قدم به قدم با نحوه رنگ کردن دیوار آجری

اگر می خواهید جلو ه ای تازه و زیبا به منزل خود بدهید رنگ کردن دیوارهای فضای بیرونی و داخلی منزل گزینه خوبی برای این کار است.
خرید رنگ برای آجرها ارزان است و کار رنگ کردن آن ها نیز خیلی سخت نیست. در این مقاله نحوه رنگ کردن دیوار آجری، وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن دیوار آجری و دیگر مطالب مورد نیاز را به شما آموزش می دهیم.
در صورتی که آموزش این مقاله را با دقت انجام دهید دقیقا مانند یک استاد کار حرفه ای می توانید دیوار آجری منزل خود را رنگ بزنید.
اگر قصد دارید دیوار آجری منزل خود را نقاشی کنید ولی درباره نحوه رنگ کردن دیوار آجری هیچ آگاهی ندارید این مقاله کوتاه را تا انتها دنبال کنید و به دوستانتان معرفی کنید.

جلو ه ای تازه و زیبا به منزل

3 گام مهم در رنگ کردن دیوار آجری

تمیز کردن و آماده سازی دیوار آجری

گام اول : تمیز کردن و آماده سازی دیوار آجری

در صورتی که می خواهید دیوارهای آجری فضای بیرونی منزل خود را نقاشی کنید قبل از هرچیزی برای از بین بردن و زدودن هرگونه آلودگی، غبار و کثیفی و مخروبه های مصالح ساختمانی دیوار آجری مد نظر خود را با فشار زیاد آب بشوید تا دیوار کاملا تمیز و از گونه آلودگی پاک شود.
اگر دیوار آجری که می خواهید نقاشی کنید در فضای داخلی منزل شما واقع شده است یکبار با دقت با استفاده از محلول آب و صابون و بورس سیمی و یک دستمال ضخیم تمامی جرم ها و آلودگی های روی دیوار را کاملا تمیز کنید تا رنگ مورد نظر به خوبی روی دیوار آجری بچسبد و آن را به خود بگیرد.
بعد از اینکه دیوار آجری را کاملا با آب و صابون یا آب خالی تمیز کردید حدود 24 ساعت صبر کنید تا دیوار کاملا خشک شود؛ زیر دیوار مرطوب رنگ را جذب خود نمی کند و رنگ را پس می زند؛ همچین در حین تمیز کردن دیوار آجری مورد نظر در صورت مشاهد هر گونه خرابی یا شکاف آن را تعمیر کنید.

گام دوم : زدن پرایمر رنگ

از آنجایی که آجر دارای منافذ زیادی است و به اصطلاح متخلخل است قبل از به کار بردن رنگ اصلی روی دیوار لازم است یک پرایمر مخصوص دیوار آجری روی سطوح دیوار آجری مد نظر خود بزنید.
اگر روی سطوح آجری یک سطح بزرگ را می خواهید نقاشی کنید با غلتک مخصوص یا اسپری رنگ این کار را کنید. حتما حین انجام کار به منظور حفظ سلامتی خود از وسایل ایمنی مثل عینک، دستکش و ماسک استفاده کنید.
در صورتی که سطح مورد نظر شما زیاد بزرگ نیست می توانید این کار را با استفاده از فرچه نقاشی انجام دهید.
یک یا دو دوست پرایمر رنگ روی سطوحی که می خواهید نقاشی کنید بزنید و دست کم 24 ساعت صبر کنید تا کاملا خشک شود.

آجر دارای منافذ زیادی است
محل دیوار آجری را برای رنگ زدن

گام سوم: زدن رنگ بر روی دیوار آجری

بعد از اینکه محل دیوار آجری را برای رنگ زدن مشخص کردید و فضای مناسب را برای نقاشی اصلی فراهم نمودید حتماً از رنگ لاتکسی که مخصوص دیوارهای آجری هستند استفاده کنید.
اگر داخل شومینه آجری را می خواهید رنگ بزنید باید از رنگ های ضد حرارتی استفاده کنید. با توجه به سلیقه خود و اندازه محل رنگ زدن می توانید برای نقاشی دیوار آجری از افشانه رنگ یا بورس نقاشی و یا غلتک استفاده کنید.
در صورتی که از غلتک نقاشی می خواهید استفاده کنید حتما ضخامت آن بین 20 تا 32 میلی متر باشد زیرا این ضخامت به پخش شدن رنگ به گوشه کناره ها و نقاط کور کمک می کند.
بعد از اینکه یکبار دیوار آجری را رنگ زدید قبل از اینکه تصمیم بگیرید بار دوم را هم رنگ کنید حداقل 24 ساعت صبر کنید تا رنگ مورد نظر روی دیوار آجری خشک شود.

رنگ زدن دیوار آجری با افشانه یا اسپری

برای رنگ زدین دیوار آجری با افشانه رنگ از یک طرح عمودی رنگ که براساس آن یک لایه رنگ ملایم، بیضی شکل و بلند از نازل خارج می شود، استفاده کنید. از کناره های دیوار شروع کرده و نازل را در فاصله 15 تا 30 سانتی متری دیوار قرار دهید .
شروع به رنگ آمیزی کنید . الگوی رنگ آمیزی خود را به گونه ای ترتیب دهید تا هر قسمت روی 2/1 قسمت رنگ آمیزی شده قرار گرفته و رنگ ها با هم ترکیب شوند.
با سرعت یکنواختی رنگ را روی دیوار آجری اسپری کنید. توجه داشته باشید در پایان هر بخش، رنگ حالت قوس دار پیدا نکند. به جهت داشتن یک پوشش یکدست الزاما سرعت حرکت نازل و فاصله ی آن از دیوار را به طور یکسان حفظ کنید.
درصورت مشاهده چکه کردن رنگ روی آجرها با یک فرچه رنگ را با بقیه سطح یکدست کنید و در انتها برای محو شدن جای فرچه یکبار جای فرچه شده را با اسپری محو کنید.

الگوی رنگ آمیزی

کالاها و ابزارآلات مورد نیاز برای رنگ کردن دیوار آجری

بورس سیمی: برای از بین بردن گرد و غبارها و سایر مخروبه های ساختمانی و عبور در لا به لای شکاف های دیوار و آماده سازی زیر کار مناسب برای رنگ زدن به یک بورس سیمی فلزی خوب احتیاج دارید.
فرچه نقاشی، غلتک، افشانه ( اسپری ): اگر از فرچه نقاشی استفاده می کنید لازم است چند عدد فرچه در اندازه ها گوناگون و متناسب با نیاز خود بخرید؛
همچنین می توانید یک غلتک پر پرز برای استفاده در لابه لای درز و شکاف های آجرها بخرید. اما به طور کلی توصیه می کنیم برای رنگ زدن آجر برای راحتی و سهولت کار خود از اسپری یا افشانه رنگ استفاده کنید.

جایگزین های رنگ زدن آجر

در صورتی که شرایط سطح دیوار آجری شما مناسب است و به جای اینکه بخواهید آن را با رنگ بپوشانید آن را نمایان کنید .
می توانید عوض رنگ آجری روی آن دوغاب آهک بزنید تا سطح آجری شما توی چشم بیاید و دکوراسیون منزل شما زیباتر شود.

عوض رنگ آجری روی آن دوغاب آهک بزنید
رنگ آمیزی دیوار آجری در فضای داخلی

رنگ آمیزی دیوار آجری در فضای بیرونی یا داخلی منزل روشی نسبتاً ارزان و آسان برای ایجاد ظاهری نو و تازه است.
تنها برای انجام این کار به سه مرحله تمیز کردن و آماده سازی ، پرایمر زدن و استفاده از رنگ آجری نیاز دارید تا کار را به مرحله انجام برسانید.
برای کیفیت بهتر کار باید رنگ اصلی و پرایمر رنگ شما به طور خاص برای آجر طراحی شده باشد ، یا در عوض اگر شرایط سطح آجر شما مناسب است می توانید از دوغاب اهک برای نماییان تر کردن آجرهای دیوار استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مطالعه بیشتر
طراحی داخلی به سبک معاصر
اسکیس چیست ؟
دکوراسیون داخلی مدرن چیست ؟
نقشه کشی برق ساختمان با اتوکد
مخفی کردن شوفاژ ها
۴ اشتباه در مورد اتاق نشیمن و چگونگی تصحیح آنها
ویژگی ها و تفاوت طراحی داخلی مدرن و معاصر
۶ ایده برای طراحی محوطه های امروزی
معرق کاشی و زیباسازی دکوراسیون داخلی با استفاده از آن
چطور یک درب ورودی انتخاب کنیم
مراحل طراحی منظر
آموزش نورپردازی رستوران و هتل
۷ مفهوم نوین طراحی دکوراسیون داخلی محل کار برای جذب بهترین نیروی کار
ایده‌های آسان و سریع برای تزیین حمام
نکته‌های مفید یک طراح برای مرتب‌ کردن خانه
انواع درب کابینت
۴ روش برای دکوراسیون اطراف شومینه
اصول کلی طراحی نمای خارجی خانه
چه سبک معماری برای شما مناسب است ؟
چگونه اتاق ها را به نحوی تزئین کنیم که با یکدیگر هارمونی داشته باشند
۲۷ سبک طراحی داخلی
فنگ شویی چیست ؟
گیاهان در دکوراسیون
طراحی اتاق خواب مستر
اهمیت مقیاس و تناسب در طراحی داخلی
تغییر دکوراسیون اتاق خواب
کمد دیواری در دکوراسیون
اتاق مطالعه
مزایا و معایب موکت پوش کردن راه پله ها
طراحی داخلی کافی شاپ
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+