طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس

طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس
نرم افزار های گرافیکی

آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس

امروزه کم تر کسی در دنیای طراحی داخلی و معماری وجود دارد که به نوعی با طیف وسیع نرم افزار های کامپیوتری که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند، آشنایی نداشته باشد. این نرم افزار های کامپیوتری که ماهیتی گرافیکی داشته، برای کار های طراحی و مدل سازی قابلیت بسیار بالایی دارند.
با ابزار ها و قابلیت های در نظر گرفته شده در هر یک از این نرم افزار ها، طراح می تواند طرح های بی نظیر خود را در سرعتی کم و با کیفیت و دقتی بالا ترسیم و مدل سازی کند.
سپس با استفاده از ابزار های رندرینگ موجود، یک رندر واقع گرایانه از طرح مورد نظر را برای مشتریان ارائه دهد تا پیش از اجرا و پیاده شدن تمام جزئیات و ایده ها، تمام موارد کاملا قابل درک باشند.

نرم افزار های دیگر طراحی داخلی

نرم افزار های CAD و دیگر نرم افزار های گرافیکی کامپیوتری موجود نظیر ایلوستریتور، اسکچاپ، ایندیزاین، افتر افکت و تری دی مکس از جمله کاربردی ترین نرم افزار هایی هستند که می توان از آن ها در حوزه طراحی، دکوراسیون داخلی و معماری داخلی بهره برد.
در این جا تمرکز اصلی بر نرم افزار بسیار کاربردی و قدرت مند تری دی مکس است.
طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس می تواند طراح و طراحی های انجام شده توسط او را به سطح بالا تری ارتقا داده و یک جنبه بسیار حرفه ای تر را به معرض نمایش بگذارد.

تعریف تری دی

نرم افزار تری دی مکس چیست؟

درست مانند دیگر نرم افزار های گرافیکی کامپیوتری مشابه، نرم افزار تری دی مکس نیز برای ترسیم طرح اولیه، مدل سازی و ارائه یک رندر واقع گرایانه مورد استفاده قرار می گیرد.
ایجاد طراحی های دو بعدی و سه بعدی، ترسیم تصاویر دیجیتالی و انیمیشن سازی از جمله کاربرد های دیگر تری دی مکس است.
حق انتشار رسمی نسخه های متعدد تری دی مکس به شرکت توسعه نرم افزاری اتودسک تعلق دارد و این گروه بزرگ دنیای فناوری و نرم افزار برای مدت زمانی بیش از بیست سال حق مالکیت این نرم افزار را در اختیار داشته و نسخه های به روز شده آن را منتشر می کنند.

نرم افزار تری دی مکس توسط چه افرادی مورد استفاده قرار می گیرد؟

آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس یکی از مهم ترین شاخصه های کار گروه های مختلف فعال در حوزه دکوراسیون داخلی و معماری است.
این گروه با این نرم افزار و ویژگی های متعدد آن می توانند مدل سازی های سه بعدی خود را با کیفیتی بسیار بالا و دقیق ارائه دهند.
فیلم سازان و انیماتور ها نیز برای ساختن جلوه های ویژه فیلم و کاراکتر سازی شخصیت های انیمشینی از تری دی مکس کمک می گیرند. مهندسان حوزه های مختلف، خصوصا مهندسان مکانیک و ماشین سازی و مهندسان سازه گروه دیگری هستند که با آموزش کار با نرم افزار تری دی مکس، کار خود را به صورت دقیق تر و حرفه ای تر پیش می برند.
طراحان مانند طراحان جواهر، طراحان لباس و … درست مانند طراحان داخلی و دکوراتور ها طرح های خود را به کمک تری دی مکس ترسیم و ارائه می دهند.

نرم افزار تری دی مکس توسط چه افرادی مورد استفاده قرار می گیرد
طراحی داخلی مدرن

آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس

طراحی داخلی مدرن با طراحی داخلی سنتی متفاوت است. این مهم نه تنها به الزامات کار مربوط می شود، بلکه به ارتقای سطح طراحی، افزایش کیفیت حرفه ای کار و بهبود خلاقیت و ابتکار در پروژه هم مربوط می شود. با نسخه های متعدد و به روز شده تری دی مکس، طراحان می توانند با تکیه بر ابزار های مدرن فنی این برنامه، یک فضای داخلی ایده آل را طراحی و برای کاربری بصری، دقیق و سه بعدی ارائه دهند.
در نهایت با نقشه های واقع گرایانه و تفسیر های همراه آن، افزودن جلوه های نور و مواد، ارائه مدل های دو بعدی و سه بعدی، فرایند طراحی داخلی را به شکل کارامد تری پیش ببرند. تمام این موارد اهمیت آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس را برجسته می کند.

اهمیت آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس

زمانی که می گوییم طراحان داخلی می توانند با استفاده از تری دی مکس طرح های اولیه خود را ترسیم کرده، جزئیات بیش تر را به آن اضافه کنند و بعد از آن با مدل سازی دو بعدی و سه بعدی آن، طرحی دقیق و نزدیک به واقعیت را ارائه دهند، می توان به راحتی درک کرد که چرا آموزش کار با نرم افزار تری دی مکس برای طراحان داخلی، دکوراتور ها و معماران از اهمیت زیادی برخوردار است.
کارفرما و حتی مشتریان می توانند به راحتی متوجه شوند که تا چه میزان این مهارت و تجربه می تواند در پیشرفت کار طراحی به یک طراح و حتی خود کمپانی کمک کند.
طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس می تواند تمام جزئیات یک طرح را با دقت و کیفیتی بسیار بالا به معرض نمایش بگذارد. از طرفی با رندرینگ مبتنی بر واقعیت، عملکرد طرح بعد از اجرا کاملا در همان ابتدای کار طراحی و پیش از اجرای پروژه کلاملا مشخص و قابل درک است.

نرم افزار 3D MAX

چگونه از تری دی مکس در طراحی داخلی استفاده می شود؟

حال که به اهمیت آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس اشاره کردیم، بهتر است کمی هم در خصوص چگونگی استفاده از این نرم افزار در حوزه حرفه ای طراحی داخلی بگوییم. طراحان داخلی، دکوراتور ها و معماران می توانند در پروژه های خود، از همان ابتدا و شروع کار از تری دی مکس استفاده کنند.
نرم افزار 3D MAX می تواند روند کار را سرعت بخشیده و کیفیت و دقت را نیز افزایش دهد.

طراحی، مدل سازی و ساخت یک فضا مانند یک اتاق مجزا به صورت کلی جدای از نوع نرم افزار مورد استفاده شامل سه مرحله کلی می شود:

• ترسیم طرح و مدل سازی
• جان بخشیدن به طرح که عمدتا شامل افزودن بافت و نور به طرح اولیه می شود
• ارائه تصویر و رندر نهایی کار
در بخش مدل سازی، طرح اولیه ترسیم شده و تمام جزئیات کاملا دقیق و مبتنی بر واقعیت به فضا افزوده می شود. مبلمان ها، پرده ها، فرش، اکسسوری ها، رنگ دیوار ها، کاغذ دیواری، وسایل مختلف خانه و هر جزئیات دیگری در طرح ترسیمی اولیه وارد شده و مدل سازی انجام خواهد شد.

جزئیاتی که به طرح اولیه جان می بخشند

جزییات و ابزارهای تری دی مکس

بعد از این مرحله تمامی جزئیاتی که به طرح اولیه جان می بخشند نیز افزوده می شود. نور، رنگ ها و بافت های مورد نیاز به طرح اضافه خواهند شد.
با استفاده از ابزار های موجود در تری دی مکس، می توان دقیقا حس و حال فضای زنده و واقعی را در طراحی انجام شده ایجاد کرد و انتقال داد. با یک مدل سازی سه بعدی، طرح کاملا قابل درک است و می توان آن را دقیقا تصور کرد.
در نهایت در طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس، می توان یک رندر مبتنی بر واقعیت را ارائه داد. با این رندرینگ واقع گرایانه همه چیز دقیقا مشابه تمام جزئیاتی که بعد از اتمام و اجرای پروژه مشاهده می شود برای مشتریان نمایش داده خواهد شد.

اساس آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس چیست؟

طراحی داخلی و در کنار آن معماری و دکوراسیون داخلی همگی بر اساس ماهیت ساختمان، محیط، موقعیت مکانی و ویژگی های بنا انجام می شود. در این خصوص یک سری استاندارد ها رعایت می شود. تمامی این استاندارد های مربوطه به همراه تمام متریال و بافت های مورد نیاز در هر فضایی دقیقا به واسطه ابزار های فنی موجود در نرم افزار تری دی مکس در طرح ترسیمی وارد شده و اعمال می گردد.
در این نرم افزار، مبلمان، تمام جزئیات دکوراسیونی، ساختار فضای کلی داخلی سازه، سیستم های کنترل محیط، مواد و … قابل بررسی و اجرا است و می توان برای آن برنامه ریزی کرد. بنابراین اساس آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس توجه به تمام موارد و استاندارد هایی است که یک طراح داخلی در کار خود به آن نیاز دارد و باید آن ها را دنبال کند.

آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس
مرحله نهایی کار در طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس

رندرینگ با تری دی مکس

مرحله نهایی کار در طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس ارائه یک رندر مبتنی بر واقعیت برای طراح و از همه مهم تر مشتریان است. در این رندر واقع گرایانه، طراح می تواند یک سفر مجازی در فضای طراحی شده را برای مشتریان فراهم کند.
فرایند رندرینگ تمامی تصمیمات و ایده های طول پروژه را وارد طرح کرده و از آن داده ها برای رندر نهایی پروژه استفاده می کند. بافت، نور، مجموعه داده های هندسی و مواردی از این قبیل تمام جزئیاتی است که در نمایش نهایی کار جمع می شوند.
با ارائه این رندر با کیفیت و دقیق، تمام بخش ها کاملا قابل بررسی است. به این ترتیب می توان هر چیزی که به نظر درست نمی آید یا عملکرد کاملی در طرح ارائه شده ندارند یا از همه مهم تر با سلیقه و نیاز مشتری مطابقت ندارد را به راحتی بررسی کرد، تغییر داد و مجددا از طرح تغییر یافته رندر گرفت.

چرا تری دی مکس یک گزینه عالی برای طراحی داخلی است؟

این نرم افزار که توسط غول صنعت نرم افزار، یعنی اتودسک منتشر و معرفی شده است، ارائه دهنده یک رندر حرفه ای برای طراحی داخلی است. 3dsMax حامل تمامی استاندارد های پیش فرض برای کار های طراحی و معماری است.
به این ترتیب به خوبی با تمامی بازار های مربوط با طراحی داخلی مرتبط شده و آن ها را در اختیار دارد.
مورد مهم دیگر این که، طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس را می توان به صورت حرفه ای آموزش دید و با این آموزش تخصصی، موفقیت در طراحی را دو چندان کرد. طرح ها در سرعتی بالا و با کیفیتی بسیار بی نظیر برای کاربران ارائه می شود تا در وقت و هزینه به میزان زیادی صرفه جویی شود.

تری دی مکس یک گزینه برای طراحی داخلی

دوره های آموزشی طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس

دوره های آموزشی بسیار تخصصی در این زمینه وجود دارد که به راحتی می توان با شرکت کردن در آن ها، مهارت های لازم جهت استفاده از نرم افزار تری دی مکس را کسب کرد. این دوره ها به صورت کامل تمام مولفه های مورد نیاز طراحان را برآورده می سازد.
این برنامه به راحتی در دسترس است، در سراسر دنیا و در بیش تر شرکت ها نرم افزاری شناخته شده است و از آن برای پروژه های خود استفاده می کنند، آموزش آن کاملا در دسترس و امکان پذیر است و در نهایت با آموزش طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس، موفقیت و پیشرفت پروژه های طراحی داخلی تضمین می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
مراحل طراحی داخلی
مراحل طراحی منظر
اسکیس چیست ؟
۶ روش برای اینکه اتاق ها با سقف کوتاه شیک به نظر آیند
اصول طراحی درب در دکوراسیون داخلی
کمد دیواری در دکوراسیون
لوازم دکوری چه چیزهایی هستند؟
اهمیت طراحی خارجی در خانه شما
طبع یا مزاج رنگ ها در دکوراسیون داخلی
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
استخر
طراحی دفتر کار در منزل
طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی
بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌های رو به شمال، جنوب، شرق و غرب
گابریل گورکیان - معمار ایرانی
۴ اشتباه در مورد اتاق نشیمن و چگونگی تصحیح آنها
معرفی شغل طراح داخلی
فواید دکوراسیون منزل با سنگ نمک
طراحی داخلی چیست ؟
آینه در دکوراسیون داخلی
تفاوت طراح داخلی با دکوراتور در چیست ؟
اهمیت مقیاس و تناسب در طراحی داخلی
نکاتی برای طراحی فضای کار و افزایش بهره وری شما
نور طبیعی در معماری
مهارت در اسکیس معماری
پرسپکتیو تک نقطه ای ، پرسپکتیو یک نقطه ای
تفاوت بین معماری و مجسمه سازی
طراحی کابینت با تری دی مکس
نحوه‌ی انتخاب رنگ مبلمان راحتی 
نکات مهمی که در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه ها باید به آن ها توجه داشت
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+