منزل از برخی از نکات ریز نباید غافل شوید. شما می توانید با انتخاب هوشمندانه پارچه های مورد استفاده در دکوراسیون منزل خود قدری فضای کوچک خود را بزرگ جلوه دهید.

پارچه های نازک و ظریف به کار رفته در دامن میزها و دامن های تخت و یا رویه مبل و صندلی ،روکش های میز و برخی پوشش های موجود در خانه امکان عبور نور در آنها به راحتی انجام می شود.
بنابراین می توانید هنگام خرید این پارچه ها به نازک بودن آن ها دقت کنید.

جمع بندی

فضاهای کوچک و تنگ می تواند اعصاب شما را به هم بریزد و دائم نگران کند. اما می توان چشم ها را با برخی از روش ها فریب داد.
روش ها و ترفندهای مفیدی که در بالا به شرح هر کدام پرداختیم قطع به یقین می توانند در بزرگ جلوه دادن فضاها به شما کمک کنند.
با توجه به موقعیت فضای مورد نظر خود می توانید ترفند مخصوص به خود را انتخاب کنید. در صورتی که ترفند دیگری را می شناسید و فکر می کنید می تواند به بزرگ جلوه دادن اتاق های خانه کمک کنند می توانید به ما و دیگر خوانندگان این مقاله کمک کنید.

اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
لوازم دکوری چه چیزهایی هستند؟
ایده‌ ها و نکاتی برای دکوراسیون با چوب خام
طراحی لند اسکیپ چیست و اهمیت آن چرا اینقدر زیاد است ؟
اتاق ناهار خوری
چطور یک درب ورودی انتخاب کنیم
معماری چیست؟
رنگ بژ در دکوراسیون داخلی
نورپردازی در معماری که به یک عنصر اصلی در طراحی تبدیل شده
۱۰ گونه‌شناسی نور خورشید در معماری 
آشنایی با آخرین ترند‌های حمام‌های مدرن
دکوراسیون مغازه
مهم بودن نورپردازی در طراحی
دکوراسیون منزل
آیا چیدمان مبل را درست انجام می‌ دهید؟ 
اصول طراحی درب در دکوراسیون داخلی
رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی
همه چیزی که باید برای ایجاد یک نقطه کانونی در طراحی داخلی بدانید.
چرا طراحی داخلی اهمیت دارد ؟
طبع یا مزاج رنگ ها در دکوراسیون داخلی
اهمیت مقیاس و تناسب در طراحی داخلی
اهمیت بکارگیری یک طراح برای نورپردازی
ویژگی ها و تفاوت طراحی داخلی مدرن و معاصر
بازسازی و طراحی لابی آپارتمان
رنگ زرد در دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد
پانل های مشبک فلزی در معماری
اهمیت وحدت و هارمونی در طراحی داخلی 
طراحی داخلی چیست ؟
نکات و ایده هایی برای طراحی داخلی رستوران
دکوراسیون منزل کلاسیک
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+