نکاتی برای طراحی فضای کار و افزایش بهره وری شما

نکاتی برای طراحی فضای کار

وقتی نوبت به طراحی فضای کار می رسد، موارد مختلف از مبلمان گرفته تا چیدمان میزها، نور، و غیره را باید در نظر گرفت.
این امر می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
در این مطلب نکاتی برای طراحی فضای کار بیان میشود تا وقتی کارمندان شما و خودتان وارد محل کار می شوید در آن احساس راحتی کنید و کسب و کارتان را رونق بخشید.
شما بیش از 40 ساعت را در هفته در محل کارتان سپری می کنید، بنابراین بهتر است زمانی را صرف دکور کردن آن کنید.
البته این زمان به شرکت و یا صنعتی که در آن مشغول به کار هستید بستگی دارد اما در برخی مواقع، محل کار خالی ممکن است بعنوان عدم تعهد برداشت شود.
کارکنان بعد از حدود دو ماه و نیم تا سه ماه، وسایل شخصی خود را به محل کارشان می برند.
که این وسایل ممکن است ماگ مورد علاقه شان و یا عکس فرزندان آنها باشد.
در اینجا پیشنهاداتی برای ایجاد فضای کار شخصی و در عین حال حرفه ای شما ارائه شده است.
فضای کارتان می تواند نشان دهندۀ شخصیت شما باشد.

نقش دیوارها در طراحی فضای کار
نور در طراحی فضای کار

نقش نور و گیاهان طبیعی در طراحی فضای کار

این موارد بدلایل زیادی، بخش مهمی از محل کار هستند.
اولین دلیل این است که نور طبیعی به افراد کمک می کند اشیاء را بهتر مشاهده کنند.
دید انسان برای تطابق با نور طبیعی طراحی شده است و در واقع برای چشمان ما بهتر از نور فلورسنت می باشد.
نور فلورسنت موجب سردرد و بیماری های چشمی می شود.

دومین دلیل این است که موجب تقویت بازده می گردد.
نوری با آن کار انجام می دهید می تواند سطح ملاتونین را کنترل کند که موجب افزایش تمرکز و هوشیاری شما می شود.
مطالعات اخیر نشان داده اند که جوانانی که بیشتر در معرض نور طبیعی بوده اند
احساس هوشیاری بیشتری داشتند و در زمان کار با نورهای مصنوعی احساس خواب آلودگی می کردند.

یکی از اصلی ترین موارد طراحی محل کار استفاده از شیشه و یا پنجره های بزرگ و ایجاد فضای سبز در محل کار می باشد.
از استارت آپ ها گرفته تا کسب و کارهای کوچک تا شرکت های بزرگی مانند گوگل و فیسبوک، این روند برای طراحی بکار می رود.

از هوای تازه استفاده کنید.

در صورتیکه در محل کارتان احساس خفگی کنید نمی توانید کارآمد باشید.
بنابراین سعی کنید با استفاده از پنجره های بزرگ، هوای تازه را به محل کارتان وارد کنید.
برای اینکار می توانید از دیوارهای شیشه ای نیز استفاده نمایید.

از تجهیزات نورپردازی استفاده کنید.

هر اتاقی نیاز به نقطۀ مرکزی برای نور دارد.
اگر می توانید از یک نور  آویز و یا شمع دان چند شاخه استفاده کنید ولی دقت کنید که آنرا بیش از حد زرق و برق دار نکنید.

مطبوعات موارد زیر را گزارش داده اند:

  • تا 11 درصد افزایش تولید و بازده ناشی از تهویۀ ارتقا یافته
  • تا 23 درصد افزایش تولید و بازده ناشی از نورپردازی
  • پیشرفت های چشمگیر در استخدام و حفظ کارمندان ناشی از بازسازی فضای سبز
مبلمان در طراحی فضای کار
دیوار ها طراحی فضای کار

فضای صحیح را در اختیار بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای کسب و کارتان در اختیار دارید.
اگر قصد دارید طراحی فضای گسترده ای را انجام دهید، باید حرکت آزادانۀ کارمندان را در اولویت قرار دهید.
درک استفاده از فضا و مدیریت آن می تواند برای شرکت شما بسیار مفید باشد.
با مطالعۀ این متن می توانید مطمئن باشید که طراحی بهینه ای را برای فضای کارتان انجام می دهید.
البته این امر موضوعی کاربردی و امنیتی می باشد. اگر آتش سوزی و یا هرگونه اتفاق دیگری رخ دهد، افراد باید بتوانند براحتی و با سرعت محل را ترک کنند.

ذخیره و نظافت هنگام طراحی فضای کار

علارغم اهمیت ویژۀ آن، ذخیره سازی آخرین موضوعی است که در طراحی محل کار به ذهن متبادر می شود.
علاوه بر استفاده از راه حل های غیر کاغذی مانند ذخیره سازی ابری (cloud storage)، می توانید انواع مختلف ذخیره سازی فیزیکی برای بهینه سازی فضای کارتان را نیز در نظر بگیرید.
البته انتخاب مبلمان مناسب نیز می تواند به این موضوع کمک کند. عامل دیگر برای طراحی فضای کار توسط همکاران شما ارائه شده است: نظافت.
در حالیکه این امر می تواند یکی از گزینه های فرعی برای طراحی داخلی محسوب شود،
در واقع یکی از مهمترین عواملی است که بر روی وجهۀ محل کار و کارآیی کارمندانتان موثر خواهد بود.
یک برنامه برای نظافت توسط کارمندان می تواند موجب شود محل کارتان همیشه تمیز و پاکیزه باقی بماند.

ذخیره و نظافت هنگام طراحی فضای کار
نورپردازی در طراحی فضای کار

فایل های خود را مرتب کنید.
برای محل کار ، نطافت و مرتب بودن امری اساسی می باشد و این کار بجز با مرتب کردن میز کارتان رخ نمی دهد.
سعی کنید میز کار، برگه های روی آن، و طبقه ها را همیشه مرتب نگه دارید.

وسایل را در سبد بگذارید.

قرار دادن وسایل در سبد یا جعبه موجب می شود محل کارتان همیشه مرتب باقی بماند.
وسایل را طبقه بندی نمایید و بجای اینکه آنها را درهم و برهم روی میزتان بریزید، آنها را مرتب در سبد بچینید.

وسایل را در دسترس خود قرار دهید.
طبقه های باز برای سازماندهی و چیدنِ وسایل گزینه های بسیار مناسبی هستند.
این طبقه ها در دسترس می باشند و نیازی نیست کشوهایی را باز کنید و به دنبال وسایل مورد نیاز بگردید.
همه چیز براحتی در دسترس می باشد.

از دیوارها استفاده نمایید.
بیشترین استفاده را از دیوارها ببرید. برای آویزان کردن وسایل شخصی از دیوارها استفاده کنید.
می توانید عکس ها، برنامه ها، تقویم، و غیره را به دیوار متصل کنید و میز کارتان را خلوت نمایید.

مبلمان با کیفیت بالا ، لازمه طراحی فضای کار

اگر مبلمان ارزان قیمت را خریداری کنید، همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که “چیزی را دریافت می کنید که قیمتش را پرداخت کرده اید”.
خرید مبلمان ارزان قیمت می تواند تصویر نامناسبی در محل کارتان ایجاد کند،
تولید را پایین آورد، و از همه مهمتر موجب مشکلات سلامتی بین کارمندان شود.
سعی کنید بازدۀ کارمندان را با کاهش تعداد روزهای بیماری و غیبت آنها افزایش دهید.

صندلی های ارگونومیک محل کار گزینه ای است که صاحبان کسب و کارها در زمان طراحی داخلی در نظر می گیرند.
البته انتخاب محل های کار می تواند تاثیر بسزایی روی کارمندان داشته باشد و باید با تحقیق و جستجو بتوانید مبلمانی را انتخاب کنید که با فرهنگ و فضایی که در اختیار دارید مطابقت داشته باشد.

نقش نور و گیاهان طبیعی در طراحی فضای کار
نکاتی برای طراحی فضای کار

طراحی فضای کار راحت و آسان

ممکن است جهتِ غلبه بر مشکلات و چالش هایی که در فضای کاریتان دارید، مایل به همکاری با طراحان داخلی باشید.
در اینجا شرکتی را برای شما مثال میزنیم که فاقد قسمت پذیرش است.
لگوی شرکت شامل حباب هایی است و از این حباب ها برای نشان دادن مسیر به مراجعه کنندگان استفاده میشود.
حباب هایی با رنگ های مختلف روی کف زمین کشیده شدند تا مراجعین را به اتاق های متفاوت راهنمایی کنند.
گزینۀ دیگر می تواند بکارگیری کیوسک های سلف سرویس و یا صفحه نمایش هایی برای ارائۀ امکانات مختلف به مراجیعن باشد.
زمانیکه طراحی محل کارتان را به پایان رساندید و وارد ساختمان شدید، این نکته را بخاطر داشته باشید که هنوز هم ممکن است اتفاقاتی مانند تغییر محل کار همکارانتان رخ دهد.
در این موارد، نرم افزارهای مدیریت دفتر می تواند رسیدگی به این چالش ها را برایتان تسهیل سازد.

با استفاده از یک قالیچه یا فرش، به فضا گرمی ببخشید.
اینکه بخواهید فضای کارتان حرفه ای بنظر برسد امری طبیعی است اما در عین حال باید راحت و جذاب نیز باشد.
می توانید این کار را با قرار دادن یک قالیچه، ترجیحا با طرح دلخواه خودتان انجام دهید.

با پرده ها اتاق را تزئین نمایید.
اگرچه نور طبیعی برای محل کار شما بسیار مهم است و حتی اگر همیشه پنجره را
باز می گذارید، می توانید برای گرمی بخشیدن به فضا از پرده استفاده کنید.
علاوه بر این، پرده ها می توانند به محل کارتان رنگ نیز اضافه کنند.

طراحی فضای کار
نکاتی برای طراحی فضای کار

برای طراحی فضای کار ، کمی رنگ به فضا ببخشید.

برخی اوقات می توانید به وسایلی که از همکار یا محل کار قدیمی خود دارید با کمی رنگ آمیزی روح ببخشید.
مثلا یک پد جدید با طرح و رنگ دلخواه شما برای موس قدیمی می تواند بسیار کاربردی باشد.

تذکر: بسیاری از قاب های عکس و وسایل شخصی ممکن است فضای کارتان را نامنظم و بهم ریخته جلوه دهد.
بنابراین دقت کنید که آنها را مرتب بچینید.

دیوار ها را به رنگ های روشن و شفاف رنگ کنید.
محل کارتان نباید بیش از حد گرم و نرم و راحت باشد بلکه باید برایتان انرژی بخش باشد.
بنابراین سعی کنید دیوارها را به رنگ های روشن رنگ آمیزی نمایید.
می توانید در قسمت های دیگر اتاق نیز از رنگ استفاده نمایید.

اتاق های سفید همیشه تمیز و مرتب بنظر می رسند.
اتاقی که دیوارهای سفید و مبلمان رنگی به رنگ ها روشن دارد حتی اگر گاهی بهم ریخته باشد نیز همیشه تمیز و مرتب بنظر می رسد.
می توانید از این تکنیک برای محل کارتان در خانه بهره ببرید.

برای میز کارتان از یک رنگ برجسته و پُر رنگ استفاده کنید.
اغلب میزها سفید، مشکی، و یا بی رنگ هستند.
از طرفی این رنگ ها مناسب هستند، اما اگر می خواهید به محل کارتان هویت ببخشید
می توانید از رنگ های تندی مانند قرمز، آبی و یا سبز استفاده کنید.

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

سوال و جواب های مطرح شده در این بخش :

اولین دلیل این است که نور طبیعی به افراد کمک می کند اشیاء را بهتر مشاهده کنند.
دید انسان برای تطابق با نور طبیعی طراحی شده است و در واقع برای چشمان ما بهتر از نور فلورسنت می باشد.

موجب تقویت بازده می گردد.
نوری با آن کار انجام می دهید می تواند سطح ملاتونین را کنترل کند که موجب افزایش تمرکز و هوشیاری شما می شود.

بله ، دوره های آموزش دکوراسیون داخلی را داریم .

ضمنا ورکشاپ های آنلاین رشته های دکوراسیون داخلی را نیز داریم .

برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

یکی از اصلی ترین موارد طراحی محل کار استفاده از شیشه و یا پنجره های بزرگ و ایجاد فضای سبز در محل کار می باشد.

هر اتاقی نیاز به نقطۀ مرکزی برای نور دارد.
اگر می توانید از یک نور آویز و یا شمع دان چند شاخه استفاده کنید ولی دقت کنید که آنرا بیش از حد زرق و برق دار نکنید.

نظافت در واقع یکی از مهمترین عواملی است که بر روی وجهۀ محل کار و کارآیی کارمندانتان موثر خواهد بود
یک برنامه برای نظافت توسط کارمندان می تواند موجب شود محل کارتان همیشه تمیز و پاکیزه باقی بماند.

بیشترین استفاده را از دیوارها ببرید. برای آویزان کردن وسایل شخصی از دیوارها استفاده کنید.
می توانید عکس ها، برنامه ها، تقویم، و غیره را به دیوار متصل کنید و میز کارتان را خلوت نمایید.

5/5 - (18 امتیاز)
مطالعه بیشتر
آشنایی با مزیت های طراحی داخلی
نورپردازی لنداسکیپ
طراحی لند اسکیپ چیست و اهمیت آن چرا اینقدر زیاد است ؟
کاربرد بتن در دکوراسیون داخلی
بهترین روش های محوطه سازی با آب در حیاط
طبع یا مزاج رنگ ها در دکوراسیون داخلی
معماری چیست؟
نکاتی که قبل از خرید صندلی ناهارخوری باید بدانید
طراحی اتاق خواب کودک شیک
مهارت در اسکیس معماری
اسکیس چیست ؟
اهمیت کنتراست در طراحی داخلی ( و نحوه ی استفاده ی صحیح از آن)
طراحی داخلی کافی شاپ
رنگ بژ در دکوراسیون داخلی
رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی
هندسه در معماری
مخفی کردن شوفاژ ها
گیاهان در دکوراسیون
پنج روش پرزنت در معماری برای بازاریابی پروژه‌ها
راه حل های طراحی نمای ساختمان تجاری
۶ ایده برای طراحی محوطه های امروزی
طراحی داخلی چیست ؟
این ۶ رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید
رنگ های جلوه بخش در دکوراسیون
دکوراسیون داخلی مدرن چیست ؟
نصب ساعت در اتاق نشیمن
مبانی طراحی داخلی که هر طراحی باید بداند
نکاتی که قبل از خرید مبلمان L باید بدانید
اصول طراحی درب در دکوراسیون داخلی
ایده‌های طراحی راهرو
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+