۷ مفهوم نوین طراحی دکوراسیون داخلی محل کار برای جذب بهترین نیروی کار

7 مفهوم نوین دکوراسیون داخلی محل کار برای جذب بهترین نیروی کار

در این مقاله ما 7 مفهوم بسیار رایج و محبوب در زمینۀ طراحی محل کار را در اختیار شما قرار می دهیم.
شرکت های برتر شامل شرکت های سیلیکون ولی (Silicon Valley) مانند گوگل در حال استفاده از این مفاهیم هستند تا بهترین کارمندان را جذب کنند.
در فرآیند بعدی بازسازی خود سعی کنید از این مفاهیم بهره ببرید.

چرا دکوراسیون داخلی محل کار با اهمیت است؟

آیا مایلید تا بهترین کارمندان را جذبِ سازمان خود کنید؟
آیا بدنبال بهترین و برترین استعدادها در بازار کار هستید؟
آیا مایلید نرخ گردش مالی کارمندان خود را افزایش دهید؟
امروزه مسائل مالی به تنهایی نمی تواند عامل مهمی برای جذب کارمندان باشد.
بهترین کارمندان امروزی نیاز به فضای کاری دارند که خلاقیت، همکاری، و ارتباط آنها را برانگیزد و در عین حال اضطراب و تنش را کاهش دهد.
این امر بخصوص برای نسل هشتم صدق می کند اما برای افرادی از نسل های دیگر نیز می تواند کاربردی باشد.

علاوه بر اولویت های کارمندان، طراحی داخلی شما باید بر نکات دیگری نیز توجه داشته باشد.
زیرا بصورت مستقیم بازدۀ کارمندان را تحت تاثیر قرار می دهد.
بصورت ایده آل شما به محل کاری احتیاج دارید که به افراد اجازه دهد در صورت لزوم بتوانند براحتی تمرکز کنند،
با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند، و با یکدیگر در ارتباط باشند.
علاوه بر این نیاز به فضایی دارید که از نظر فیزیکی و روحی آرام بخش و راحت باشد تا افراد بتوانند عملکرد بهینه ای داشته باشند.

این موارد گزینه هایی هستند که طراحی نوین محل کار باید به آنها برسد.
این راهنما شامل 7 تا از مهمترین تم ها و مفاهیم طراحی داخلی دفاتر کاری می باشد که برای جذب بهترین کارمندان در سازمان به شما کمک می کند. اجازه دهید شروع کنیم.

شکل دکوراسیون داخلی محل کار
دکوراسیون داخلی محل کار

1- تاثیر دکوراسیون داخلی محل کار بر فعالیت مبتنی بر کار

شرکت های بزرک و موفق امروزی از برنامه ای تحت عنوانِ فعالیت مبتنی بر کار استفاده می کنند.
این امر به این معنی است که کارمندان می توانند در هر قسمتی از محل کارشان که مناسب باشد به فعالیت خود بپردازند.
بعنوان مثال، اگر کارمندی قصد انجام کاری را داشته باشد که نیاز به توجه و تمرکز بالا دارد،  می تواند به محیطی خلوت برود تا از ایجاد مزاحمت احتمالی دیگر همکارانش در امان باشد.
از طرف دیگر اگر کامندی قصد انجام فعالیتی را داشته باشد که نیاز به همکاری دیگر کارمندان داشته باشد،
می تواند میز کارش را دقیق کنار بقیۀ همکاران قرار دهید و بنوعی یک جلسۀ همکاری و مشورت را تشکیل دهند.
در زیر برخی از محیط هایی که می توان فعالیت های مبتنی بر کار را در آنها انجام داد آورده شده است.

دکوراسیون داخلی محل کار و دفتر کار جمعی همکاران:

چیدمان صندلی ها در این مناطق بصورتی است که کارمندان بسیار نزدیک به یکدیگر می نشینند و شبکه ها یا دیوارهایی آنها را از یکدیگر مجزا می کند.
مثلا بجای اینکه هر کارمند میز مربوط به خود را داشته باشد، آنها یک میز بزرگ و طویل را با هم استفاده می کنند.
هر کارمند محل مخصوص به خود را در اختیار دارد و وسایل خود مانند رایانۀ شخصی، موس، صفحه کلید، تلفن، و بقیۀ موارد را در آن قسمت قرار می دهد. دفتر کار جمعیِ همکاران بیشتر برای فعالیت های جمعی طراحی شده است.
مثلا زمانیکه همکاران بخواهند از یکدیگر سوالاتی بپرسند و در مورد جواب ها با یکدیگر بحث کنند.
این فضاها در بین افرادی که در زمینۀ بازاریابی و کسب و کار فعالیت می کنند بسیار مشهور و رایج است.
بزرگترین مشکلی که این فضا ها دارند این است که ممکن است سروصدا و شلوغی بقیۀ همکاران را اذیت کند.
علاوه بر این، اینگونه فضاها شخصی نیستند و برای تماس های
تلفنی شخصی مناسب نیستند بلکه هدف اصلی آنها انجام فعالیت های مربوط به کسب و کار مانند تماس های تلفنی با مشتریان می باشد.

دکوراسیون داخلی محل کار
شکل دکوراسیون داخلی محل کار

دکوراسیون داخلی محل کار و فضاهای خصوصی:

این فضاها یا بسیار کوچک، بسته، و دارای دیوارها و پنجره های دوجداره می باشند تا به افراد اجازه دهد تماس های تلفنی شخصی خود را در آنها انجام دهد.
این فضاها برای جلسات محرمانه بین دو کارمند نیز طراحی شده اند.
بسیاری از تماس های تلفنی کاملا غیر منتظره و بدون هماهنگی قبلی هستند.
در این مواقع، کارمندان می توانند به سرعت به فضاهای محرمانه بروند و براحتی به فعالیت خود بپردازند.

فضاهایی آرام برای تمرکز:

افراد می توانند در این مناطق بخوبی و بدون مزاحمت تمرکز کنند.
چیدمان این فضاها می تواند شاملِ یک مبل راحتی تا اتاق های کوچک با دیوار و پنجره های دوجداره باشد.

فضاهای مخصوص جلسات:

این فضاها جایی هستند که گروهی از افراد می توانند در آن به بحث و تبادل نظر بپردازند.
این فضاها می توانند بصورت بسته و در اتاق هایی باشند و یا در سالن واقع شود.
این فضاها در اندازه های مختلف و برای پذیرایی از تعداد مختلفی از افراد طراحی می شوند.
در برخی از سازمان ها که با کمبودِ این فضاها مواجه هستند، جلسات در سالن و یا بر روی میزهای کوچک برگذار می شود.

فضای سالن در دکوراسیون داخلی محل کار :

این مناطق بسیار راحت هستند و شاملِ صندلی های راحتی، میز چای، نیمکت، مبلمان، و غیره می باشند.
این فضاها برای جلسات ناگهانی، جلسات گروهی، استراحت های بین کار، و فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارند مناسب است.
برای فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارند، کارمندان می توانند در صورت تمایل در دفتر خود و روی میزشان نیز کار کنند.

فضای کافی شاپ برای دکوراسیون داخلی محل کار :

این فضا برای این است که افراد در آن براحتی استراحت کنند و غذا میل کنند.
آنها می توانند ایده های خود را با بقیۀ همکاران به اشتراک بگذارند، در مورد پروژه های
اخیر بحث و تبادل نظر کنند، و یا با همکاران خود در مورد کارهایشان صحبت کنند.

فعالیت های مبتنی بر کار روال جدیدی است که بسیاری از مشکلات قبلیِ شیوه های سنتی مانند “برنامۀ بازِ محل کار” را حل کرده است.
این برنامه سالها اجرا می شد و افراد باید بسیار نزدیک بهم و در فضاهای باز بدون اینکه مانعی بینشان باشد، کار می کردند. این برنامه در واقع پاسخ به بسیاری از مشکلات بود.
بزرگترین نقطه ضعف این روش این بود که سوصدای بقیۀ کارمندان مانع از فعالیت هایی که نیاز به تمرکز بالا داشتند، می شد.

برخی از افراد وقتی به تنهایی مشغول بکار می شوند و بخوبی تمرکز دارند بسیار پیشرفت می کنند و برخی دیگر نیز در فضاهای شلوغِ اجتماعی عملکرد بهتری دارند.
فعالیت های مبتنی بر کار شامل هر دو گروه می شود.
این امر به افراد اجازه می دهد انواع مختلف شرایط کاری را انتخاب کنند و بهترینِ آنها که مطابق با نیازهایشان است را برگزینند.

دکوراسیون داخلی محل کار
دکوراسیون داخلی محل کار

2- دکوراسیون داخلی محل کار انعطاف پذیر

میز، صندلی، و نیمکت انعطاف پذیر

طراحی های جدید و بروز در واقع نوعی طراحی برای فضای کار انعطاف پذیر هستند.
این فضاها شامل میز، صندلی، و نیمکتی هستند که در اندازه های مختلف و متحرک موجود می باشند.
این امر در تضاد با فضای کار سنتی است که مبلمان ثابت و بدون تغییر باقی می مانند.
بعنوان مثال، در یک برنامۀ کاری انعطاف پذیر، میز جلسات قابلیت این را دارد که
به سرعت و راحتی تغییر اندازه دهد و یا وسایل روی آن جابجا شوند.
موارد دیگر نیز براحتی قابلیت تغییر دارند.
میز ها و صندلی ها نیز چرخدار هستند و به آسانی جابجا می شوند.
این امر موجب ایجاد گروه های مختلف بین کارمندان برای انجام کارهای کوتاه و بلند مدت می شود.

چیدمان انعطاف پذیر برای دکوراسیون داخلی محل کار

برخی از فضاهای انعطاف پذیر در محل کار شامل چیدمان قابل تغییر نیز می باشند.
به این معنی که هیچ کارمندی فضای مخصوص و یا ثابتی ندارد و هر یک از کارمندان می توانند میز کاری را انتخاب کنند و در آنجا مشغول بکار شوند.
امروزه این مفهوم به کمک شیوه های نوین کارهای اداری که بدون کاغذ و برگه انجام می شود، امکان پذیر شده است.
فضای کارِ امروزی شامل یک میز، صندلی، رایانۀ شخصی، صفحه کلید، و موس می شود.

بسیاری از شرکت ها و سازمان ها بجای ذخیرۀ اطلاعات روی رایانه های محلی،
ذخیرۀ داده ها را بر روی شبکه ها و فایل های سیستمی انجام می دهند.
این عوامل موجب می شود چیدمان انعطاف پذیر، کاربردی، و آسان جهت استفاده باشد.
از آنجاییکه پروژه های امروزی پویا هستند این نوع چیدمان به افزایش مشارکت بین کارمندان کمک می کند.
موجب افزایش عملکرد شغلی کلی می شود زیرا کارمندان می توانند تمرکز بیشتری داشته باشند.

Google Garage  شاید یکی از افراطی ترین مواردِ فضای کار انعطاف پذیر باشد.
Google Garage فضای کاری است که کارمندان گوگل برای تبادل فکری در مورد موضوعات جدید مانند چاپگرهای سه بُعدی، محصولات جدید، و غیره، در آنجا دور هم جمع می شوند.
در این فضای کار، تمامی میزها، صندلی ها، تخته ها، و غیره چرخ دار هستند.
شما می توانید روی تبلت ها یا دیوار مطالب خود را بنویسید.

کابل های شارژ و اتصال به شبکه از سقف تا کف زمین گسترش می یابند تا جابجایی میز ها و صندلی ها امکان پذیر شود. تمامی تجهیزات چرخ دار و قابل جابجایی هستند.
اگرچه شاید نیاز نباشد شما تا این حد در این زمینه افراط کنید، Google Garage یکی از بزرگترین مثال هایی است که می توان در زمینۀ فضای کار انعطاف پذیر به آن اشاره کرد.

مراحل دکوراسیون داخلی محل کار
دکوراسیون داخلی محل کار

3- ورود طبیعت به دکوراسیون داخلی محل کار

یکی از قدرتمندترین و جالب ترین کارهایی که در فضای کار آمریکا ایجاد شده است،
آشتی دادن کارمندان و فضای کار با طبیعت می باشد.
این مورد “طراحی بیوفیلیک” نامیده می شود.
طراحی بیوفیلیک بر اساس نیاز درونی انسان ها به ارتباط با طبیعت شکل گرفته است که منجر به سلامت بهتر، تمرکز بیشتر، خلاقیت، و عملکرد کاری بالاتر می شود.
نظریۀ حاکم بر طراحی بیوفیلیک، ارتقای سلامت فکری و جسمانی کارمندان می باشد.
علاوه بر این، طراحی بیوفیلیک اضطراب را کاهش داده و خلق و خو را بهبود می بخشد.

طراحی نوین که شامل طراحی بیوفیلیک است در مکان های مختلف از نیویورک گرفته تا سنگاپور اجرایی شده است.
سنگاپور حرکت خود بسمت طراحی بیوفیلیک را حدود 50 سال پیش شروع کرد.
در واقع سنگاپور یک شهر باغچه ای است که امروزه آنرا شهری بین باغ ها می نامند.

طراحی بیوفیلیک دکوراسیون داخلی محل کار می تواند از هر کدام از موارد زیر بهره ببرد:

  1. نور طبیعی. نور روز و نور خورشید از پنجره های شیشه ای و بزرگ، درهای شیشه ای، دیوارهای شیشه ای، و حتی سقف شیشه ای وارد می شوند.
    سقف های بلند و شیشه ای برای فضاهایی مانند سالن ساختمان ها مناسب می باشند.
    نور طبیعی بسیار سالم تر از نور مصنوعی می باشد.
  2. آبِ در حال جریان. این مورد شامل فواره ها، آبنماها، و یا آبشارهای کوچک می باشد.
    اگرچه این موراد ممکن است در شرکت های کوچک قابل اجرا نباشد، برای ساختمان ها اداری بزرگتر براحتی اجرایی است.
  3. گیاهان. گیاهان می توانند هوای آلوده را پاکسازی کنند.
    این مورد توسط دانشمندی بنام B. C. “Bill” Wolverton که مطالعات زیادی در این زمینه کرده ارائه شده است.
    علاوه بر این، گیاهان دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند.
  4. نمای طبیعت. چشم انداز های بینظیر طبیعی را می توان با استفاده از پنجره های بزرگ و وسیع بدست آورد.
    نقاشی هایی از طبیعت، درختان، صخره ها، جریان آب، و پل های چوبی را می توان در سالن ها نصب کرد و بدین ترتیب نمایی از طبیعت ایجاد کرد.
  5. مواد طبیعی. سقف ها، کف، نرده ها، و غیره می توانند از مواد طبیعی مانند چوب یا سنگ تولید شوند.
    مثال مناسبی از طراحی بیوفیلیک، ساختمان Central Atrium of the Federal Center South Building است که در سیاتل واشنگتن قرار دارد.
    این ساختمان بینظیر دارای فضایی است که شامل 1. نور طبیعی که از سقف شیشه ای وارد می شود، 2. باغ هایی شامل آب های جاری، درختان، صخره ها،
    3. گیاهانِ داخل ساختمان، و  4. دیوارها، راه پله، و نرده هایی ساخته شده از مواد طبیعی می باشد.
دکوراسیون داخلی محل کار
تصویر دکوراسیون داخلی محل کار

4- ایجاد فضای صمیمی مانند خانه برای دکوراسیون داخلی محل کار

یکی از روش های نوین در محل کار، ایجاد فضایی شبیه به منزل است.
از مبلمان راحت و روشن گرفته تا میز پینگ پونگ و غیره، این ایده موجب کاهش اضطراب در افراد می شود.
این امر موجب می شود کارمندان در بین کارهایشان به این مکان ها رفته و استراحت کنند که در نهایت باعث افزایش توان فکری و خلاقیتشان می شود.
اما مبلمان راحت فقط برای زمان های استراحت و تفریج نیست.
آنها می توانند بازده و عملکرد را نیز ارتقا دهند.

بعنوان مثال، کارمندان می توانند با لپ تاپ خود در این مبلمان راحت بنشینند و مشغول بکار شوند.
جلسات گروهی می توانند در مکان هایی راحت و صمیمی با مبلمان راحت و میز های قهوه برگزار شوند.
کارمندان می توانند در مورد مشکلات و چالش هایی که اخیرا با آن روبرو بوده اند در این مکان ها به بحث و تبادل نظر بپردازند.
این موارد بخشی از گزینه هایی هستند که موجب می شود محل کارتان مانند منزل گرم و صمیمی شود.

مزیت های ایجاد فضای صمیمی در دکوراسیون داخلی محل کار

یکی از دلایلی که طراحی های شبیه به منزل در محل کار بسیار رایج شده اند، این است که به لطف فنآوری های نوین،
بخش بزرگی از کارها را می توان در منزل و خارج از فضای کار انجام داد.
بسیاری از داده ها بر روی رایانه های شخصی، شبکه های مشارکتی و غیره ذخیره سازی می شوند.
روزهایی که فایل های زیاد و دسته های کاغذ بر روی میز کارمندان تلمبار می شد گذشته است.
این روزها افراد فقط با رایانۀ شخصی خود تمامی کارها را انجام می دهند.

این به این معنی است که کارمندان می توانند براحتی لپ تاپ خود را بردارند و در فضای راحت با مبلمان راحت بنشینند و مشغول بکار شوند.
متخصصان بر این باورند که این روال به سمت محیط کارهایی که شبیه به منازل هستند
می تواند انگیزۀ افراد را برای کار کردن از راه دور و در منزل افزایش دهد.
اگرچه کار کردن از راه دور و در منزل می تواند با مدیریت های سطح بالاتر در تضاد باشد.
بنابراین، بسیاری از مدیران و مدیران عامل امروزه در پیِ طراحی هایی هستند که راحت تر و شبیه به منزل باشد تا کارمندان بتوانند در زمان های طولانی تری در محل کار بمانند و کار کنند.

  1. برخی از ویژگی هایی که محل کار را شبیه به منازل می کند شامل این موارد است:

    • مبلمانی شبیه به منازل، صندلی های راحتی، میز قهوه
    • فضای سالن
    • فضای استراحت برای بازی های فکری
    • کافی شاپ هایی با قهوه، میان وعده، و غذای رایگان
    • بارهای پُر از نوشیدنی
    • بالکن و تراس های بیرونی
    • باشگاه و دوش حمام
    • فضای دوچرخه سواری

    آیا فضای کاری که شبیه به منزل باشد می تواند عملکرد کارمندان را ارتقا دهد؟

    طبیعتا جواب این سوال بله است.
    شرکت ها در تمامی مناطق در حال ایجاد فضایی شبیه به منازل هستند تا بازده، مشارکت، و ارتباط بین کارمندان را بهبود ببخشند.
    این امر به این دلیل است که فضای اینچنینی می تواند غیر رسمی تر و راحت تر باشد.
    در فضایی غیر رسمی و صمیمی، افراد احساس راحتی بیشتری دارند و آزادانه تر عقاید و نظرات خود را بیان می کنند که موجب افزایش خلاقیت و نوآوری می شود.

دکوراسیون داخلی محل کار 11
دکوراسیون داخلی محل کار 10

5- دکوراسیون داخلی محل کار صنعتی

یکی از طراحی هایی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد طراحی فضای کار صنعتی است.
این روال در اوایل سالهای 2000 رواج یافت و امروزه نیز همچنان رایج است.
این طراحی سبکی کاملا زیبایی شناسانه دارد و عمدا پیچیده می باشد.
این سبک روستایی، ساده، و بدون هیچ ویرایشی است.
در اینجا برخی از ویژگی هایی که در این نوع طراحی مورد استفاده می شود اشاره شده است:

  • کانال های هوای سقف کاذب
  • لوله های معلق سقف
  • تیرهای معلق سقف
  • سقف های بلند
  • دیوارهای آجری در امتداد بیرونی فضای اداری
  • عدم دیوارهای داخلی و در نتیجه فضای باز بیشتر
  • پنجره های بسیار بزرگ
  • استفاده از چوب طبیعی بجای چوب های مصنوعی
  • کف بُتن به جای کف چوبی یا کفپوش
  • چراغهای بیرونی با لامپ های در معرض نور

همانطور که انتظار می رود، کارخانه ها، انبار ها، و ساختمان های صنعتی همگی برای این مدل طراحی گزینه های مناسبی هستند.

چرا یک شرکت تمایل به دکوراسیون داخلی محل کار صنعتی دارد؟

این تقاضا نشان می دهد که سازمان و شرکتی که محل کار را اشغال می کند، غیر طبیعی، خلاق، سرکش و خلاف جریان می باشد.
ممکن است بعلت این امر نیز باشد که شرکت ها ادعا کنند “ما قیمت های پایینی داریم زیرا مخارج کلی ما پایین است.”
مثلا دفاتر مرکزی فضای کاری شرکت Yelp که استارت آپی جدید در Silicon Valley است، با طراحی داخلی صنعتی طراحی شده است.
یکی دیگر از استارت آپ ها بنام Heroku که نزدیک سن فرانسیسکو واقع شده، در دفاتر مرکزی خود از نوع طراحی بهره برده است.

از نظر کاربردی بودن، دفاتری با طراحی صنعتی بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر طراحی هستند.
اما صرفه جویی ها در امر ساخت و ساز می تواند با چالش های فنی که پیش رو قرار می گیرد بکلی از بین برود.
بخاطر داشته باشید که نوع طراحی که در دفتر کار شما انجام می گیرد
تعیین کنندۀ نوع کارمندانی که سازمان و یا شرکت شما جذب می کند می باشد.
طراحی صنعتی کارمندانی جوان که بدنبال آزمودن ایده های نوین خود هستند را می طلبد.

دکوراسیون داخلی محل کار 8
دکوراسیون داخلی محل کار 9

6- فضاهای کار ارگونومیک در دکوراسیون داخلی محل کار

امروزه نشستن مانند سیگار کشیدن مضر است.
نشستن های طولانی مدت پشت میز های کاری می توانند به اندازۀ سیگار کشیدن برای شما مضر باشد.
دفاتر کاری امروزی از فنآوری های زیر بهره می برند تا از شدت این امر بکاهند.

برخی از کارمندان برای کاهش خطرات ناشی از نشستن های طولانی مدت،
مایل هستند در بازه های مختلف بصورت نشسته و یا ایستاده کار کنند.
اما فارغ از مسایل مربوط به سلامتی، فناوریِ استاده/ نشسته بهمراه صندلی های توپی شکل می تواند موجب افزایش خلاقیت، تفکر صحیح، و تمرکز در افراد شود.
اگرچه این فناوری و استفاده از صندلی های توپ های ممکن است برای هر فردی مناسب نباشد،
اغلب افراد با صندلی های ارگونومیک یا میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع موافق هستند.

نمونه هایی برای فضای ارگونومیک دکوراسیون داخلی محل کار

  • صندلی های ارگونومیک. این صندلی ها با قسمت پشتی قابل تنظیم برای کارهای طولانی مدت بسیار مناسب هستند.
    ارتفاع این صندلی ها نیز قابل تنظیم است تا افراد بتوانند در زمان نشستن روی آنها پاهایشان را ماملا روی زمین قرار دهند.
    ارتفاع دسته نیز قابلیت تنظیم به اندازۀ دلخواه را دارد.
  • میزهایی با ارتفاع قابل تنظیم. بطور ایده آل میزها باید ارتفاعی قابل تنظیم داشته
    باشند تا با انواع انداره های مختلف بدن مطابقت داشته باشد.
    برخی افراد تمایل دارند در حین کار کردن گاهی بیاستند و گاهی بنشینند.
    این میزها با موتورهای الکتریکی که دارد با فشردن یک دکمه قابل تنظیم است.
  • اهرمِ بلند کردن میز جهت ایستادن/ نشستن. این مورد اهرم هایی است که در بالای
    میز های کار قرار می گیرد و وقتی کارمندان بخواهند بین ایستادن یا نشستن یک مورد را انتخاب کنند می توانند از آن استفاده کنند.
  • صندلی های توپی شکلِ ورزشی. این صندلی های پلاستیکی و توپی شکل که با هوا
    پر شده اند می توانند بجای صندلی های معمولی مورد استفاده قرار گیرند.
    در زمان ورزش کردن، فرد می تواند بر روی توپ و بالا و پایین برود.
    نشستن روی این صندلی ها موجب تقویت ماهیچه های شما نیز می شود.
    اگرچه که موارد مربوط به تاثیر آن بر روی سلامتی هنوز مورد بحث است.
دکوراسیون داخلی محل کار 7
دکوراسیون داخلی محل کار 2

7- نقش دیوار ها و در های شیشه ای در دکوراسیون داخلی محل کار

دیوارها و درهای شیشه ای در این سالها برای محل کار بسیار رایج شده و به بخش مهمی از طراحی داخلی فضای دفاتر تبدیل گشته اند.
دو مزیت اصلی استفاده از این موارد در زیر آمده است:

نور طبیعی دکوراسیون داخلی محل کار :

دیوارها و درهای شیشه ای نور خورشید و نور روز را وارد فضای کار می کنند.
این نورها برای سلامتی مفیدتر از نورهای مصنوعی هستند.
بر اساس مطالعات زیادی که انجام شده، دانشمندان معتقدند فواید سلامتی این نورها بسیار زیاد است.
مطالعه ای که توسط موسسۀ چشم پزشکی آمریکا انجام شده نشان می دهند رابطۀ آشکاری بین توسعۀ نزدیک بینی (مایوپیا) و تعداد ساعات طی شده در خارج از منزل وجود دارد.

مطالعه ای دیگر نشان داده که همچنان که سن ما بالاتر می رود، چشمان ما توانایی
جذب نور آبی را از دست می دهند و این امر موجب بروز مشکلات مختلف سلامتی می شود.
بنظر می رسد نور آبی که بخشی از نور طبیعی است، برای تولید ملاتونین، هورمونی که
مسئول سلامتی، خواب راحت، و تجدید قوای بدن ما در خواب شب است مورد نیاز است.

بدون این هورمون، ما ریتم بیولوژیکی خود که بر اساس 24 ساعت شبانه روز است را از دست می دهیم و این امر موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.
دانشمندان  دریافته اند که نور مصنوعی موجب بیماری های چشمی، سردرد، و کاهش سلامتی می شود.
علاوه بر این، نور طبیعی باعث تولید ویتامین دی در بدن می شود که برای سلامتی ضروری است.

وضوح/ شفافیت:

  • در ها و دیوارهای شیشه ای باعث ایجاد شفافیت در محل کار می شوند.
    افراد قادر به دیدن بقیۀ همکاران خود هستندو این نوع در و دیوارها احساس منزوی بودن را کاهش می دهد و جو کار گروهی را ایجاد می کند.
    علاوه بر این، این در و دیوارها به نسبت عایق صدا هستند و به افراد اجازه میدهد با تمرکز به کارشان بپردازند.

    افراد وقتی بدانند بقیۀ همکارانشان کارهای آنها را مشاهده می کنند دقت بیشتری خواهند داشت.
    این امر موجب افزایش صداقت و راستی و درستی در محل کار می شود.
    طراحی های برتر امروزی از شیشه ها نهایت استفاده را می برند.
    اگر نتوانید از این فناوری بهرۀ کافی را ببرید، گزینۀ مهمی را از دست می دهید.

    برخی افراد که با در ها و دیوارهای شیشه ای آشنا نیستند، آنها را بعنوان مجزا کننده هایی بین کارمندان قبول ندارند.
    اما دیوارها و درهای شیشه ای نوین از موادی ساخته می شوند که بسیار مقاوم هستند و براحتی نمی شکنند/ شیشه های لمینیتی نوع خاصی از شیشه ها هستند،
    که 99.9 درصد از نور فرابنفش را مسدود می کنند.
    دیوارهای شیشه ای از دیوارهای معمولی نازک تر هستند.
    و این بمعنی این است که آنها قادر به ایجاد فضای بیشتر هستند.
    مزیت دیگر این دیوارها اسن است که آنها ارزان تر هستند و نصبشان نیز راحتر می باشد.

دکوراسیون داخلی محل کار 1
دکوراسیون داخلی محل کار

چه تم طراحی برای دکوراسیون داخلی محل کار مناسب شماست؟

برای تصمیم گیری در مورد انواع مختلف طراحی داخلی که در بالا اشاره شد،
باید به نکاتی مانند انگیزۀ کارمندان، سلامتی، نوسازی، و غیره توجه کنید.
علاوه بر این، فناوری های موجود برای نصب حسگر بر روی دستگاه ها در بخش های مختلف محل کار می تواند مناطقی که بیشتر استفاده می شوند را شناسایی کند تا در صورت مشکلات، برای رفع آنها گام بر داشته شود.

اگر هزینه های طراحی و فناوری حسگر ها در حیطۀ تخصصی شما نیست،
می توانید از یک طراح داخلی استفاده کنید تا بهترین طراحی را برای سازمان یا شرکت شما انجام دهد که در راستای اهداف و ارزش هایتان نیز باشد. بصورت ایده آل شما نیاز به یک طراح داخلی مانند گروه RI دارید که با شناخت نیازهای امروزی و طراحی های نوین، محل کارتان را تغییر دهند.
یک طراح داخلی حرفه ای می تواند بر روابط بین کارمندان، و میزان بازده آنها نیز موثر باشد.

نتیجه گیری

طراحی های داخلی نوین در راستای افزایش بازده، خلاقیت، مشارکت، و سلامتی کارمندان می باشند.
در حالیکه تلاش ها برای جذب بهترین کارمندان افزایش می یابد، کیفیت محل کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار می گردد.
اگرچه درآمد و مسائل مالی نیز عامل مهمی هستند، ولی عوامل دیگر نیز وجود دارند.
کارمندان امروزی نیز به آزادی عمل، مشارکت، کاهش اضطراب، و انگیزه دارند.
از آنجاییکه کارمندان امروزی زمان زیادی را در طول هفته کار می کنند و در منزل نیستند،
بنابراین نیاز به محیط های کاری دارند که در آن از نظر فیزیکی راحت باشند و در عین حال با آرامش و بدون اضطراب مشغول بکار شوند.

دکوراسیون داخلی محل کار

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

سوال و جواب های مطرح شده در این بخش :

شما به محل کاری احتیاج دارید که به افراد اجازه دهد در صورت لزوم بتوانند براحتی تمرکز کنند،
با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند، و با یکدیگر در ارتباط باشند.
علاوه بر این نیاز به فضایی دارید که از نظر فیزیکی و روحی آرام بخش و راحت باشد.

چیدمان صندلی ها در این مناطق بصورتی است که کارمندان بسیار نزدیک به یکدیگر می نشینند و شبکه ها یا دیوارهایی آنها را از یکدیگر مجزا می کند.

بله ، دوره های آموزش دکوراسیون داخلی را داریم .

ضمنا ورکشاپ های آنلاین رشته های دکوراسیون داخلی را نیز داریم .

برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

افراد می توانند در این مناطق بخوبی و بدون مزاحمت تمرکز کنند.
چیدمان این فضاها می تواند شاملِ یک مبل راحتی تا اتاق های کوچک با دیوار و پنجره های دوجداره باشد.

این مناطق بسیار راحت هستند و شاملِ صندلی های راحتی، میز چای، نیمکت، مبلمان، و غیره می باشند.
این فضاها برای جلسات ناگهانی، جلسات گروهی، استراحت های بین کار، و فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارند مناسب است.

یکی از قدرتمندترین و جالب ترین کارهایی که در فضای کار آمریکا ایجاد شده است،
آشتی دادن کارمندان و فضای کار با طبیعت می باشد.
این مورد “طراحی بیوفیلیک” نامیده می شود.

طبیعتا جواب این سوال بله است.
شرکت ها در تمامی مناطق در حال ایجاد فضایی شبیه به منازل هستند تا بازده، مشارکت، و ارتباط بین کارمندان را بهبود ببخشند.

5/5 - (11 امتیاز)
مطالعه بیشتر
بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌های رو به شمال، جنوب، شرق و غرب
طراحی دکوراسیون آرت دکو چیست؟
محسن فروغی
نگاهی به باغسازی شرقی و غربی
نکات مهمی که در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه ها باید به آن ها توجه داشت
اصول طراحی‌ آشپزخانه
قوانین دکوراسیون داخلی خانه
نورپردازی ویترین مغازه های مد و پوشاک
مهم بودن نورپردازی در طراحی
چگونه یک اتاق بدون پنجره را تزئین کنیم
چگونه اتاق ها را به نحوی تزئین کنیم که با یکدیگر هارمونی داشته باشند
نکات و ایده هایی برای طراحی داخلی رستوران
با این ۱۱ ترفند اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
نورپردازی چیست؟
پنج نکته‌ی مفید برای انتخاب تابلو در دکوراسیون
آموزش اتوکد برای نقشه برداری
پرسپکتیو تک نقطه ای ، پرسپکتیو یک نقطه ای
وارطان هوانسیان
طراحی اتاق خواب کودک شیک
روش مختلف افزایش کاربرد نور خورشید در فضای داخلی
ابعاد و استانداردهای فضای اداری 
تقلید در معماری
پنج ایده‌ دکوراسیون اتاق کودک
اصول طراحی درب در دکوراسیون داخلی
جزئیات مربوط به اجزای فضاهای داخلی
معرفی شغل طراح داخلی
چند ایده شیک برای دکوراسیون اتاق نوزاد
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
چگونه رنگ مبلمان منزل را انتخاب کنیم
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+