چگونه کابینت های آشپزخانه را رنگ کنیم؟

چگونه کابینت های آشپزخانه را رنگ کنیم؟

هرچندسال یکبار نیاز است تا دستی به سر روی آشپزخانه خود بکشید و رنگ و روی آن را تازه کنید.
یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه که بیشتر از سایر وسایل به چشم می آید کابینت های آشپزخانه است. برای اینکه ظاهر آشپزخانه خود را بهتر کنید توصیه ما این است که بجای عوض کردن کابینت ها آنها را رنگ کنید.

اگر می خواهید کابینت های خود را رنگ کنید ولی تا بحال این کار را انجام نداده اید در زیر نحوه رنگ کردن کابین های آشپزخانه را به شما آموزش می دهیم.لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه رنگ کردن کابین ها
سنباده کشیدن کابینت ها

انتخاب رنگ مناسب

• لوازم و وسایل مورد نیاز مثل قوطی رنگ و هرگونه وسایل مورد نیاز برای رنگ زدن را تهیه کنید و برچسب قوطی رنگ را با دقت بررسی کنید و دستوالعمل نوشته شده روی آن را با دقت بخوانید.

• کابینت های چوبی به راحتی رنگ می شوند اما هر جنس از کابینت را اگر به اندازه کافی سنباده بکشید می توانید رنگ کنید و برای اینکه کابینت های لمینتی را رنگ کنید به پریمیر چسبی نیاز دارید. لمینت برای رنگ گرفتن باید در شرایط مناسبی باشد.

نکاتی برای نوع رنگ

• رنگ با کیفیت بخرید، در بازار رنگ های مخصوص کابینت وجود دارد. اما با این حال می توانید با رنگ های با کیفیت کار را انجام دهید.

• اگر رنگ لاتکسی برای رنگ کردن کابینت های خود خریدید حتماً به دستورالعمل هایی که روی آن نوشته شده است توجه کنید.

• برای تکمیل مراحل رنگ کاری و درخشان شدن کابیت های خود از تکمیل کننده جلاهی استفاده کنید.

در های رنگی کابینت ها
زیر سازی رنگ کابینت ها

آماده سازی کابینت برای رنگ زدن

کار رنگ زدن کابینت ها چندین روز طول می کشد تا به اتمام برسد. بنابراین باید به درستی و با برنامه این کار را انجام دهید. در حین کار حتما لباس مخصوص رنگ کاری را بپوشید و برای تهویه هوا پنجره ها را باز کنید. حتی برای رسیدن به نتیجه بهتر و راحتی کار خود کشوها و درب های کابینت را در بیاورید و در محل هایی مثل حیات خلوت و جایی که جریان هوا آزاد است آنها را رنگ کنید.

دستورالعمل آماده سازی برای رنگ زدن کابینت ها

در ادامه این مقاله مراحل دقیق رنگ زدن کابینت ها را قدم به قدم دنبال کنید.

مرحله اول

شرایط را برای رنگ کردن کابینت ها فراهم کنید. سطوحی که قبلا رنگ شده اند در صورتی که رنگ فعلی از کیفیت خوبی برخوردار باشد دوباره می توان آنها را رنگ کرد.
اگر اینطور نیست. می توانید از محصولات رنگ بر مثل اسپری های رنگ زدا برای از بین بردن رنگ قبلی استفاده کنید. این محصولات می توانند مراحل رنگ زدن کابیت را برای شما آسان کنند.

کابینت سرمه ای
سنباده زدن کابینت ها

مرحله دوم

اسپری رنگ زدا روی کابینت افشانه کنید. مدتی صبر کنید تا رنگ کهنه به اسپری رنگ زدا عکس العمل نشان دهد سپس با استفاده از یک لیسه پلاستیکی رنگ های شل شده روی کابیت را جدا کنید. صبر کنید تا سطوح کابینت خشک شوند.
بعد از خشک شدن مقدار باقیمانده رنگ روی سطوح را با استفاده از یک تکه کاغذ سنباده پاک کنید.

مرحله سوم

از آنجایی که باید کابینت ها را سنباده بزنید درون آن ها را خالی کنید. همه ی درها، کشوها، پیچ و مهره های کابینت ها را باز کنید. همانطور که این کار را می کنید روی هر یک از آن ها را برای درست گذاشتن بر روی محل خود نشانه گذاری کنید.

مرحله چهارم

تمامی سطوح کابینت ها را با پاک کننده های قوی از چربی و آلودگی پاک کنید. در صورت مشاهده تورفتگی یا آسیب های از این دست آن ها را با ابزارهای خانگی درست کنید.

سوراخ سمبه های روی سطوح کابینت ها را می توان با استفاده از بتونه های چوبی پر کنید. این کار را با کاردک بتونه انجام دهید و بتونه های اضافی را با همان کاردک صاف کنید. بعد از این کار بگذارید بتونه ها کاملا خشک شوند.

رنگ آمیزی خاکستری کابینت ها
رنگ خوردگی کابینت

مرحله پنجم

روی پیشخوان آشپزخانه و دیگر وسایل را با یک پارچه تمیز برای جلوگیری از پاشیدن رنگ روی آنها بپوشانید.

برای رنگ نخوردن دیوار اطراف کابینت با یک نوارچسب نقاطی که احتمال رنگ خوردگی آنها زیاد است را بپوشانید. محل هایی که می خواهید رنگ بزنید به خوبی سنباده بکشید تا رنگ به خوبی روی سطوح بچسبد.
سنباده را تا بزنید، نواحی و گوشه هایی که تنگ و باریک هستند را به خوبی صیقل دهید.

مرحله ششم

تمامی سطوح را با جاروبرقی و یک دستمال نم دار تمیز کنید. قبل از رنگ کردن کابینت ها همه سطوح باید عاری از گرد و غبار و آلودگی باشند.

دستورالعمل آستر زدن کابینت ها

آستر زدن معمولا در نقاشی و رنگ کردن سطوح به کار می رود. در صورتی که این کار به درستی انجام نشود و اساساً انجام نشود رنگ کاری آن کیفیت مطلوب را نخواهد داشت.
آستر سطوح را برای چسبیدن رنگ آماده می کند. در زیر مراحل آستر زدن کابینت ها را به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول

کار آستر زدن را از داخل به بیرون کابینت انجام دهید. هنگامی که داخل کابینت را آستر می زنید از عقب به جلو این کار را کنید.
فراموش نکنید قلم موی آستر را به گوشه و کنج ها بکشید. حتی لازم است با قلم مو برخی از نواحی را با ضربه آستر بزنید و دوباره قلم مو را وارد آستر خیس کنید و مجددا بکشید.

رنگ آمیزی کابینت ها با قلمو
رنگ آستر

مرحله دوم

با یک مینی غلتک نقاشی سطوح تخت و فضادار را آستر بزنید. اصلا اهمیتی ندارد آستر چقدر زیبا برروی سطوح بچسبد. چرا که آستر اساساً زیر کار است و با هدف آماده کردن سطوح برای زدن رنگ اصلی استفاده می شود.

مرحله سوم

وقتی که کل سطوح را با آستر پوشش دادید برگردید و با غلتک یا بورس خشک نواحی که با آستر انباشته شده اند را از روی کابینت بردارید تا موقع رنگ اصلی سطوح کابینت دارای گره های رنگی نباشد.

مرحله چهارم

درها و کشوها را آستر بزنید. اول از طرف پشت سطوح شروع کنید، یک دست آستر بزنید . بگذارید مقداری خشک شود.

مرحله پنجم

در را برگردانید و طرف جلو در را آستر بزنید. نواحی کور و لبه و گوشه ها را هم با دقت آستر بزنید و مطمئن شوید که آستر به این نواحی می رسد.
سپس سطوح بزرگتر و صاف را با غلتک فومی آستر بزنید. برای آستر زدن و رنگ کردن سطوح می توانید از سه پایه نقاشی استفاده کنید زیرا بهتر نواحی کور را می توان رنگ زد.

آستر کابینت ها
رنگ خاکستری کابینت

دستورالعمل رنگ زدن کابینت ها

بعد از اجرای دقیق مراحل بالا اعم از آماده سازی و آستر زدن نوبت به رنگ زدن کابینت ها می رسد. می توانید با قلم مو و غلتک یا اسپری این کار را انجام دهید. در زیر ما مراحل رنگ زدن کابینت ها را با قلم مو و غلتک آموزش می دهیم.

مرحله اول

اول از چارچوب کابینت ها شروع کنید. برای نواحی جزیی از قلم موی مرغوب استفاده کنید و برای نو احی زیادتر و مسطح از غلتک فومی استفاده کنید.

مرحله دوم

روش رنگ زدن نیز دقیقا مثل آستر زدن است. فقط حواستان را جمع کنید که روی سطوح نواحی برجسته از رنگ باقی نماند. در صورت بروز چنین کاری، برگردید و با قلم مو آنجا را همسطح با دیگر نواحی کنید.

مرحله سوم

 اول جلو درب و کشو کابینت ها را رنگ کنید. بگذارید خشک شود سپس پشت آنها را رنگ کنید. در حین رنگ زدن کابینت ها اصلا عجله نکنید. بگذارد رنگ کامل روی سطوح بنشیند.

مرحله چهارم

یک دور دیگر برای تکمیل کار، کابینت ها را رنگ بزنید. بگذارید رنگ خشک بشود. تا وقتی که هنوز رنگ ها خشک نشدند  قطعات جدا شده کابینت ها را بهم متصل نکنید.

رنگ آمیزی کاببنت
دستگیره کابینت

دستورالعمل رنگ زدن قطعات (پیچ و مهره و دستگیره و..) کابینت

اگر از قطعات قدیمی کابینت ها می خواهید استفاده کنید. اول از همه به خوبی آنها را تمیز کنید سپس این قطعات را با اسپری رنگ، رنگ بزنید.
ابتدا قطعات را در یک محفظه مخلوط آب گرم و کف صابون شستشو دهید. سپس آنها را با یک دستمال خشک کنید.

با یک آستر مناسب به آنها اسپری کنید و بگذارید تا کامل خشک شوند سپس اسپری حاوی رنگ اصلی را به آنها افشانه کنید تا کاملا به همه جای آن ها رنگ برسد. مدت زمان زیادی صبر کنید تا رنگ روی قطعات خشک شود. اکنون کار رنگ زدن کابینت های شما با دنبال کردن مرحله به مرحله این دستورالعمل ها به پایان رسیده است.

جمع بندی

هرچندسال یکبار نیاز است تا دستی به سر روی آشپزخانه خود بکشید و رنگ و روی آن را تازه کنید. یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه که بیشتر از سایر وسایل به چشم می آید کابینت های آشپزخانه است.

برای اینکه ظاهر آشپزخانه خود را بهتر کنید توصیه ما این است که بجای عوض کردن کابینت ها آنها را رنگ کنید. اگر رنگ و روی کابینت های شما رفته است می توانید با یک دست رنگ شیک آنها را جذاب کنید.

در این مقاله سعی کردیم سه مرحله اصلی یعنی آماده سازی کابینت ها برای رنگ خوردن،آسترزدن و رنگ زدن را به شما آموزش دهیم. در صورتی که تا به حال کابینت های خود را رنگ نزده اید می توانید با انجام مرحله به مرحله دستورالعمل های بالا این کار را به نحو احسنت انجام دهید.

رنگ آمیزی قرمز

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی
طراحی اتاق خواب کودک شیک
پنج نکته‌ی مفید برای انتخاب تابلو در دکوراسیون
انواع منابع نوری
چند ایده شیک برای دکوراسیون اتاق نوزاد
۶ ایده برای طراحی محوطه های امروزی
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
فنگ شویی چیست ؟
طراحی اتاق خواب مستر
نحوه تمیز کردن اصولی دیوارهای منزل
طراحی داخلی هتل
تاریخچه نور پردازی
تفاوت طراح داخلی با دکوراتور در چیست ؟
محسن فروغی
دکوراسیون و طراحی آشپزخانه کوچک
دکوراسیون داخلی پذیرش
چگونه با استفاده از دکوراسیون داخلی، فضای آپارتمان را گرم‌ تر کنیم؟
گرمایش و سرمایش در طراحی داخلی
۶ نکته برای طراحی پاسیو های کوچک
۴ روش برای دکوراسیون اطراف شومینه
انواع سقف
دکوراسیون ماه تولد : ایده های چیدمان بر اساس نشان ماه تولد شما
طراحی کابینت با تری دی مکس
آشنایی با آخرین ترند‌های حمام‌های مدرن
کمد دیواری در دکوراسیون
بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌های رو به شمال، جنوب، شرق و غرب
اهمیت آموزش اتوکد در طراحی داخلی
اصول چیدمان اتاق پذیرایی
طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی
سقف کاذب ، پنل های سه بعدی
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+