زیبا کردن سازه

آشنایی با مزیت های طراحی داخلی 

در این مقاله به آشنایی با مزیت های طراحی داخلی و فواید استفاده از طراحان داخلی در فرایند ساخت و بازسازی یک ساختمان میپردازیم:

طراحی داخلی را می توان به نوعی یک هنر در نظر گرفت. هنری که می تواند به یک اتاق یا فضای کلی یک ساختمان، استایل، شخصیت، زیبایی و شاخصه بیافزاید. طراحان داخلی همیشه از آزادی عملی که در افزودن ویژگی های منحصر به فرد به یک فضا دارند، لذت می برند.

این روز ها کم تر شاهد این هستیم که در کنار هزینه های بالایی که برای ساخت یک بنا یا منزل مسکونی صرف می شود، افراد برای زیبا کردن آن سازه از یک طراح داخلی کمک نگیرند.

این هنر، خلاقیت و ایده پردازی یک طراح داخلی است که می تواند به یک ساختمان روح و زیبایی ببخشد و جریان زندگی را در آن جا ایجاد کند.

علم طراحی داخلی

نکته ای که در خصوص طراحی داخلی باید به آن اشاره کرد این است که در واقع این کار چیزی فراتر از دکور یک اتاق یا یک فضای به خصوص است.
در واقع طراحی داخلی یک علم است که با هنر آمیخته می شود. به این ترتیب طراحان داخلی در وهله نخست روی جنبه های کارکرد بهینه و عملکردی بودن یک فضا تمرکز می کنند.آن ها به دقت بررسی می کنند که هر فضایی به چه صورت می تواند حداکثر کارایی و عملکرد را داشته باشد.
در ادامه آن ها چاشنی هنر را نیز به فضا اضافه می کنند. به این ترتیب نوع مبلمان و نحوه چیدمان آن ها، رنگ های به کار رفته در فضا، نوع روشنایی و نور پردازی و تکمیل دیزاین فضا توسط یک طراح انجام می شود تا در نهایت فضایی به مشتری تحویل داده شود که از حضور در آن جا نهایت لذت را ببرد و آرامش محض را تجربه کند.
چاشنی هنر

با همه این اوصاف، مزیت های طراحی داخلی چیست؟ آیا واقعا برای ساخت یک ساختمان باید از طراحان داخلی کمک گرفت؟ استفاده از طراحی داخلی در ساخت و بازسازی یک فضا چه منفعت هایی دارد؟ در این مبحث می خواهیم در خصوص مزیت های طراحی داخلی و منفعت های استفاده از یک طراح داخلی حرفه ای صحبت کنیم.

تکنیک مدیریت فضا

مزیت های طراحی داخلی، بهره مندی از افرادی متخصص و حرفه ای

نکته ای که در خصوص مزیت های طراحی داخلی مطرح می شود این است که طراحان داخلی، در این زمینه کارشناس بوده و علم و دانش این کار را دارند.
در نتیجه همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، وظیفه آن ها چیزی فراتر از دیزاین و چیدمان یک فضا است.
در نتیجه آن ها به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی به همه جزئیات نگاه می کنند، نه فقط افرادی که سلیقه خوبی در انتخاب رنگ ها دارند یا می توانند مبلمان و چیدمان خانه را خوب و زیبا انجام دهند. بنابراین به نوعی مزیت های طراحی داخلی را در قدم اول باید در دستیابی به یک دیدگاه حرفه ای در طراحی خانه دنبال کرد.

دکور و دیزاین

به نوعی باید گفت دکور و دیزاین فضا تنها بخشی از وظایف یک طراح داخلی است، حتی می توان گفت بخش محدودی از این حرفه را تشکیل می دهد. کار و فعالیت یک طراح داخلی روی ماهیت و طبیعت نهایی یک فضا تاثیر می گذارد.

یک طراح داخلی حرفه ای، تحصیلات لازم در این زمینه را داشته و دوره های دانشگاهی و آموزشی مورد نیاز را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این با به روز کردن دانش خود با برنامه های آموزشی متعدد، می تواند به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در زمینه طراحی فضا به مشتریان کمک کند.

از طرفی از آن جایی که علم و هنر طراحی داخلی، یک رشته چند شاخه ای است، طراحان می توانند در موقعیتی باشند که به صورت تخصصی راه حل هایی را ارائه دهند که دیگر افراد دخیل در صنعت ساخت و ساز به راحتی نمی توانند از پس آن بر آیند.
همه این ها، یعنی دستیابی به یک ایده حرفه ای، نشان دهنده مزیت های طراحی داخلی و منفعتی است که استفاده از یک طراح داخلی دارد.

علم چیدمان
چیدمان فضا

طراحی داخلی موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های مربوط به ساخت و ساز خواهند شد

در صورتی که به بهره گیری از سرویس های طراحی داخلی به عنوان یک آیتم لاکچری و خاص نگاه می کنید، بهتر است در این خصوص یک بازنگری کرده و مجددا فکر کنید. در واقع، واقعیت چیزی خلاف این امر است. به نوعی می توان مزیت های طراحی داخلی را در کاهش هزینه های جانبی، خصوصا هزینه های بعدی دنبال کرد.

از همه مهم تر این که در صورت استفاده از یک طراحی داخلی در فرایند ساخت یا حتی بازسازی خانه و بهره گیری از آن ها در تیم ساخت، معمولا تاثیر قابل ملاحظه ای در قیمت و ارزش گذاری خانه مورد نظر دارد و موجب ارزش بالا تر آن خواهد شد. در صورت استفاده از یک طراح داخلی در تیم اصلی ساخت و ساز، تجربه ای متفاوت و قابل ملاحظه به دست خواهد آمد.

نقش طراحان داخلی در تیم ساخت و ساز

برای داشتن یک تشبیه درست، می توان نقش طراحان داخلی در تیم ساخت و ساز را مشابه نقش برنامه ریزان یک جشن عروسی در نظر گرفت.
کار نظارتی آن و مرتبط آن ها با دیگر اعضای تیم، موجب هر چه بهتر شدن نتایج نهایی خواهند شد. در نتیجه احتمال نارضایتی های بعدی و تخریب و ساخت مجدد بخش های متفاوت نیز کم تر خواهد شد.

از طرفی درست مانند کاری که برنامه ریزان جشن های عروسی انجام می دهند، طراحان داخلی می توانند در پیشروی درست و مطابق برنامه پروژه کمک زیادی کنند و هزینه ها و بودجه بندی مورد نیاز را در کم ترین و مقرون به صرفه ترین حالت نگه دارند.
بنابراین از جمله مزیت های طراحی داخلی و استفاده از طراحان داخلی در یک پروژه را می توان صرفه جویی در وقت و هزینه ها در نظر گرفت.

دیزاین منزل
عملکردی بودن فضا

طراحان داخلی حرفه ای ارتباطات و اتصالات بسیار گسترده ای دارند

ساخت یک بنا یا حتی بازسازی آن مستلزم بهره گیری از طیف گسترده ای از حرفه ها، مشاغل و زمینه های کاری متفاوت است. از معمار و بنا گرفته تا رنگ کار، نجار، کابینت کار و فروشنده های لوازم خانه و مواردی از این قبیل همگی در طول فرایند ساخت یک خانه دخیل هستند.

طراح داخلی حرفه ای

یک طراح داخلی حرفه ای، لیست گسترده ای از شرکت های معتبر و قابل اعتماد را در اختیار دارد. آن ها با شرکت ها و فروشنده هایی از قبیل فروشنده های پارچه های مبلمان و پرده، شرکت های مبلمان سازی و دیگر لوازم جانبی خانه در ارتباط هستند و می توانند با آن ها برای انجام بهترین کار، در سریع ترین زمان ممکن و بهترین قیمت ها توافق کنند.

از طرفی کار شما به عنوان صاحب ملک راحت تر شده و دردسر هایی از این قبیل را نخواهید داشت. چرا که خرید و انتخاب بهترین و با کیفیت ترین محصولات، خصوصا با بهترین قیمت ها در بین این همه مدل و محصول متنوع کار دشواری خواهد بود. در نتیجه یکی دیگر از مزیت های طراحی داخلی و استفاده از آن، ارتباط موثر با بخش های متعدد مرتبط با ساخت و ساز است.

فرایند ساخت
ایده پردازی طراح

طراحان کل قسمت های پروژه را به هم گره می زنند

در قدم اول این نکته را در نظر بگیرید که ارتباط برقرار کردن با طراحان داخلی در طول ساخت یک ساختمان بسیار راحت تر است. آن ها می توانند چشم و گوش شما در یک پروژه باشند و دید کلی شما را گسترش داده و این دیدگاه را به دیگر افراد دخیل در پروژه منتقل کنند.

به نوعی آن ها گره دهنده کل بخش های یک پروژه به هم دیگر هستند. آن ها می توانند گزینه های مد نظر شما را دریافت کرده، خواسته ها و ایده آل های شما را درک کرده و با یک جمع بندی کلی از آن چه که شما در نظر دارید، آن ها را در اختیار دیگر افراد فعال در پروژه قرار داده و نظرات شما را منتقل کنند. به این ترتیب باز هم از مزیت های طراحی داخلی می توان به افزایش رضایت مندی نهایی از پروژه اشاره کرد.

از طرفی با وجود یک طراح داخلی در طول یک پروژه، او می تواند در قسمت های متفاوت کار با انجام یک سری تغییرات جزئی و بررسی تخصصی هر بخش از دید عملکردی و زیبایی شناختی، امکان نیاز به تغییرات بیش تر بعدی در مراحل انتهایی پروژه را نیز کاهش دهد.

افزایش جذابیت و عملکرد فضا های مختلف خانه

در میان مزیت های متعدد طراحی داخلی شاید بتوان مهم ترین مزیت طراحی داخلی و کمک گرفتن از یک طراح را در افزایش کارایی و جذابیت فضا های مختلف خانه در نظر گرفت. آن ها می توانند از هدر رفتن فضا های خانه جلوگیری کنند و به نوعی مانع از بی مصرف ماندن بخش های متفاوت خانه شوند.

طراحان داخلی حرفه ای، متر به متر خانه مورد نظر را بررسی می کنند و با ارزیابی های دقیق مطمئن می شوند که از تمامی فضا ها حداکثر استفاده صورت بگیرد و همه قسمت ها کاملا کاربردی و بهینه شده دیزاین و طراحی شوند. به این ترتیب به صورت کلی یک خانه می تواند در عین زیبایی بالا، حداکثر کارایی و راحتی را نیز ارائه دهند.

عملکردی بودن فضا تنها بخشی از وظیفه ای است که بر عهده طراحان داخلی است. آن ها باید روی جذابیت و جنبه های زیبایی شناختی فضا نیز تمرکز کنند و جذاب ترین ایده ها را برای دیزاین و طراحی یک خانه ارائه دهند. آن ها با بهره گیری از عناصر و اصول طراحی داخلی، فضایی زیبا و پر از جذابیت را برای شما فراهم می کنند.

بازسازی منازل شخصی
فضای منحصر به فرد

طراحان داخلی از به روز ترین فناوری های ساخت و ساز آگاهی دارند

نکته قابل توجه دیگری که در خصوص استفاده از طراح داخلی در اجرای یک پروژه و مزیت های طراحی داخلی می توان به آن اشاره کرد، بهره مند شدن از جدید ترین فناوری ها و تکنیک های به روز در خصوص ساخت یک بنا است.

با استفاده از یک طراح داخلی و تکیه بر دانش و آگاهی به روز او، شما از مزیت های کامل جدید ترین و بزرگ ترین نوآوری ها در تکنیک های ساختمانی و ساخت بنا، جدید ترین تجهیزات و اثاثیه خانه از وسایل لوکس گرفته تا شیشه های کم مصرف و دیگر وسایل منطبق بر فناوری بهره مند خواهید شد.

طراح داخلی اهداف شخصی سازی شده کاربران را پیاده می کند

زمانی که از یک طراح داخلی اختصاصی کمک می گیرید، او به نوعی می تواند اهداف شخصی سازی شده شما را در فضا پیاده کند. منظور از این حرف این است که در واقع هر فردی در فضایی که زندگی می کند، امیال و برنامه های به خصوصی دارد که با دیگر افراد متفاوت است.

برای روشن تر شدن این موضوع بهتر است یک مثال بزنیم. برای مثال تصور کنید صاحب ملک یک ورزشکار حرفه ای است. یک ورزشکار به دنبال یک فضای ایده آل و متناسب برای قرار دادن وسایل ورزشی خود از جمله تردمیل و وزنه های مخصوص است، به نوعی جایی برای ورزش کردن حرفه ای می خواهد.

فرایند ساخت یک خانه
شخصی سازی

اولویت های ساخت و دکور

یک طراح داخلی حرفه ای می تواند حتی در صورت محدود بودن بودجه و فضا، به گونه ای بخش های متفاوت خانه استفاده کند که به این ترتیب یک فضای شخصی سازی شده را برای ساکنین آن فراهم آورد. به این ترتیب یکی دیگر از مزیت های طراحی داخلی پیاده سازی اهداف شخصی سازی شده کاربر در فضا توسط طراح داخلی است.

علاوه بر این، طراح داخلی با علم به این که مشتری به چه چیز هایی بیش تر اهمیت می دهد، اولویت های ساخت و دکور را به این موارد اختصاص خواهد داد. برای مثال کسی که به فضای بزرگ تر آشپزخانه اهمیت زیادی می دهد یا کسی که به فضا های روشن و بسیار پر نور علاقه دارد، طراح با تکیه به این سلیقه های شخصی، ایده های لازم را ارائه می دهد و پروژه را پیش می برد. در نتیجه برای دستیابی به آن چه که می خواهید، می توانید از مزیت های طراحی داخلی بهره مند شوید.

طراحان داخلی ارزش بیش تری را به ساختمان شما می افزایند

تمام مواردی که به عنوان مزیت های طراحی داخلی در بالا به آن اشاره شد، نشان می دهد که یک طراح داخلی می تواند به عنوان سرمایه اصلی تیم ساخت و ساز خانه شما در نظر گرفته شود. در نتیجه اگر بخواهیم از مزیت های نهایی این کار بگوییم می توانیم به ارزش طولانی مدت خانه اشاره کنیم.

خانه ای که تحت نظر یک طراح داخلی حرفه ای ساخته و چیدمان شده است، به مراتب ارزش بیش تری خواهد داشت و به نوعی می توان آن را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفت. اگر زمانی قصد فروش خانه را داشته باشید، ارزش این ملک بسیار بالا تر و ارزشمند تر خواهد بود. در نتیجه حفظ ارزش ملک، از دیگر مزیت های طراحی داخلی است که می توان از آن بهره مند شد.

رضایت کارفرما

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
معماری پارامتریک
رنگ زرد در دکوراسیون داخلی
۱۰ نکته برای طراحی اسکیس معماری
نقشه کشی برق ساختمان با اتوکد
اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی
اهمیت کنتراست در طراحی داخلی ( و نحوه ی استفاده ی صحیح از آن)
کلوزت یا اتاق مخصوص لباس
تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی
اصول چیدمان اتاق پذیرایی
نورپردازی سقف
چگونه می توان از اصول پایه طراحی داخلی برای تزئین خانه استفاده کرد
۱۰ گونه‌شناسی نور خورشید در معماری 
پنج ایده‌ دکوراسیون اتاق کودک
اصول طراحی‌ آشپزخانه
۱۰ راه موثر برای انتخاب درست پلان ساختمان
انواع سقف
تاثیر رنگ بر کودکان
ترفندهای کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل
وارطان هوانسیان
طراحی کابینت با تری دی مکس
با این ۱۱ ترفند اتاق هایتان را بزرگتر جلوه دهید
نکاتی که قبل از خرید صندلی ناهارخوری باید بدانید
سبک های طراحی کابینت فوق العاده برای آشپزخانه های مدرن
۱۰ نکته برای انتخاب پنجره برای نمای خارجی منزل
ویژگی رنگ در طراحی داخلی و اثرات روانی آنها
روش مختلف افزایش کاربرد نور خورشید در فضای داخلی
استخر
پنج روش پرزنت در معماری برای بازاریابی پروژه‌ها
دکوراسیون داخلی تجاری
نصب ساعت در اتاق نشیمن
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+