چگونه رنگ مبلمان منزل را انتخاب کنیم

چگونه رنگ مبلمان منزل را انتخاب کنیم

چگونه رنگ مبلمان منزل را انتخاب کنیم

اگر پروژه دکوراسیون منزل را از صفر شروع می­کنید ، ابتدا می­توانید مبل را انتخاب کنید تا بتوانید اطراف آن را تزئین کنید. یک مبل نمایشگاهی به عنوان الهام بخش از یک اتاق می تواند با پارچه ای لوکس و مجلل روکش شده یا با یک چاپ رنگی پوشانده شود. این مبل یک نقطه کانونی اتاق است.

اگر مبل را به اتاق تزئین شده اضافه می کنید یا ترجیح می دهید مبل نقش پشتیبانی داشته باشد ، انتخاب رنگ مبلمان اهمیت پیدا می کند. انتخاب مبل جدید برای پالت رنگی موجود بدان معنی است که شما باید تصمیم بگیرید که رنگ مبل خنثی باشد یا نقش برجسته ای به خود بگیرد.

انتخاب رنگ روشن برای مبلمان
انتخاب رنگ تیره برای مبلمان

انتخاب بین تیره و روشن:

طراحانی وجود دارند که مبل را متناسب با رنگ دیوار انتخاب می­کنند تا اتاق را یکدست و بزرگتر نشان دهند. این یک ایده خلاقانه برای یک طرح رنگی هماهنگ است. اگر مبل راحتی متناسب با رنگ دیوار خود می­خرید ، تغییر رنگ دیوار در آینده می تواند پیچیده باشد.
متداول ترین روش انتخاب مبل این است که مکمل دکوراسیون فضا باشد و در مرکز توجه نباشد و به رنگ دیوار یکی نباشد. به همین دلیل است که رنگ های خنثی مبل بیشترین محبوبیت را در بیشتر خانه ها دارند.

سبک های دکوراسیون رنگ مبلمان منزل
ایجاد تضاد رنگی در فضای منزل
انتخاب رنگ های متضاد برای مبلمان

مبل روشن یا تیره

هنگامی که تصمیم گرفتید مبل شما طرحدار باشد یا رنگ خنثی داشته باشد ، باید در مورد روشن یا تیره بودن مبل تصمیم بگیرید. رنگ کف شما تأثیر زیادی در انتخاب رنگ مبلمان دارد. از آنجا که مبل به طور سنتی بزرگ و روکش دار است و  پارچه بیشتر نور را جذب می کند ، می تواند فضای اتاق را به میزان قابل توجهی تاریک کند.

اگر مبل تیره را روی زمین تیره قرار دهید ، به نظر می رسد که در اتاق ناپدید می شود.

اگر دوست دارید از یک مبل تیره روی زمین تیره استفاده کنید ، باید سعی کنید جلوه بیشتری داشته باشید. یک مبل تیره با پایه های چوبی فلزی یا روشن می تواند فضای بصری بین مبل و کف ایجاد کند. استفاده از یک فرش روشن تر در جلوی مبل شما می تواند رنگ های تیره را از هم جدا کرده و رنگ مبل را برجسته کند.

یک مبل رنگ روشن چالش های متفاوتی از یک مبل تیره دارد. بزرگترین چالش مبل روشن، لک و ساییدگی است.

بدنه های قابل شستشو

قبل از انتخاب رنگ مبلمان که سفید باشد یا روشن ، نحوه استفاده از اتاق را در نظر بگیرید .
اگر سگ شما دوست دارد روی کاناپه دراز بکشد ، پس احتمالاً شما نمی خواهید یک مبل سفید در اتاق نشیمن خود قرار دهید.
اگر مبل شما توسط بچه ها و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد ، و شما هنوز عاشق ایده یک مبل روشن هستید ، بدنه های قابل شستشو یا پارچه نانو برای آن در نظر بگیرید.

گزینه رنگ مناسب برای نیازهای شما

هنگامی که روشن و تیره بودن مبل جدید خود را در نظر گرفتید ، وقت آن است که به انتخاب رنگ مبلمان آن فکر کنید. یک مبل با رنگ خنثی یک انتخاب محبوب است. مبل های خنثی به راحتی در اطراف تزئین می شوند و با تغییر در طول سال به راحتی می توانند از سبک شما پیروی کنند.

پارچه مبل خنثی شامل بژ ، خاکستری و کرم است. یک پارچه بژ مات می تواند در اطراف رنگهای دیگر کسل کننده به نظر برسد ، اما یک پارچه بژ بافتی همراه با رنگی دیگر می تواند بدون افزودن رنگ های جدید ، علاقه ایجاد کند. مبل های خاکستری می توانند از رنگ پریده تا زغالی باشند. مبل های خنثی می توانند بی سر و صدا مکمل دکوراسیون دیگر شما باشند اما همچنان شیک و جذاب باشند.

محبوب ترین رنگ برای انتخاب رنگ مبلمان منزل
رنگ های خنثی برای مبلمان منزل

ایجاد تضاد رنگی

به منظور انتخاب رنگ مبلمان هنگام خرید مبل جدید ، خود را ملزم به خرید یک صندلی  متناسب نکنید. یک گزینه  انعطاف پذیر تر ، انتخاب مجموعه ای از صندلی های مکمل مبل جدید شماست. صندلی ها لازم نیست که مطابقت دقیقی با مبل داشته باشند اما می توانند رنگ مورد نظر برای مبل را در طرح یا بافت آن قرار دهند. استفاده از مجموعه ای از صندلی ها به جای یک صندلی منطبق ، حتی فرصت بیشتری برای افزودن رنگ از پالت رنگ خود و گزینه های بیشتری برای قرار دادن مبلمان به شما می دهد.

هنگام هماهنگی مبل جدید و دکوراسیون اتاق ، بالش ها و کوسن ها را فراموش نکنید. این رنگ آمیزی های کوچک به اتاق نشیمن شما ظاهری کاملاً جمع و جور می بخشد.

سبک های دکوراسیون رنگ مبلمان

در انتخاب رنگ می توانید از سبک های پریشان ، لاک و طرح های دو رنگ ، استفاده کنید. سایه های سفید یا سفید رنگ همچنان به عنوان بهترین رنگ مورد علاقه طراحان، انتخاب می شوند. مخلوط کردن رنگ های دیگر با سفید می تواند رنگ های سفارشی ایجاد کند و از رنگ سفید به طور گسترده در جلوه های دو رنگ استفاده می شود. تطبیق پذیری و محبوبیت کلی آن ، مسلماً سفید را به محبوب ترین رنگ برای انتخاب رنگ مبلمان تبدیل کرده است.

نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان
انتخاب مبلمان دو رنگ
انتخاب رنگ لاکی برای مبلمان
رنگ های درخشان پررنگ برای مبلمان منزل

سبک های پریشان

در این سبک از سایه های مختلف خاکستری ، آبی و سفید کرمی استفاده شده است. رنگ های گچی و رنگ های شیری بیش از رنگ های دیگر عمل می کنند تا یک پایان ناراحت کننده و پریشان  ایجاد کنند. برخی از طراحان در بسیاری از تکنیک های پریشان خود از سایه های سفید استفاده می کند ، که اغلب آن را با سایه های روشن خاکستری و آبی ترکیب می کند. از رنگ گچ سفید که با آب رقیق شده است ، برای ایجاد جلوه ای سفید در مبلمان استفاده می شود که دانه های چوب را برجسته می کند.

رنگ لاک

در انتخاب رنگ مبلمان رنگ لاکی هرگز از مد نیفتاده است. اگرچه رنگهای پررنگ و جسورانه برای این رنگ معمول است ، ولی طراحان برتر سیاه و سفید را به عنوان محبوب ترین رنگ برای قطعات لاکی انتخاب می کنند. رنگ سفید به عنوان یک رنگ ثابت برای مبلمان انتخاب می شود و انتظار می رود این رنگ سالها ادامه یابد. در حالی که لاک زدن مبلمان روندی خسته کننده بود که معمولاً توسط متخصصان انجام می شد ، اکنون می توانید از رنگ لاک اسپری که برای مبلمان طراحی شده است، استفاده کنید.

موارد دلخواه طراح

در حالی که رنگ های مخصوص برای کارهای متمایز به خوبی کار می کنند ، بسیاری از موارد رنگ مورد علاقه طراحان شامل رنگ های روشن دیوار و  رنگ لاتکس داخلی است که باعث روشنایی مبلمان و همچنین دیوارها می شود. از جلای براق یا نیمه براق که به راحتی تمیز می شود برای مبلمان استفاده کنید که در مناطق پر رفت و آمد زیاد جلوه می کند. سایه های سفید در لیست 15 رنگ مورد علاقه طراحان در انتخاب رنگ مبلمان قرار دارند. مبلمان رنگ شده با قرمز روشن به عنوان رتبه دوم مورد استفاده قرار گرفته در لیست طراحان است.

مبلمان دو رنگ

برای جلوه بیشتر مبلمان دو رنگ ، سایه های سفید تضاد خیره کننده ای را با چوب های تیره ایجاد می کنند.

مبلمان شیک  یک فضای معمولی و فرسوده را تبدیل به فضایی مملو از رنگ های متنوع نشان می دهد. قطعات با ظاهر پرطرفدار معمولاً با منحنی های زیبایی ساخته می شوند. انواع مختلفی از مواد – چوب ، شیشه ، چوب خیزران ، پارچه ، فلز برای ایجاد مبلمان به سبک شیک استفاده می شود. آیا شما یک پالت تک رنگ با سایه های مشابه یک رنگ را ترجیح می دهید یا مخلوط رنگی ملایم یا کنتراست چشمگیر ، مبلمان را با طرح رنگی جذاب و متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ های پاستلی برای مبلمان منزل
استفاده از رنگ های خاکستری و کرم برای مبلمان

سفید مسحور کننده

یک پالت مبلمان سفید انواع متنوعی از رنگ های سفید را به شما پیشنهاد می دهد تا سبک  شیک و کلاسیک را به شما پیشنهاد دهد.برای انتخاب رنگ مبلمان روی قطعات مبلمان چوبی خود رنگ سفید بکر و پس از آن یک رنگ کهنه بزنید یا به اصطلاح پتینه کاری کنید  تا ظاهری پیر داشته باشد. قطعات روکش دار موجود خود را با روکش های لغزنده سفید رنگ بپوشانید تا جذابیت تک رنگ بودن را  تقویت کنید. چند تکه حصیری سفید مانند میزهای عسلی ، صندلی ها یا وسایل دکوری اضافه کنید. مبلمان حصیری موجود را با رنگ عاجی خامه ای اسپری کنید تا تم تزئین سفید را تکمیل کند.

رنگهای پاستلی زیبا

یک پالت شیک که از پاستل های نرم تشکیل شده است – سبز نعناعی ، صورتی روشن ،  آبی ،متوسط و  زرد اخرایی- جذابیت  آرامش بخش و زیبایی را ایجاد می کند. روکش های تزئینی رنگ پاستل را با کالاهای سفید مانند صندوقچه ها ، کمد ، بوفه و ظروف فرسوده مخلوط کنید. پارچه های گلدار و راه راه در رنگ های روشن پاستلی ، صندلی های روکش دار را زیباتر می کند. با افزودن میزهای کوچک عسلی ، نیمکت های چوبی یا فلزی و صندلی های غذاخوری که با رنگ های نرم پاستلی رنگ شده اند این ترکیب بی نظیر را کامل کنید.

انتخاب رنگ سفید برای مبلمان منزل
انتخاب رنگ قرمز برای مبلمان منزل

رنگ های درخشان پررنگ

یکی از خلاقانه ترین کارهایی که می توان در انتخاب رنگ مبلمان انجام داد این است که تکه های تودوزی رنگ روشن را با چند بالش و کوسن در رنگ های زنده ، مانند آبی فیروزه ای ، صورتی غلیظ یا نارنجی  ، ترکیب کنید . با لایه بندی یک رنگ تند و واضح ، تکه هایی از رنگهای روشن را به مبلمان چوبی اضافه کنید. به عنوان مثال ، یک لایه پایه از رنگ سبز آهکی را در سطح یک کشو استفاده کنید. سبز آهکی را با رنگ سفید بپوشانید. گوشه ها ، لبه ها و دیگر مناطق کوچک قطعه را کمی سمباده بزنید تا سبز آهکی بتواند از آن عبور کند.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
چگونه اتاق ها را به نحوی تزئین کنیم که با یکدیگر هارمونی داشته باشند
طبع یا مزاج رنگ ها در دکوراسیون داخلی
تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا با ایده های جذاب
سقف کاذب ، پنل های سه بعدی
رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی
دوازده نکته کلیدی برای بهبود دکوراسیون و تزیین اتاق‌
مفاهیم سبک کلاسیک
وارطان هوانسیان
طراحی لند اسکیپ چیست و اهمیت آن چرا اینقدر زیاد است ؟
۹ راهکار کم‌ هزینه برای دکوراسیون داخلی
اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی
چطور از بافت در طراحی داخلی استفاده کنید
دکوراسیون منزل
این ۶ رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید
ابعاد و استانداردهای فضای اداری 
آشنایی با آخرین ترند‌های حمام‌های مدرن
بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌های رو به شمال، جنوب، شرق و غرب
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
۱۰ دلیل مهم برای استفاده از طراح لنداسکیپ
نکته برای داشتن فضای صبحانه خوری کاملا دنج در خانه شما
چگونه می توان از اصول پایه طراحی داخلی برای تزئین خانه استفاده کرد
سبک های طراحی کابینت فوق العاده برای آشپزخانه های مدرن
طراحی کابینت با تری دی مکس
اسکچ آپ یا تری دی مکس
۱۰ گونه‌شناسی نور خورشید در معماری 
طراحی دکوراسیون آرت دکو چیست؟
راهنمای کامل نورپردازی داخلی
معماری پارامتریک
ضرورت آموزش اسکیس
مزایا و معایب موکت پوش کردن راه پله ها
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+