چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

امروزه در بین سبک های دکوراسیون داخلی منزل سبک های اروپایی مورد توجه طرفداران طراحی دکوراسیون منزل هستند.
کشور فرانسه به دلیل فرهنگ غنی از هنر، ادبیات و معماری نزد بسیاری از مردم جایگاه ویژه ای دارد. فرانسوی ها گذشته خود را فدای مدرنیته نکرده اند و آنچا در اقسی نقاط این کشور  بین همگان مشترک است و آنها را همدل کرده ارادت فرهنگی به هنر زندگی و به کمال رساندن آن است تا زندگی را از زیبایی و هنر مملو کنند. در این میان توجه و نگاه ویژه به دکوراسیون در بین فرانوسوی ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی احساس فضای باز و رفع نیازهای چیدمان به عنوان یک اصل شناخته شده است.
در صورتی که به یک طراحی داخلی آسان فکر می کنید سبک فرانسوی را انتخاب نمایید. در این مقاله کوتاه قصد داریم با معرفی چند ایده به شما کمک کنیم اتاق نشیمن خود را به سبک فرانسوی طراحی کنید.

چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

سبک دور هم نشینی خانوادگی فرانسوی

در این اتاق نشیمن آرامش بخش و مجلل که در تصویر مشاهده می کنید. چند مبل راحتی رویه سفید زیبا کنار هم قرار گرفته اند که برای یک گفتگوی دلنشین و صمیمانه اعضای خانواده را دور هم جمع کنند و فضایی دلنشینی را برای دورهم نشینی های خودمانی ایجاد نمایند. عوض یک تلویزیون بزرگ، شومینه ای زیبا و سنگی خاکستری گل سر سبد این قاب زیبا است.

در روبر چارچوب پنجره های قوسی شکل خاکستری رنگ آماده اند صدای ترق و ترق هیزم های سوخته شده در شومینه را منعکس کنند و توجه و نگاه های حاضرین در اتاق نشیمن را به زیبایی فخرفروشانه خود جلب نمایند.
دیوارها، سقف، کف چوبی سختی که در طیف های رنگی خنثی هستندجلوه ای منسجم و حسی آرامبخش را القا می کنند و لوستر قدیمی را می بینید که از سقف آویزان شده و به این صحنه زیبا جلوه ای مجلل بخشیده است.

سبک فرانوسی با سازه آمریکایی

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید شومینه ای که در اتاق نشمین وجود دارد  چارچوب و استخوان بندی سبک کلاسیک آمریکایی دارد اما در این قسمت از  اتاق نشیمن جزییاتی مثل صندلی های راحتی به سبک فرانسوی می بینیم که با پارچه سفیده ساده رویه دوزی شده اند.

یک کنسول برجسته سفید کاری شده با یک آیینه و  تابلوهای کوچک نقاشی در هم برهم با قاب های طلاکاری شده از جمله مواردی هستند که می تواند جزییات یک اتاق نشیمن سبک فرانسوی را حفظ کند.
در این قاب زیبای اتاق نشیمن این چند ویژگی ظریف سبک فرانوسوی با روحمان بازی می کند.

چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

دلنشین و رومانتیک

این تصویر یک اتاق نشیمن در کالیفرنیا آمریکا است که به سبک فرانسوی به شکلی منحصر به فرد تزیین شده است.
تیرهای سقفی چوبی کدر رنگی که در آن می بینید از المان های سبک خانه های روستایی فرانسوی است با این تفاوت که این فضا با چند مبل راحتی رویه سفید رنگ تلطیف شده است. در این قاب زیبا یک لوستر قدیمی و یک جفت آینه فرانسوی طلاکاری عتیقه می بینیم که کنار دیوار تکیه زده اند و این مجلس با شکوه سبک فرانسوی را که آمیزه ای از تاریخ و سبک رمانتیک اصیل فرانسوی است را به چشمان شما هدیه می دهد.

 سبک ملوک الطوایفی

سبک فرانسوی را می توان در این استایل پر مایه اتاق نشیمن با چارچوب های درب پنجره های قدیمی زیبا که از کف تا سقف قد کشیده اند و یک شومینه طرح سنتی و مبل های راحتی ضخیم و پر که از پارچه های ساده بی رنگی رویه دوزی شده اند پیدا کرد. پرده های سترگ قد علم کرده ای را می بینید که با پارچه های رنگ پریده و سفیدشان کف سنگی سالن را روشن کردند.
میز عسلی که وسط این اتاق نشیمن قرار دارد و تابلو رنگارنگ هنری مدرنی که بالای شومینه است سرزندگی و طراوت این اتاق را حفظ می کند.
اگر در حال طراحی اتاقی هستید که زیاد  جلوه های معماری آن چنگی به دل نمی زند با نصب تابلوهای رنگارنگ یا آینه های قدی یا لوسترهای آنتیک، اتاق نشیمن خود را به یک سفر تاریخی ببرید.

چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

سبک های ترکیبی

تصویری که می بینید طراحی اتاق نشیمن الهام گرفته از سبک فرانسوی توسط یکی از طراحان دکوراسیون داخلی است. ساعت قدی دیواری‌ عتیقه مدل مورا سوئدی در این اتاق نشمین بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند و روی هم رفته با همه ی ویژگی های هنری این اتاق نشیمن همخوانی دارد.

این طراحی دکوراسیون زیبا به شما نشان می دهد که می توانید بدون وابستگی و پیروی کامل از سبک فرانسوی یک الگوی سطحی از این سبک را در اینجا پیاده کنید. صندلی های راحت رویه سفید و قاب های عکس بالای شومینه و دیوارها همه با هم هارمونی جذابی را در این اتاق نشیمن ایجاد کردند.

مینیمالیسم سبک فرانسوی

همه ی طرح های اتاق های نشیمن سبک فرانسوی هم، از مبل های راحتی و وسایل خانه انباشته شده نیستند.
این اتاق کلبه ای کوچک دارای تیرهای سقفی کدررنگ  و درب چوبی اصیل که آنقدر زیبا هستند که بدون تزیینات آنچنانی چشم انسان را به خود جلب کنند.

یک مبل راحتی قدیمی و فضای زیاد به این اتاق نشیمن فضایی دلباز داده است. و  دو پنجره رفیق را می بینیم که وظیفه سنگینی در نور دادن و زیبا کردن این اتاق نشیمن طرح روستایی بر دوش می کشند و هرگز خسته نمی شوند.

چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

 

سبک شفاف فرانسوی

در این اتاق تقریبا همه چیز به رنگ سفید و شفاف طراحی شده است از کفپوش سرامیکی سفید گرفته تا مبلمان راحتی پارچه سفید، رنگ دیوارها و چارچوب پنجره ای که هوای دلچسب بیرون را به داخل هدایت می کند.
کنده های کوچک هیزم در شومینه خاموش و تابلو نقاشی آویزان بالای آن تنها نقاط تیره رنگی هستند که با تم سفید رنگ این فضا ساز مخالف می زنند و می خواهند برای خود در این اتاق عرض اندامی کنند.

 

جمع بندی

در طراحی  اتاق نشمین به سبک فرانسوی پنجره و نور از اهمیت قبل توجهی برخور دار هستند و اصولا سقف اتاق باید به اندازه کافی بلند باشد.
از دیگر ویژگی های طراحی اتاق نشیمن به سبک فرانسوی استفاده از تابلوهای هنری مجلل و زیبا است که به اتاق زیبایی خاصی را می دهد. قطعا باید برای طراحی چنین صحنه های زیبای که در بالا از آن یاد کردیم بودجه زیادی را هزینه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
چگونه رنگ حمام خود را انتخاب کنیم؟
طراحی اتاق خواب مستر
اهمیت بکارگیری یک طراح برای نورپردازی
۱۲ ایده هوشمندانه برای طراحی قفسه در پذیرایی
اجزای فضای داخلی
ضرورت آموزش اسکیس
نورپردازی لنداسکیپ
چگونه باید رنگ فرش منزل خود را انتخاب کنیم؟
۸ تا از رنگ های طراحی داخلی که همین الان باید در خانه تان داشته باشید
کمد دیواری در دکوراسیون
نورپردازی معماری زاها حدید
رنگ در طراحی داخلی مغازه ها
رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی
نورپردازی در معماری که به یک عنصر اصلی در طراحی تبدیل شده
ویژگی ها و تفاوت طراحی داخلی مدرن و معاصر
طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد
آینده طراحی داخلی متاثر از تکنولوژی های جدید چگونه خواهد بود؟
چگونگی رندر طراحی داخلی در تری دی مکس
تغییر دکوراسیون اتاق خواب
ایده‌های آسان و سریع برای تزیین حمام
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
مهم بودن نورپردازی در طراحی
معرفی شغل طراح داخلی
طراحی داخلی اتاق خواب نوزاد
ترفندهای کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل
دکوراسیون و طراحی آشپزخانه کوچک
۱۱ نکته برای مهم برای طراحی معماری
اهمیت خطوط دید در طراحی داخلی
دیزاین اتاق خواب کوچک
اصول کلی طراحی نمای خارجی خانه
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+