راه حل های طراحی نمای ساختمان تجاری
راه حل های طراحی نمای ساختمان تجاری چیست ؟ چگونه می توان از طراحی نمای ساختمان تجاری برای جذب مشتری استفاده کرد؟
برای دانستن جواب این سوالات با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.
کلمه ی “نما”، عیناً به معنای کلمه ی “چهره” در فرانسه است، و نمای یک ساختمان، در واقع جلوه ی ساختمان و چهره ی آن محسوب می شود.
در عین اینکه ثبات ساختاری، استفاده از فضا، مصرف انرژی و غیره، برخی از مواردی هستند که در طراحی یک ساختمان خوب نقش دارند، الگوهای طراحی نما، چهره-ی ساختمان به شمار می روند و به آن شخصیت می دهند. نمای نامناسب نیز می تواندبه این معنی باشد که کل ساختمان، هدف مطلوبی که برای آن ساخته شده است را نشان نمی دهد.
در این مقاله، برخی از جنبه های کلیدی مورد نظر برای طراحی نمای ساختمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مصالح مورد استفاده در نما
این مورد بسیار مهم را باید قبل از تهیه ی نقشه از نمایی که می خواهیم ایجاد کنیم، در نظر گرفته بگیریم.
از نمای یک خانه ی گرم و پذیرا و آراسته به پیچک های سبز، گرفته تا یک خانه ی جنگلی ساخته شده از بامبو و چوب، و یا نمای شیشه ای و آینه ای دفتر مرکزی یک شرکت، در همه ی اینها، انتخاب مصالح، بستگی به استفاده نهایی و هدفی دارد که ساختمان برای آن ساخته می شود.
مثلاً نماهای شیشه ای شفاف بسیاری از رستوران ها، نگاهی اجمالی از زیبایی و ظرافت های داخلی و مشتریان خوشحال به افراد می دهد، در نتیجه باعث می شوند که افراد بیشتری به سمت رستوران جذب گردند.