ایده های ساخت خانه ویلایی

جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی که ارزشی عالی را برای شما به ارمغان خواهند آورد!

با وجودی که این روز ها بیش تر شاهد ساخت خانه های آپارتمانی و چند واحدی هستیم، اما هنوز هم خانه های ویلایی ارزش و جایگاه خودشان را دارند. این خانه ها با فضای بیش تری که در اختیار ساکنین قرار می دهند، زندگی را به مراتب راحت تر و آزادانه تر می کنند.

خانه های ویلایی یا از نو در حال ساخت بوده یا این که خانه هایی هستند که در حال بازسازی و تغییر طراحی و معماری هستند. با این حال، در هر دو صورت باید ایده ها و مواردی را در نظر گرفت تا این طراحی و ساخت یکی از بهترین و ایده آل ترین خانه ها را ارائه کند.

طراحی ویلا
فضای ویلا

عملکرد و بهینه سازی فضا

در هنگام ساخت یا حتی بازسازی نکات و موارد بسیار زیادی وجود دارد که می توان آن ها را در نظر گرفت و در خانه اجرا کرد. گاهی انتخاب از میان این همه ایده و گزینه ای که پیش رو قرار دارد کار بسیار دشواری است.
با این حال هدف دستیابی به خانه ای است که ارزش واقعی آن چندین برابر شده و به خانه ای امن و راحت برای زندگی اعضای خانواده تبدیل شود.
در میان تمام گزینه های موجود، جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی شامل مواردی می شود که از نظر زیبایی، عملکرد و بهینه سازی فضا، بالا ترین ارزش ها را برای خانه مورد نظر فراهم کند.
در نتیجه در ادامه این مبحث به موارد و گزینه هایی اشاره می کنیم که می توانند بیش ترین ارزش را برای خانه و زندگی شما به ارمغان بیاورند.

زیر زمین های عمیق تر با دیوار های بلند

با وجودی که شاید در بیش تر خانه های تازه ساخته شده مدرن، زیر زمین ها دیگر جایی نداشته باشند، اما باید بدانید که در جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی، باز هم به زیر زمین ها اهمیت داده شده است. این مورد در زمره بخش هایی است که بعد از اتمام ساخت دیگر نمی توان آن را به خانه اضافه کرد.
افزودن یک زیر زمین کاربردی و عمیق به فضای خانه می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و بر ارزش ملک بیافزاید. شما می توانید زیر زمینی مجهز و بسیار پیشرفته داشته باشید و آن را به فضایی بسیار جالب و هیجان انگیز تبدیل کنید.

اهمیت زیر زمین

استفاده از فضای زیر زمین

تبدیل زیرزمین به مکان هیجان انگیز

به نوعی در این اینجا و به عنوان جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی، زیر زمین ها دیگر فضایی برای ذخیره وسایل اضافی و انبار کردن نیستند. آن ها می توانند به یک فضای بسیار جذاب و کاربردی تبدیل شوند که از دیزاین و طراحی به خصوصی برخوردارند.
شما می توانید یک مبلمان راحتی زیبا را در این فضا قرار دهید و با بلند تر کردن سقف این مکان و دلباز تر کردن و آزاد تر کردن این مکان، آن را به یک نقطه گرم برای گرد همایی های شبانه خود تبدیل کنید. همچنین می توانید این زیر زمین را به یک باشگاه کوچک خانگی تبدیل کنید و با مجهز کردن آن به چند وسیله ورزشی و تفریحی یک مکان هیجان انگیز و بسیار کاربردی را به خانه خود اضافه نمایید.

اضافه کردن پنجره های بلند 

تنها مورد که باید در نظر داشته باشید این است که باید برای این کار ابتدایی ترین مرحله ساخت تصمیم بگیرید. در صورت شروع به ساخت دیگر امکان افزودن این فضای بسیار کاربردی وجود ندارد.
نکته جالب دیگر این است که با بلند تر کردن دیوار ها عمق دادن به زیر زمین مورد نظر این امکان وجود دارد تا پنجره هایی بلند را نیز در این فضا اضافه کنید و به این ترتیب از نور و روشنایی طبیعی نیز در زیر زمین خانه ویلایی خود بهره مند شوید.
البته ایده های بسیار زیادی برای طراحی این زیر زمین به عنوان یک فضای فوق العاده پر کاربرد و هیجان انگیز به عنوان جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی وجود دارد که مباحث بسیار بیش تری را در بر می گیرد.

روشنایی ویلا
آشپزخانه جزیره ای

در آشپزخانه های خانه از جزیره های بزرگ تری استفاده کنید

در جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی، باز هم رد پای جزیره های زیبایی که در مرکز آشپزخانه خودنمایی می کنند، دیده می شود. با این تفاوت که این در رویکرد های جدید تر، از جزیره هایی بسیار بزرگ تر در مرکز آشپزخانه استفاده می شود.

آشپزخانه ها را می توان در کنار اتاق نشیمن، به عنوان یکی از نقاط کانونی اصلی هر خانه ای در نظر گرفت. بنابراین باید در ساخت و طراحی آشپزخانه مورد نظر اطمینان حاصل شود که فضا به اندازه کافی برای میهمانی ها و گرد همایی ها کاربردی و ایده آل است.

افزایش فضا آشپزخانه

استفاده از یک جزیره زیبا و بزرگ در مرکز آشپزخانه می تواند علاوه بر زیبایی و مدرن بودن فضا، کارایی آن را نیز افزایش دهد.
این جزیره بزرگ هم کار آشپزی و تهیه غذا برای میهمانی های بزرگ را راحت تر می کند و هم می توان از آن برای یک میز دورهمی در مهمانی ها استفاده کرد و به این ترتیب آشپزخانه را به فضایی برای دور همی های خودمانی تبدیل کرد.
این ایده به عنوان جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی، می تواند از جهات متفاوتی ارزش قابل ملاحظه ای را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. این جزیره ها می توانند حتی به عنوان یک فضای کاربردی جهت ذخیره مواد و وسایل ضروری حین آشپزی نیز در نظر گفته شود.

جایگاه آشپزخانه در ویلا
سیستم گرمایشی

ایده های استفاده از سیستم های گرمایشی تابشی از کف

یکی از جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی استفاده از سیستم های گرمایشی تابشی از کف است.امروزه فناوری های زیادی در راستای سیستم های سرمایشی و گرمایشی خانه ها و منازل مسکونی وجود دارد. در سیستم های گرمایشی معمول که از شوفاژ، شومینه، بخاری یا دیگر سیستم های سنتی گرمایشی استفاده می شود، معمولا اگر زمین فرش یا موکت نباشد، همیشه کف خانه سرد است.

این امر خصوصا در مناطق سردسیری می تواند آزار دهنده باشد. خصوصا که این روز ها در طراحی و دکور خانه ها بیش از کف سرامیکی یا سنگ استفاده می شود و کل خانه با فرش یا موکت پوشش داده نخواهد شد. برای این منظور در جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی توصیه می شود تا از سیستم های گرمایشی تابشی کف استفاده شود.

صرفه جویی در انرژی

بر خلاف چیزی که شاید در نگاه اول در نظر بیاید، این گزینه به هیچ عنوان یک تجهیزات لوکس محسوب نمی شود و بیش تر از آن که لاکچری باشد، یک مشخصه بسیار کاربردی را به خانه اضافه خواهد کرد.
این مشخصه علاوه بر این که کارایی و راحتی را برای ساکنین فراهم می آورد، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و به مراتب ایمنی بالا تری نیز دارد.

شاید در قدم اول هزینه بیش تری برای تجهیز خانه خود به این سیستم گرمایشی از کف بپردازید، اما در نهایت با تامین انرژی گرمایی مطلوب و بهینه در سراسر فضا ها، خصوصا در حمام و ورودی خانه و اتاق خواب ها، به مراتب در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.
استفاده از این ویژگی در خانه مورد نظر به عنوان یکی از جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی، می تواند در زمان فروش خانه نیز بر ارزش گذاری ملک شما بیافزاید.

صرفه جویی در انرژی
ویلای مدرن

استفاده از وسایلی که بهره وری انرژی را به دنبال داشته باشند

خانه های ویلایی معمولا فضای بیش تری دارند و از این جهت نیز قطعا میزان مصرف انرژی در این خانه ها بیش تر خواهد بود. علاوه بر گزینه ای که در بالا به شما پیشنهاد شد، این روز ها می توانید از طیف گسترده ای از فناوری ها بهره ببرید که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهند شد.
این فناوری ها را می توان در وسایل متفاوت خانه جست و جو کرد. از گاز و فر گرفته تا سیستم های سرمایشی و گرمایشی متعدد همگی می توانند در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه شدن مصرف شما مورد استفاده قرار بگیرند.

حمام های بزرگ تری بسازید

اگر فضای کافی در اختیار دارید، در جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی توصیه می شود که اگر می توانید حمام خود را به یک مکان فوق العاده تبدیل کنید. یک حمام بزرگ تر بسازید و از وان های بزرگ و زیبا در آن استفاده کنید. امروزه شاهد پیشرفت گسترده ای در تجهیزات به کار رفته در سرویس های بهداشتی و حمام هستیم که استفاده از آن ها می تواند جذابیت زیادی داشته باشد و در عین حال از لحاظ کارایی نیز بسیار کاربردی و عالی هستند. 

حمام بزرگ
ویلای کلاسیک

سبک های مختلف را با هم ترکیب کنید

از جمله مزیت های بالای خانه های ویلایی این است که معمولا دست شما برای مانور دادن در طراحی و چیدمان فضا باز است، چرا که فضای بسیار بیش تری در اختیار دارید.
از همه مهم تر از آن جایی که معمولا این خانه ها کاملا شخصی ساز هستند، می توان از ایده های متعددی در ساخت استفاده کرد.

سبک های مورد استفاده در طراحی داخلی بسیار متفاوت و متعددند. در خانه هایی که فضای بیش تری در اختیار شما قرار دارد، می توانید از این سبک ها به صورت ترکیبی استفاده کنید.
برای این منظور در جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی توصیه می شود که برای نمونه آشپزخانه را به سبک مدرن بسازید و در مقابل بخشی از خانه را به سبک سنتی یا دیگر سبک های مورد نظر خود دیزاین کنید. به این ترتیب شما می توانید از هر چیزی که لذت می برید در این فضا های مجزا از هم استفاده کنید.

تمرکز روی طراحی فضای سبز حیاط خانه 

با توجه به مشغله بالایی که زندگی های امروزی دارد، معمولا افراد برای سپری کردن تایم خود در فضا های سبز و ارتباط برقرار کردن با طبیعت زمان کافی ندارند. این در حالی است که گیاهان و این فضای روحیه بخش و سبز برای تقویت روحیه افراد بسیار ضرورت دارد.

به همین دلیل افراد بیش تری تمایل دارند تا در خانه های خود یک فضای سبز منحصر به فرد را داشته باشند. این رویکرد حتی در افراد ساکن آپارتمان های کوچک نیز دیده می شود. 

حیاط ویلا
نور پردازی در شب ویلا

ارزش طرای فضای سبز برای خانه

اما اگر در حال ساخت یک خانه ویلایی هستید و می خواهید جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی را در فضای خود پیاده کنید، از طراحی حرفه ای فضای سبز حیاط خانه خود غافل نشوید.

این فضای سبز که با ایده ای خلاقانه و به صورت حرفه ای طراحی شده است، ارزش بسیار بالایی برای خانه شما به ارمغان می آورد. می توانید در طراحی فضای سبز خود از نورپردازی های حرفه ای نیز استفاده کنید. به این ترتیب برای آخر هفته های خود و دوستان تان می توانید یک فضای منحصر به فرد داشته باشید.

اهمیت نور و روشنایی خانه

خانه ویلایی می تواند رو به شمال یا به صورت جنوبی ساخته شود. به هر حال این که اناق خواب ها در چه سمتی باشند یا سالن و آشپزخانه در چه موقعیتی قرار بگیرد تا حدود زیادی قابل برنامه ریزی است. در صورت امکان جای فضا های مختلف خانه را به گونه ای در نظر بگیرید که فضا هایی که به نور بیش تری نیاز دارند، در معرض تابش نور خورشید بیش تری باشند و از نور طبیعی بیش تری بهره مند شوند.

پنجره های نورگیر
دیوار های بلند در ویلا

نورپردازی حرفه ای 

قطعا قرار دادن آشپزخانه و اتاق نشمین در موقعیتی نور گیرتر نسبت به اتاق خواب ها ارجحیت دارد. به همین منظور در لیست جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی توصیه می شود روی طراحی درست فضا ها به منظور بهره مندی هر چه بهتر از نور و روشنایی طبیعی تمرکز بیش تری داشته باشید. قطعا با استفاده از یک طراح داخلی حرفه ای در این زمینه می توان به صورت کاملا علمی و حرفه ای روی میزان نورپردازی فضا تمرکز کرد

آزادی و راحتی بیش تر در خانه های ویلایی

در نهایت چیزی که اهمیت دارد این است که فضای یک خانه ویلایی این امکان را دارد تا به آزاد ترین و زیبا ترین فضا برای زندگی افراد تبدیل شود. خصوصا که با توجه به شلوغی و درگیری روزمره افراد، این روز ها زندگی کردن در یک خانه ویلایی که فضایی کاملا شخصی و آزاد تر را در اختیار افراد قرار می دهد، برتری بیش تری دارد. بهتر است با بهره گیری از جدید ترین ایده های ساخت خانه ویلایی، این فضا را به یکی از راحت ترین، شیک ترین و زیبا ترین خانه ها تبدیل کرد.

آرامش در ویلا

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
چگونه با استفاده از دکوراسیون داخلی، فضای آپارتمان را گرم‌ تر کنیم؟
طراحی کابینت با تری دی مکس
وینیت یا وینیتینگ در دکوراسیون داخلی
تقلید در معماری
آشنایی با مزیت های طراحی داخلی
انواع منابع نوری
اصول طراحی‌ آشپزخانه
نکته برای داشتن فضای صبحانه خوری کاملا دنج در خانه شما
ایده‌ ها و نکاتی برای دکوراسیون با چوب خام
طراحی داخلی کافی شاپ
دکوراسیون داخلی مدرن چیست ؟
نحوه‌ی انتخاب رنگ مبلمان راحتی 
میرزا مهدی خان شقاقی
معماری پارامتریک
چه سبک معماری برای شما مناسب است ؟
ساخت آبشار تزیینی ، آبنمای تزیینی
ترفندهای کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل
نورپردازی چیست؟
چند ایده شیک برای دکوراسیون اتاق نوزاد
لوازم دکوری چه چیزهایی هستند؟
چگونه دیوار تاکیدی و رنگ آن را در اتاق خواب تعیین کنیم ؟
۱۲ طراحی شگفت انگیز برای پنجره نمای بیرونی
اهمیت طراحی خارجی در خانه شما
معرفی شغل طراح داخلی
طراحی دکوراسیون آرت دکو چیست؟
طراحی داخلی به سبک معاصر
مراحل طراحی منظر
راه حل های طراحی نمای ساختمان تجاری
ضرورت آموزش اسکیس
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+