هارمونی رنگی در طراحی داخلی خانه

 هارمونی رنگی در طراحی داخلی خانه به کمک اصول رنگی فنگ شویی

رنگ ها از مهم ترین معیار هایی هستند که در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه باید در نظر گرفته شوند.
انتخاب رنگ تاثیر قابل توجهی روی روحیه، مود و انرژی افراد دارد. درست است، وجود رنگ های درست و متناسب در اطراف شما، در هر جایی که باشید، از محل کار گرفته تا خانه و بخش های مختلف آن، می تواند تفاوت قابل ملاحظه ای را ایجاد کند.
هر یک مزیت ها و معایب مخصوص به خود را دارند. به هر حال جدای از قوانین کلی که برای کاربرد پالت های رنگی در طراحی داخلی خانه وجود دارد، یک راه حل عالی و مناسب، استفاده از قوانین و اصول رنگی فنگ شویی است.

هارمونی و فنگ شویی در دکوراسیون
فنگ شویی و اصول کاربرد رنگی آن

اصول فنگ شویی

فنگ شویی و اصول کاربرد رنگی آن، استفاده و به کار بردن رنگ ها در طراحی و دکور داخلی خانه را یک مرحله جلوتر می برد؛ جایی که هر رنگ انرژی های موجود در اصول فنگ شویی را ارائه می دهد تا از این طریق هارمونی و تعادل مورد نیاز در فضا را به ارمغان بیاورد.
اما سوال این جا است که چطور می توان از اصول رنگی فنگ شویی برای ایجاد اتمسفر مطلوبی که افراد به دنبال آن هستند، استفاده کرد؟
در این خصوص یک چرخه رنگی بسیار ساده وجود دارد که در آن از پنج رنگ اصلی استفاده شده تا از این طریق بتوان به اصول رنگی فنگ شویی در هر فضایی دست یافت.در ادامه به بررسی این قوانین ساده و پر کاربرد می پردازیم.

معرفی چرخه رنگی با قوانین فنگ شویی

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، در این جا از یک چرخه رنگی ساده و متشکل از پنج رنگ اصلی به منظور ساده سازی درک این اصول استفاده شده است.
در این چرخه، ما پنج اصل رنگی را بررسی کرده و هر یک را نماد یک مفهوم مشخص در نظر می گیریم.
• رنگ قرمز؛ این رنگ را نماد آتش در نظر می گیریم. پالت های رنگی قرمز، بنفش و صورتی و سایه های آن ها در این دسته قرار می گیرند. این رنگ ها نماد فصل تابستان بوده و جهت آن ها به سمت جنوب است. معنای آن نیز شهرت، درک و حسن نیت است.

چرخه رنگی با قوانین فنگ شویی
اصول رنگی فنگ شویی

• رنگ دوم، رنگ زرد است. این رنگ را به عنوان نماد زمین در اصول رنگی فنگ شویی در نظر می گیرند.
پالت های رنگی زرد و نارنجی و سایه های تیره و روشن آن در این دسته قرار می گیرد. این رنگ به معنی قابل اتکا، آرامش بخش و مرکزیت است. رنگ زرد یک رنگ مرکزی است و در میان تمام فصل ها قرار می گیرد.
• رنگ مورد نظر بعدی، رنگ خاکستری است. رنگ های نقره ای، سفید و خاکستری و سایه های مربوط به آن ها، در این دسته قرار می گیرند. این رنگ را به فصل پاییز نسبت می دهند.

• رنگ آبی، پالت های رنگی آبی و سیاه و سایه های رنگی مرتبط با آن یکی دیگر از رنگ های مهم در چرخه رنگی فنگ شویی است. مفهوم پنهان شده پشت این رنگ، ارتباط، عقل و دانش و ارتباطات اجتماعی است. جهت رنگ آبی به سمت شمال است و فصل مرتبط با آن نیز، زمستان است.
• رنگ بعدی در این چرخه، رنگ سبز است. سبز در اصول رنگی فنگ شویی نماد چوب است و طیف رنگ های سبز و قهوه ای و سایه های تیره و روشن این رنگ ها را شامل می شود. مفهوم پنهان شده پشت این رنگ، شروع یک زندگی جدید است. سبز در این چرخه به فصل بهار نسبت داده شده است.

سایه های رنگی
انتخاب های رنگی مطابق اصول رنگی فنگ شویی
اصول رنگی فنگ شویی

بهترین انتخاب های رنگی مطابق اصول رنگی فنگ شویی

در هر خانه ای، یکی از بهترین ایده ها و انتخاب ها برای دستیابی به اصول فنگ شویی، طراحی یک اتاق با رنگ های روشن و ملایم است.
یک راه بسیار زیبا برای اجرای اصول فنگ شویی در طراحی و دکور خانه، استفاده از رنگ ها است.
در انتخاب رنگ های یک اتاق، بهتر است که رنگ های پریده و خنثی یک اتاق را با رنگ های پر جنب و جوش مخلوط کرد تا به یک فضای متعادل و محرک از جهت انرژی و تعادل دست یافت.
پالت های رنگی قرمز و سایه های مرتبط با آن نیز می تواند بسیار انرژی بخش و شادی بخش باشد.

در این خصوص می توان از اکسسوری های دکوری که در ترکیب رنگ آن ها از قرمز نیز استفاده شده است، بهره برد. چرا که الزاما نمی توان رنگ کلی فضا را با قرمز دکور کرد.
انرژی بالای این رنگ نیز می تواند تعادل مورد نیاز را از بین ببرد. بنابراین، با وجود نشاط و انرژی بالای این پالت رنگی، باید از آن به صورت محدود و مرکب با رنگ های خنثی استفاده کرد.
بر اساس اصول رنگی فنگ شویی، رنگ هایی با تم قرمز می تواند بازدهی و ثروت را به فضا جذب کند.
علاوه بر این، پالت های رنگی بنفش نیز می توانند برای دستیابی به اصول فنگ شویی بسیار ایده آل و عالی باشند. تمام این رنگ های پر جنب و جوش می تواند موجب بهبود جریان انرژی شوند.

ترکیب رنگ ها مطابق اصول رنگی فنگ شویی

چگونگی انتخاب رنگ ها در اصول رنگی فنگ شویی به منظور ترکیب کردن آن ها با هم

برای بازسازی و ایجاد یک تغییر در طراحی داخلی و دکور خانه و همچنین طراحی هر فضایی، رنگ های مختلف و ترکیب آن ها با هم می تواند یک راه عالی برای افزودن عمق و شخصیت به دکور مورد نظر باشد.
ترکیب های رنگی با آرامش بیش تر در اتاق خواب ها و رنگ هایی با انرژی و جنب و جوش بیش تر در آشپزخانه و سالن ناهار خوری، می تواند کارایی خوبی داشته باشد.
در خصوص ترکیب رنگ ها مطابق اصول رنگی فنگ شویی، نکاتی وجود دارد که می تواند در مسیر انتخاب درست رنگ ها از چرخه فنگ شویی، به کار بیاید. چند ایده پیشنهادی در این زمینه شامل گزینه های زیر می شود:

ترکیب رنگ های آبی و سبز در دکوراسیون

• ترکیب رنگ های زرد و قرمز؛ در این خصوص بهتر است سایه های خاکی تر مانند سایه های مختلف رنگ زرد را به فضا هایی که رنگ قرمز آتشین دارد اضافه کرد.
این ترکیب می تواند تا حدودی از افراط در انرژی شدید رنگ قرمز بکاهد و آن را ملایم تر کند. از این پالت های رنگی بهتر است در مکان هایی مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده شود.

ترکیب رنگ های آبی و بنفش در دکور

• ترکیب رنگ های آبی و سبز؛ این دو رنگ هر دو آرامش بخش اند. با توجه به چرخه رنگی فنگ شویی، ترکیب این دو مطابق ترکیب سایه های چوبی با آب است.
این جریان آرام و ریلکس کننده برای مکان هایی مانند اتاق خواب یا اتاق کودک ایده خوبی است.

رنگ های زرد و قرمز

• ترکیب رنگ های آبی و بنفش؛ ترکیب این دو در هر فضایی می تواند ترکیبی از رنگ های خاکی و آبی را ارائه دهد که موجب ایجاد آرامش می شوند.
وجود این ترکیب در اصول رنگی فنگ شویی نشان دهنده سعادت و خرد است. سالن اصلی و اتاق کار یا حتی اتاق خواب مکان هایی است که این ترکیب می تواند در آن جا به کار گرفته شود.

ترکیب رنگ سبز و بنفش

رنگ های سبز و بنفش و ترکیب این دو نیز می توانند بهبودی و سلامتی را در فضای خانه ایجاد کنند و یک تم فنگ شویی عالی را به همراه یک دکوراسیون زیبا به ارمغان بیاورند.
رنگ هایی با تن لوندر و رنگ های سبز پاستلی راهی عالی برای رسیدن به فنگ شویی در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن است. رنگ های سبز، می توانند آرامش مورد نظر در هارمونی فنگ شویی را فراهم کند.

ترکیب رنگ سبز و بنفش در دکوراسیون

پیاده کردن اصول رنگی فنگ شویی، در هر حالتی امکان پذیر است!

اگر می خواهید اصول رنگی فنگ شویی را در زندگی خود به کار بگیرید و در دکور و طراحی خانه از آن استفاده کنید، نیازی به ایجاد تغییرات بسیار عمده، آن هم در تمامی بخش ها و قسمت های خانه نیست.
فقط باید اصول اولیه فنگ شویی در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه را در نظر گرفت. هدف رسیدن به تعادل، نشاط، انرژی و سلامتی است.
تمام این موارد، اهدافی است که اصول فنگ شویی در طراحی و دکوراسیون داخلی دنبال می کند.
در خصوص اصول رنگی فنگ شویی و کاربرد آن در انتخاب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون خانه نیز، همین اهداف دنبال خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)
مطالعه بیشتر
هفت عنصری که در خانه‌های کوچک باید برای آنها جا باز کرد
محسن فروغی
رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی
راه حل های طراحی نمای ساختمان تجاری
ایده‌ها و نکاتی درباره‌ی محل قرار گیری و دکور تلویزیون
روش مختلف افزایش کاربرد نور خورشید در فضای داخلی
۱۰ نکته برای انتخاب پنجره برای نمای خارجی منزل
معماری چیست؟
راهنمای کامل نورپردازی داخلی
اهمیت نور در معماری ایرانی
دوازده نکته کلیدی برای بهبود دکوراسیون و تزیین اتاق‌
۶ روش برای اینکه اتاق ها با سقف کوتاه شیک به نظر آیند
اصول چیدمان اتاق پذیرایی
پرسپکتیو تک نقطه ای ، پرسپکتیو یک نقطه ای
نورپردازی معماری زاها حدید
اهمیت آموزش اتوکد در طراحی داخلی
الگوی طراحی
 لوکوربوزیه و سه ‌گانگی نور
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
ترفندهای تزیین سقف
آینه در دکوراسیون داخلی
چند اشتباه رایج در چیدمان منزل
کاربرد بتن در دکوراسیون داخلی
نورپردازی چیست؟
نکاتی برای طراحی فضای کار و افزایش بهره وری شما
ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید
انواع درب کابینت
تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی
۱۱ نکته برای مهم برای طراحی معماری
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+