چه نرم افزار هایی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد؟

نرم فزار های گرافیکی مورد استفاده در طراحی داخلبی
آموزش نرم افزار های طراحی داخلی و دکوراسیون
انواع نرم افزار های طراحی داخلی

چه نرم افزار هایی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد؟

عصر کنونی، عصری است که بر پایه تکنولوژی پیش می رود.در هر نقطه ای از دنیا که باشید، اگر از فناوری های به روز شده استفاده نکنید قطعا در رشته و حرفه خود عقب می مانید و نمی توانید به جلو حرکت کنید.به نوعی فناوری تعیین کننده رفتار فردای بشر است.
این امر به تمامی حرفه ها و رشته ها مربوط می شود. در حوزه طراحی داخلی نیز همین مساله صدق می کند.

مهم ترین تاثیر اما از جانب تعداد گسترده ای از نرم افزار هایی است که در رشته طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار های معرفی شده در مقاله زیر تنها تعداد بسیار محدودی از انواع نرم افزار هایی است که در حوزه طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این نرم افزار ها می توانند در یک زمینه به خصوص به شما کمک کنند.

از همه مهم تر نکته ای که در این میان وجود دارد این است که اگر می خواهید یک طراح داخلی حرفه ای شوید و بتوانید همگام با فناوری های روز پیش رفته و در حرفه خود بهترین باشید، بهتر است با طیف گسترده از انواع نرم افزار های طراحی داخلی موجود آشنا شده و کار با آن ها را بیاموزید.

این نرم افزار های طراحی داخلی تاثیر به سزایی روی روند پیشروی این حرفه دارند.

بهترین نرم افزار های طراحی داخلی

چرا باید از نرم افزار های طراحی داخلی استفاده کرد؟

این نرم افزار ها با توجه به قابلیت ها و کاربرد هایی که دارند در راستای تسهیل کار طراحی داخلی و همچنین افزایش کارایی و اثر بخشی یک پروژه طراحی به کار می روند. به نوعی می توان گفت این نرم افزار های طراحی داخلی روابط بین مشتری، کارفرما و طراح داخلی را بیش از پیش بهینه تر و حرفه ای تر کرده است.

زمانی که این نرم افزار ها در طول کار مورد استفاده قرار می گیرند، مشتری می تواند به خوبی از همان ابتدا پایان کار را ببیند و در نتیجه این امر میزان رضایت مشتری از نوع و سبک طراحی ارائه شده دو چندان می شود. اما این رضایت تنها محدود به مشتری نیست و روند همکاری و تبادل کاری بین طراح داخلی و دیگر افراد دخیل در ساخت یا بازسازی یک بنا نیز بهبود می یابد.

نرم افزار های متعددی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند نه تنها به شما به عنوان یک طراح کمک می کند تا با کنار هم قرار دادن ایده های مختلف و ترکیب عناصر متفاوت با هم، یک طراحی بی نظیر و منحصر به فرد را ارائه دهید، همچنین در پشت پرده به مراتب موجب روان تر شدن و تسهیل کار شما نیز خواهند شد.

این برنامه ها که در ابعاد متفاوتی به کار شما می آیند، به شما کمک می کند تا بر اساس یک برنامه زمان بندی شده مشخص و در بالاترین کیفیت طراحی خود را ارائه داده و اجرا کنید. از همه مهم تر، انجام طراحی و اجرای آن بر اساس بودجه ای است که برای این منظور در نظر گرفته شده است. در ادامه به بررسی برخی از بهترین و به روز ترین نرم افزار های طراحی داخلی می پردازیم.

چرا باید از نرم افزار های طراحی داخلی استفاده کرد
اتوکد نرم افزار تخصصی برای طراحی داخلی

نرم افزار اتوکد یک نرم افزار تخصصی برای طراحی داخلی

نرم افزار اتوکد LT یکی از مشهور ترین نرم افزار هایی است که توسط مهندسان، معماران، متخصصان ساخت و ساز و طراحان داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه قابل اعتماد و بسیار حرفه ای به متخصصان ساخت و ساز و طراحان این امکان را می دهد تا طرح ها و نقشه های خود را با استفاده از هندسه دو بعدی طراحی، پیش نویس و مستند کنند.

این نرم افزار را می توان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی داخلی در نظر گرفت، چرا که با مجموعه ای از ابزار های ویرایشی و تخصصی می تواند بهترین پیش نویس های طراحی را ارائه کند. همچنین یک رابط کاربری بصری فوق العاده نیز محسوب می شود و می تواند فرد را به یک طراح حرفه ای بدل کند.

نکته قابل توجه در خصوص این برنامه، امکان استفاده از آن به صورت آنلاین و بدون نیاز به نصب نرم افزار است. خصوصا که رابط کاربری بسیار ساده و راحتی نیز دارد. در نتیجه شما می توانید از هر سیستمی به صورت آنلاین روی طرح های خود کار کنید.

حتی این امکان وجود دارد تا در هر زمان و مکانی از طریق یک گوشی هوشمند یا تبلت، طرح های خود را حتی به صورت آفلاین مشاهده، ویرایش و حاشیه نویسی کنید. این برنامه کاربردی با هر دو نوع سیستم عامل ویندوز و مک سازگاری دارد. مهم تر این که آخرین نسخه به روز شده آن قابلیت اتصال به Cloud را نیز دارد، به صورت خودکار به روز می شود و عملکرد بسیار سریع تری را ارائه می دهد.

نرم افزار اتوکد یک نرم افزار تخصصی در طراحی داخلی
نرم افزار اسکچاپ در طراحی داخلی

نرم افزار طراحی داخلی SketchUp pro

یکی دیگر از نرم افزار های طراحی داخلی که کاربرد بسیار بالایی بین طراحان دارد، نرم افزار Sketch Up pro است که یک مدل ساز حرفه ای است. این مجموعه مدل سازی به طراحان این امکان را می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن طرح های سه بعدی منحصر به فردی را برای سازه ها و فضا های مختلف ارائه دهند.

این نرم افزار کاربردی به شما امکان کشیدن طرح های بسیار سریع را می دهد. علاوه بر این با کمک این نرم افزار مدل سازی شما می توانید یک پیش فرض عالی در خصوص طرح اولیه خود داشته باشید. مشخصه دیگر این برنامه این است که طرح های سه بعدی را در سطح ساده اجرا می کند اما می توان از آن برای ترسیم طرح های پیچیده تر و دقیق تر به صورت دو بعدی استفاده کرد.

ادغام آن با برنامه های واقعیت مجازی همچون HTV Vive و Oculus

نکته قابل توجه دیگر این نرم افزار، امکان ادغام آن با برنامه های واقعیت مجازی همچون HTV Vive و Oculus است. در نتیجه می توان با افزودن جزئیات شگفت انگیز به طرح ها، مشتریان را مشتاق تر کرد.

این نرم افزار با قابلیت اتصال به Cloud، یک فضای ذخیره سازی نامحدود را نیز فراهم می کند. به این ترتیب می توانید در این فضای نامحدود وب، طرح و کار های خود را ذخیره کرده و در آن جا با دیگران به اشتراک بگذارید. قابلیت منحصر به فرد دیگر این نرم افزار، امکان تجزیه و تحلیل و انجام پیش بینی هایی نظیر میزان روشنایی مورد نیاز سازه، میزان مصرف انرژی، مشخصه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان و دیگر داده های مربوط به آن است. تمام این ویژگی ها، نرم افزار Sketch Up را به یکی از کاربردی ترین نرم افزار های طراحی داخلی تبدیل کرده است.

نرم افزار طراحی داخلی SketchUp
نرم افزار Turbo CAD برای طراحی داخلی

نرم افزار Turbo CAD یک نرم افزار فوق حرفه ای طراحی داخلی است

آخرین نسخه به روز شده این نرم افزار یک برنامه بسیار حرفه ای را برای طراحان ارائه کرده است و تجربه ای بی نظیر از طراحی دو بعدی و سه بعدی را ارائه می دهد. این نرم افزار امکان اندازه گیری دقیق پارامتر های مختلف در طراحی داخلی را امکان پذیر می کند. تمامی جزئیات به صورت کاملا دقیق و مهندسی شده در این نرم افزار تعیین می شود.

نسخه های به روز شده این نرم افزار حرفه ای هم برای سیستم عامل مک و هم ویندوز وجود دارد. این نرم افزار که یکی از حرفه ای ترین نرم افزار های طراحی داخلی است، به نوعی خود را به عنوان یک جایگزین تخصصی برای نرم افزار اتوکد معرفی کرده است.

مدل سازی و نورپردازی مبتنی بر واقعیت در این برنامه امکان پذیر است و این مشخصه را می توان نقطه قوت این نرم افزار در نظر گرفت.

نرم افزار 3D MAX
پلاگین های تری دی مکس

نرم افزار Auto desk 3D MAX

این نرم افزار جایی است که شما می توانید هنر و مهارت خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود نشان دهید. با کمک نرم افزار اتودسک تری دی مکس، مشتریان تان می توانند طرح های پیشنهادی شما را با جزئیات کامل و منحصر به فرد و با تکنولوژی های پیشرفته ببینند.

این نرم افزار گرافیک فوق العاده ای دارد و می توان از آن برای تولید طرح های انیمیشنی و نمایش طرح های سه بعدی منحصر به فرد استفاده کرد. در نتیجه یکی از بهترین نرم افزار های طراحی داخلی از لحاظ قابلیت مدل سازی تخصصی محسوب می شود.

ابزار های متفاوتی که در این نرم افزار کاربرد دارد، برای ترسیم دقیق جزئیات، شکل دادن و تعریف محیط ها و اشیا، ترسیم و مجسم سازی فضا ها و ایجاد یک تجربه مجازی جذاب مورد استفاده قرار می گیرد.

سازکاری با صد ها پلاگین

به این ترتیب مشتریان و بقیه گروه می توانند در حین اجرای پروژه نمایش های دقیقی از کار را مشاهده کنند.

در نتیجه بیش تر زمان طراحی برای افزایش میزان خلاقیت و ایده پردازی صرف می شود و زمان کم تری برای مدیریت پروژه و برنامه های گردش کار هدر می رود. این امر بهره وری نهایی را افزایش می دهد نقطه ضعف این نرم افزار این است که تنها با ویندوز سازگاری دارد.

با این حال این نرم افزار با طیف وسیعی از نرم افزار های طراحی داخلی سازگاری دارد. این نرم افزار با صد ها پلاگین سازگاری دارد و به نوعی می توان گفت یکی از کاربردی ترین و پر طرفدارترین نرم افزار هایی است که در حوزه طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار رویت

نرم افزار Revit

این نرم افزار از جمله نرم افزار های مدل سازی داده های ساختمانی است که در طیف گسترده ای از رشته های مرتبط با ساخت و ساز از جمله معماری، مهندسی سازه، ناظر ساخت و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار نیز امکان طراحی دقیق سه بعدی و مدل سازی حرفه ای را فراهم می کند و به این ترتیب یک پیش فرض طراحی عالی و مبتنی بر واقعیت را ارائه خواهد داد. شما می توانید با قابلیت های سه بعدی این نرم افزار، سک ساختمان را قبل از تکمیل شدن و اتمام پروژه به صورت سه بعدی ببینید.

با کمک این نرم افزار می توانید تمامی جزئیات مربوط به یک سازه را در طرح اولیه پیاده کنید.
برای مثال داده های مربوط به شرایط و موقعیت طبقات، ارتفاع آن ها، بخش های متفاوت یک ساختمان و نمای سازه را نیز می توان با کمک این نرم افزار پیاده کرد.

به همین دلیل نیز این برنامه یکی از پر کاربرد ترین نرم افزار های طراحی داخلی است که توسط طیف وسیع تری از کارشناسان و متخصصان حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

پر کاربرد ترین نرم افزار های طراحی داخلی
نرم افزار Archicad 23 در طراحی داخلی

نرم افزار Archicad 23

این نرم افزار توسط Graphi soft ساخته شده است. این برنامه نیز یکی از محبوب ترین نرم افزار های طراحی داخلی است که هم توسط معماران و هم طراحان داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این برنامه نیز می توان تمامی جزئیات را به دقت در طرح پیاده کرد و بسیاری از جزئیات پروژه را پیش بینی کرد.

منظور از پیش بینی جزئیات مواردی است که در حین اجرای طرح مطرح می شود. برای مثال حتی می توان میزان مصالح و مواد مورد نیاز برای طرح را با کمک این نرم افزار پیش بینی کرد و تخمین زد. این برنامه امکان به روز شدن بر اساس تکنولوژی های روز و نیاز مشتریان را نیز دارد.

نرم افزار Easy home Homestyler

این برنامه نیز یکی از راحت ترین و سبک ترین نرم افزار های طراحی داخلی است که به صورت رایگان در دسترس کاربران است. در این نرم افزار نیز امکان طراحی و پیاده کردن نقشه ها به صورت دو بعدی و سه بعدی وجود دارد.

علاوه بر طراحی سازه، می توانید از این برنامه برای دکوراسیون و نحوه دیزاین داخلی نیز کمک بگیرید. برای نمونه این که ترکیب رنگ های مورد استفاده در فضا به چه صورت باشد یا کف و سقف خانه به چه شکل باشد و حتی این که از چه نوع چیدمانی وسایلی برای فضای مورد نظر استفاده کنید، همگی با کمک این نرم افزار قابل اجرا شدن است.

نرم افزار Homestyler

با نرم افزار های طراحی داخلی بیش تری آشنا شوید

5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
تغییر دکوراسیون اتاق خواب
۱۰ دلیل مهم برای استفاده از طراح لنداسکیپ
گابریل گورکیان - معمار ایرانی
طراحی جزئیات معماری
اتاق ناهار خوری
اتاق مطالعه
دیزاین آشپزخانه استاندارد
چگونه می توان از اصول پایه طراحی داخلی برای تزئین خانه استفاده کرد
نکاتی در مورد تزیین اتاق خواب
بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌های رو به شمال، جنوب، شرق و غرب
۱۰ تمرین ضروری اسکیس برای معماران
اسکیس چیست ؟
اجزای فضای داخلی
چگونه اتاق ها را به نحوی تزئین کنیم که با یکدیگر هارمونی داشته باشند
طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
ایده هایی برای چیدمان میز کار
طراحی داخلی اتاق خواب نوزاد
۱۰ نکته برای طراحی اسکیس معماری
راهنمای کامل نورپردازی داخلی
مفاهیم سبک کلاسیک
همه چیزی که باید برای ایجاد یک نقطه کانونی در طراحی داخلی بدانید.
نورپردازی ویترین مغازه های مد و پوشاک
تفاوت طراح داخلی با دکوراتور در چیست ؟
۴ روش برای دکوراسیون اطراف شومینه
اهمیت طراحی نمای ساختمان
ویژگی رنگ در طراحی داخلی و اثرات روانی آنها
این ۶ رنگ را هرگز در اتاق خواب خود نزنید
کارهایی که با تمام شدن زمستان باید به منظور نگهداری ویلا انجام دهید 
پرسپکتیو تک نقطه ای ، پرسپکتیو یک نقطه ای
اهمیت کنتراست در طراحی داخلی ( و نحوه ی استفاده ی صحیح از آن)
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+