نکات ضروری در زمینه طراحی دفتر کار در منزل

با وجود بیماری و افزایش روند کار به طور دورکاری، احتمالا تعداد زیادی از شرکت‌ها و اعضای تیم آن‌ها  دفتر کار در خانه را هیجان انگیز می‌دانند.
و آرزو دارند که در خانه‌های خود مکانی اختصاصی داشته باشند که بتوانند در آن تمرکز کرده و کارهای روزمره خود را حل کنند. ایده طراحی دفترخانگی منزل و واقعیت داشتن یک دفتر می‌تواند بسیار متفاوت باشد. داشتن دفتر در خانه به معنای استقبال از کار در پناهگاه فضای زندگی شما است و کلید طراحی یک دفتر کار شاد در خانه ترکیب خلاقیت و کارایی است.
اگر قصد دارید مکانی را ایجاد کنید که واقعاً از کار رضایت داشته و در بقیه خانه یا آپارتمان شما ادغام شود، باید به گزینه‌های مختلف خود برای چیدمان فکر کنید.
یک دفتر کار خانگی اگر طراحی ضعیفی داشته باشد، بهره وری مناسبی نخواهد داشت. در ادامه مقاله 11 نکته اساسی  برای ایجاد یک طراحی زیبا و کاربردی دفتر کار خانگی ارائه خواهد شد.

یک دفتر کار خانگی
دفاتر خانگی در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد

1. انتخاب مکان دفتر

دفاتر خانگی در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند در اتاق جداگانه، گوشه‌ای آرام و یا در آشپزخانه جای داده شود.
نکته‌ در انتخاب مکان مناسب برای طراحی دفتر خانگی منزل خود، این است که به مکان و زمان انجام کار خود دقت کنید.
اگر یک مادر با مشغله‌های بسیار هستید، یک میز آشپزخانه هم ممکن است مکانی ایده آل برای فرماندهی خانه و رسیدگی به امور کار خود باشد. با این حال، اگر حرفه‌ای هستید، فضایی را انتخاب کنید که به دور از جریان روزانه و مزاحمت‌های خانگی شما باشد، تا با آرامش کار‌ها را پیش ببرید.

2. اختصاص دادن فضای کافی

احتمالا شما ساعات زیادی را در دفتر خانه سپری خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که فضای کافی برای راحتی حرکت را داشته باشید.
جهت جلوگیری از این کار، از  قانون سرانگشتی استفاده کنید که طراحان حرفه‎ای استفاده می‌کنند. از خود بپرسید آیا می‌توانید به راحتی از یک طرف به آن طرف حرکت کنید، از جای خود بلند شوید و بنشینید.
پس حداقل عرض150 و طول 210  سانتیمتر را  برای آن در نظر بگذارید.

احتمالا شما ساعات زیادی را در دفتر خانه سپری
کمد و مکان ذخیره سازی دفتر

3.  کمد و مکان ذخیره سازی

موقع طراحی دفتر، به تقسیم بندی و فراهم کردن جایی برای ذخیره سازی اغلب بی توجهی می‎شود.
اما می‌تواند بر بهره‌وری و نظم شما اثر بگذارد. اطمینان پیدا کنید که قفسه بندی، کابینت مخصوص یا کمد را برای نیازهای ذخیره سازی خود داشته باشید.
گردش کار خود را در نظر بگیرید که چه چیزی وارد می‌شود، در زمانی که هنوز  روی آن کار می‌کنید کجا قرار داده میشود و پس از اتمام به کجا می‌رود.
صندوق ورودی خود را روی میز کار یا کنار آن قرار دهید. کار فعلی خود را در تا زمان ممکن پیش خود نگه دارید.
برای سیستم بایگانی در طراحی دفتر خانگی منزل، در حد امکان مکانی در نزدیکی خود پیدا کنید.ا

رنگ دیوارها
انتخاب میز و صندلی استاندارد برای طراحی دفتر خانگی منزل

4. دیوارها را به رنگی که میخواهید رنگ کنید

طراحی دفتر خانگی منزل با رنگ بژ را فراموش کنید؛ شما به رنگی نیاز دارید که روحیه شما را بهبود ببخشد و موتور شروع کار شما را روشن ‌کند.
برای برخی از افراد این رنگ می‌تواند، یک رنگ روشن و شاد مانند؛ نارنجی یا سبز آهکی باشد. اما بعضی دیگر برای انجام این کار به سایه‌ای آرام مانند رنگ سبز گیاهان یا آبی آسمانی احتیاج دارند و این رنگ‌ها را برای تمرکز و جلوگیری از خستگی چشم بهتر می‌دانند. درباره چگونگی تأثیر برخی از رنگ‌ها بر روحیه خودتان کمی بیشتر توجه کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

5. انتخاب میز و صندلی

شما مدت زیادی روی صندلی و مقابل میز هستید، پس انتخاب میز و صندلی استاندارد برای طراحی دفتر خانگی منزل ضروری است.
میزی را انتخاب کنید که به اندازه کافی برای رایانه و سایر موارد لازم جهت انجام کار شما جا داشته باشد. در حالت ایده آل، میز کار شما باید حداقل 120 سانتی متر عرض داشته باشد.
با این حال، اگر همه فضایی که لپتاپ یا کامپیوتر شما نیاز دارد کمتر از این مقدار است، می‌توانید با  صرف هزینه کمتری کنار بیایید.

6. تعیین محلی برای ملاقات

اگر در طول روز جلسات یا ملاقاتی‌هایی خواهید داشت و فضایی برای داشتن یک اجتماعات کوچک را در دسترس دارید، این ایده آل است.
در غیر این مورد، برای برخی از صندلی‌های اضافی در طراحی دفتر خانه خود برنامه ریزی کنید تا جلسات نشستن را فراهم کنید. این می‌تواند به سادگی 1-2 صندلی راحت باشد که کشیدن آن تا میز کار آسان است.

فضایی برای داشتن یک اجتماعات کوچک را در دسترس دارید
نور کافی برای هر دفتری و اداری در خانه مهم است

7. نور و نما

نور کافی برای هر دفتری و اداری در خانه مهم است. باید تعادل مناسبی بین نور روز و دفتر باشد. پخش نور روز تا حد امکان ایده آل است.
و میزان نور روزی که می‌تواند وارد فضای طراحی دفترخانگی منزل شما شود به موقعیت جغرافیایی، جهت خانه و محل قرارگیری و اندازه پنجره بستگی دارد.
مکانی را با نور طبیعی و در صورت امکان با منظره انتخاب کنید. میز کار خود را به سمت پنجره‌ها یا در مکانی قرار ندهید که رایانه شما آسیب ببیند. شما می‌توانید با قرار دادن آینه و روشن نگه داشتن بیشتر دیوارها، نور طبیعی را تقویت کنید.

8. مرتب بمانید

این راز نیست دفاتر می‎توانند زود به زود کثیف شوند. هیچ چیزی بیش از سیم‎هایی که از میز کار شما آویزان است و همه جا جریان دارد، باعث بی نظمی و احساس آشفتگی دفتر کار در منزل نمی‌شود.
سیم‌های خود را به نصف کاهش دهید. سیم‌های قابل رویت را به پایین میز خود یا در امتداد پایه میز وصل کنید یا  سیم‌های شل را در امتداد کف و با یک بند ساده جمع کنید.
برای دور نگه داشتن انبار زباله‌ها و مرتب سازی وسایل، حدود یک میلیون گزینه عالی در بازار هست که کمک می‌کند دفتر خانه خود را در بهترین حالت قرار دهید. تنها مشکل این است که آوردن دسته‌ای از آنها بدون اجرای واقعی خود دردسر آفرین است.

دور نگه داشتن انبار زباله‌ها و مرتب سازی وسایل
قبل از سرمایه گذاری در مبلمان و یا هر وسیله دیگر دقت کنید

9. شخصی سازی کنید

قبل از سرمایه گذاری در مبلمان و یا هر وسیله دیگر دقت کنید که فدای سبک نشوید!
قسمت مهم در مورد کار در خانه این است که می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید دفتر خانه خود را داشته باشید و در چه شرایطی احساس آرامش بیشتری می‌کنید. دفتر خانه خود را با طراحی و سبک خانه خود مطابقت دهید.
اگر خانه شما دارای دکوراسیون سنتی است، اگر فضای کافی دارید، چوب گرم و صندلی های نرم و راحت یک مکان ایده آل است.
یک طراحی دفترخانگی منزل معاصر می‌تواند از قطعات هنری یا مبلمان فلزی مدرن برخوردار باشد. خود را فقط به این دلیل که این یک فضای کاری است، محدود نکنید. در اتاقی که شادی شما را به ارمغان می‌آورد، بهره وری بالاتری خواهید داشت.

10. حریم خود را در اولویت قرار دهید

حریم افراد یکی از موارد مهم هر فضای کاری است. منطقه‌ای را انتخاب شود که پرتی‎حواس نداشته، اما منزوی هم نباشد.
به همین دلیل است که برخی از دفاتر خانه و مناطق مطالعه در نزدیکی آشپزخانه یا اتاق نشیمن قرار دارند.
یک دفتر کار کوچک در اتاق خواب هم می‌تواند باشد، اما اطمینان حاصل کنید روبرو تخت نیستید چون باعث خواب آلودگی می‌شود.

یک دفتر کار کوچک در اتاق خواب هم می‌تواند باشد
یک قطعه هنر قاب دار

11. به خود الهام بخشید

به آنچه که از آن الهام می‌گیرد در طراحی دفترخانگی منزل استفاده کنید. این می‌تواند یک قطعه هنری مورد علاقه، یک یادگاری، مجموعه‌ای از اشیا یا یک رنگ خاص باشد.
یک قطعه هنر قاب دار، یک عکس خاص روی میز خود قرار دهید که به شما انگیزه می‌دهد تا کاری جدید را خلق کنید و یا کار را به پایان برسانید، تا بتوانید از آنجا خارج شوید.
یک اثر خاص می‌تواند موسیقی درونی شما را هدایت کند یا ممکن است عکس فرزندانتان به شما یادآوری کند که همه کارها را برای آنها انجام می‌دهید. اگر عاشق گیاه هستید، دفتر خانه خود را با رنگ سبز پتو کنید.
شما می‌توانید از تمام ارتفاع دیوار به عنوان بوم خود برای هر چیزی که به شما الهام می‌بخشد و بهره وری شما را تقویت می‌کند استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مطالعه بیشتر
نصب ساعت در اتاق نشیمن
طراحی ورودی خانه
۱۰ گونه‌شناسی نور خورشید در معماری 
۱۰ نکته برای انتخاب پنجره برای نمای خارجی منزل
مراحل طراحی داخلی
طبقه بندی و نظم دهی در دکوراسیون داخلی
تفاوت بین طراحی خارجی و داخلی
باغ ایرانی نمادی از بهشت
اصول چیدمان اتاق پذیرایی
اصول کلی طراحی نمای خارجی خانه
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
کاربرد بتن در دکوراسیون داخلی
میرزا مهدی خان شقاقی
طبع یا مزاج رنگ ها در دکوراسیون داخلی
چگونه می توان از اصول پایه طراحی داخلی برای تزئین خانه استفاده کرد
چرا نمای خارجی منزل تا بدین حد مهم است ؟
انواع سقف
رنگ سقف
آموزش نورپردازی رستوران و هتل
آموزش اتوکد برای نقشه برداری
گیاهان در دکوراسیون
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
چند اشتباه رایج در چیدمان منزل
بایدها و نبایدهای نورپردازی خارج ساختمان
سبک های طراحی کابینت فوق العاده برای آشپزخانه های مدرن
اسکچ آپ یا تری دی مکس
چگونه باید رنگ فرش منزل خود را انتخاب کنیم؟
روش مختلف افزایش کاربرد نور خورشید در فضای داخلی
معرفی شغل طراح داخلی
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+