این ۶ رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

اگر می خواهید خواب شبانه راحتی داشته باشید این رنگ ها را در اتاق خواب خود نزنید.
قبل از اینکه به معرفی این 6 رنگ بپردازیم درباره اینکه چرا اتاق خواب از نظر سلامت روحی اهمیت ویژه ای دارد به مطلب زیر دقت کنید.

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید
این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

چرا دکوراسیون و رنگ اتاق خواب اهمیت دارد؟

اتاق خواب یکی از امن ترین و آرامش بخش ترین اتاق های یک خانه است که نزد اکثر مردم ارزش زیادی دارد. بسیاری از افراد می خواهند فضا و رنگ اتاق خوابشان دلچسب و صمیمی به نظر برسد که همین نگاه ویژه باعث می شود عده ای در انتخاب رنگ و نحوه دکوراسیون اتاق خواب محدودیت خاصی نداشته باشند و بدون توجه به برخی از نکات و توصیه های بهداشتی و روانشناسی طبق سیلیقه خودشان ولو برخلاف اصول سلامت روان و بهداشت دکوراسیون و رنگ اتاق خواب خود را تغییر بدهند.

 شاید برخی از مردم بخاطر سلیقه شان مقابل چین اصول مطلوبی ایستادگی و مقاومت کنند. اما با این وجود یک اتاق خواب باید محلی باشد که بدون زیان رساندن به سلامت روحی خود در آن احساس آرامش کنید و خوابی راحت داشته باشید.
شاید باورتان نشود ولی انتخاب نوع رنگ در اتاق خواب بر احساس شما در لحظاتی  که آنجا هستید تاثیر خیلی زیادی می گذارد. اگر می خواهید حال خوبی در اتاق خواب داشته باشید و خوابتان راحت باشد هرگز رنگ های زیر را در اتاق خواب نزنید.

رنگ مشکی

رنگ مشکی علاوه بر اینکه اتاق را تیره و تار می کند این تصور را در فرد می تواند ایجاد نماید که گویی اتاق کوچک است. با اینکه رنگ مشکی به خوابیدن راحت کمک می کند اما متعاقبا توانایی بیدار شدن در صبح زود را در فرد از بین می برد و اساسا شخص در اتاق خواب رنگ مشکی صبح ها به سختی می تواند از خواب بیدار شود.

به گفته کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت تاریکی از نظر روانی انرژی را در شما کاهش می دهد و شما را کسل و افسرده می کند.
اگر می خواهید زندگی پویا و پر انرژی داشته باشید و از نظر سلامت روحی در شرایط مطلوبی به سر ببرید به هیچ عنوان در اتاق خواب خود رنگ مشکی نزنید و در صورتی که قبلا در انتخاب رنگ اتاق خواب فعلی تان هیچ دخالتی نداشته اید اکنون می توانید با این توضیحات و تفاسیر رنگ اتاق خواب خود را تغییر دهید.

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید
این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

رنگ های فسفری

رنگ های نئونی یا فسفری که به رنگ های شب تاب معروف هستند از رنگ های خیلی شفاف و جیغی اند که در شب ها مانند چراغ پرنورعمل می کنند.
شما نباید از رنگ های فسفری مثل سرخآبی و جیغ مثل لیمویی درخشان در اتاق خواب خود استفاده کنید زیرا این رنگ ها به اتاق حالتی هیجان انگیز و مملو از انرژی و تکاپویی می دهد. چنین رنگ هایی را نمی توان در اتاق خواب که باید به شما احساس راحتی و آماده شدن برای خواب بدهد به کاربرد.

این گونه رنگ ها به راحتی هیجان شما را دقیقا لحظاتی که می خواهید مستعد خواب شوید برانگیخته می کنند و مانع راحت خوابیدن شما می شود.
یک کارشناس دکوراسیون داخلی توصیه می کند که اتاق خواب بهتر است رنگ های بژ یا خاکستری در آنها به کار رفته شود. وی می گوید این رنگ ها گرم هستند و به شما آرامش می دهند تا راحت تر به خواب فرو بروید.

رنگ زرد

یکی دیگر از رنگ هایی که زدن آن در اتاق خواب اصلا توصیه نمی شود رنگ زرد است. از آنجایی که ما بیشتر اوقات رنگ زرد را به رنگ خورشید و طلوع صبحگاهی و لحظه بیدار شدن از خواب مرتبط می دانیم رنگ زرد از این بابت بسیار تحریک کننده است و ممکن است در صورتی که در اتاق خواب شما رنگ زرد خالص به کار رفته باشد به خواب فرو رفتن شما را با مشکل روبرو کند و در حالی که خسته هستید و قصد دارید بخوابید وقتی رنگ زرد را می بیند بخاطر علتی که اشاره کردیم در شما هیجان ایجاد کند و شما نتوانید به راحتی به خواب فرو بروید.

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

رنگ قرمز

رنگ قرمز نیز همانند رنگ زرد خیره کننده و بسیار قابل توجه است. با اینکه رنگ های پررنگ از قبیل قرمز طیف های گرم و صورتی روشن شیک هستند ولی این نوع رنگ ها در اتاق خواب احساس پریشانی و نا آرامی را در فرد ایجاد می کند.
به گفته یک کارشناس دکوراسیون داخلی آمریکا این نوع رنگ ها بیشتر برای تهییج احساسات مردم در بازاریابی و مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند و چون شدیداً احساسات را تحریک می کنند چنین رنگ هایی شاید به راحتی نگذارند شما به خواب بروید. این رنگ ها بهتر است در مکان های پر فعالیت مثل باشگاه ورزشی یا اتاق های نشیمن و.. مورد استفاده قرار گیرند.

رنگ پرتغالی

برای اینکه پی ببرید که آیا رنگ نارنجی پرتغالی برای اتاق خواب مناسب است یا خیر خاطره ای از یکی از اینفلوئنسرهای معروف در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی منزل را درباره رنگ کردن اتاق خوابشان به رنگ نارنجی باز گو می کنیم. دنیل کارتر می گوید:
در اوایل ازدواجم من و همسرم فکر کردیم که اگر اتاق خوابمان را به رنگ نارنجی پرتغالی در بیاوریم ایده خیلی جالبی است. کلی با ذوق و شوق این کار را کردیم و بعد از خشک شدن رنگ دیوارهای اتاق خواب بالاخره برای استراحت و خواب شبانه به اتاق خواب رفتیم. بعد از خاموش کردن چراغ و به خیال اینکه خواب آرام و راحتی را با این رنگ تجربه می کنیم متوجه شدیم با وجود خاموش کردن چراغ، اتاق هنوز روشن و از رنگ نارنجی پرتغالی درخشان است. کلی توی ذوقمان خورد و فردا برای تغییر مجدد رنگ دیوارهای اتاق خواب تصمیم جدیدی گرفتیم.

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

این 6 رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید

قهوه ای تیره

تیرگی زیاد یک رنگ حس سنگینی و خمودی و افسردگی  را به شما القا می کند و هنگام برخاستن از رختخواب در هنگام صبح انرژی کافی را نخواهید داشت و انگیزه تان به شدت کاهش می یابد. شما می توانید از رنگ های روشن تر قهوه ای استفاده کنید تا این حس در هنگام صبح و برخاستن از خواب به شما القا نشود.
بنابریان اگر می خواهید برای اتاق خواب خود رنگ انتخاب کنید به دلایلی که گفتیم سراغ رنگ قهوه ای تیره نروید.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
اسکچ آپ یا تری دی مکس
نگاهی به باغسازی شرقی و غربی
نصب ساعت در اتاق نشیمن
۱۰ دلیل مهم برای استفاده از طراح لنداسکیپ
۴ اشتباه در مورد اتاق نشیمن و چگونگی تصحیح آنها
چطور یک درب ورودی انتخاب کنیم
دکوراسیون منزل
تفاوت بین معماری و مجسمه سازی
مزایا و معایب موکت پوش کردن راه پله ها
راهنمای کامل نورپردازی داخلی
چند اشتباه رایج در چیدمان منزل
آموزش اتوکد در شهرسازی
رنگ های جلوه بخش در دکوراسیون
۱۰ نکته برای انتخاب پنجره برای نمای خارجی منزل
مهم بودن نورپردازی در طراحی
رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی
 لوکوربوزیه و سه ‌گانگی نور
طراحی داخلی هتل
نکته‌های مفید یک طراح برای مرتب‌ کردن خانه
دکوراسیون اتاق خواب
طراحی جزئیات معماری
اتاق ناهار خوری
ایده‌های آسان و سریع برای تزیین حمام
نقشه کشی برق ساختمان با اتوکد
هارمونی رنگی در طراحی داخلی خانه
ویژگی رنگ در طراحی داخلی و اثرات روانی آنها
چگونه فضاهای بدساخت را به دکوراسیون شیک تبدیل کنیم؟
گیاهان در دکوراسیون
ایده هایی برای چیدمان میز کار
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+