رنگ حمام

چگونه رنگ حمام خود را انتخاب کنیم؟

رنگ هایی که برای در و دیوار منزل خود انتخاب می کنید تاثیر چشمگیری بروی خلق و خوی شما دارند. این امر نیز درباره فضای داخلی حمام صدق می کند. با این وجود شما تاکنون چگونه و بر اساس چه معیارهایی رنگ حمام خود را انتخاب می کردید؟
اگر در حال بازسازی و نوسازی حمام خود هستید و می خواهید قدری به فضای درونی حمام دستی بکشید در صورتی که درباره نحوه انتخاب رنگ آن به مشکل خورده اید در این مقاله کوتاه قصد داریم با معرفی چند نکته، شما را در نحوه انتخاب رنگ حمام منزل خود راهنمایی کنیم. اگر نمی دانید رنگ حمام خانه خود چگونه باید انتخاب کنید این مقاله حتما به شما کمک می کند.

رنگ حمام
رنگ حمام

انتخاب رنگ حمام

برای انتخاب رنگ فضای داخلی حمام منزل خود چندین نکته را باید مد نظر قرار دهید. نقاشی یک کار زمان بر است و به حوصله و صبر زیادی نیاز دارد. بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر اگر این کار را به یک استاد کار بسپارید قطعاً هزینه های نقاشی حمام برایتان گران تر تمام می شود.
در صورتی که می توانید کار نقاشی منزل را انجام دهید برای کسر هزینه های اضافی خود حمام منزلتان را رنگ بزنید.
اما قبل از هرچیزی شما باید در ابتدای کار رنگ مناسب این کار را انتخاب کنید.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ حمام

هنگامی که می خواهید رنگ حمام خود را انتخاب کنید برای اینکه دیوارهای حمامتان به زیبایی دلخواه شما در بیاید به این 5 عامل تاثیر گذار دقت کنید.

رنگ حمام
رنگ حمام

نورپردازی

زمانی که رنگ بجای قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در معرض نور طبیعی قرار بگیرد متفاوت به نظر می رسد.
بنابریان انتخاب رنگ دیوارهای حمام منزل شما به داشتن و نداشتن پنجره و بازتاب نور طبیعی در حمام بستگی دارد.
در هر دو صورت توصیه می کنیم، قبل از اینکه کل دیوارهای حمام خود را رنگ آمیزی کنید یک مقدار ناچیز رنگ نمونه مورد دلخواه خود را روی دیوارهای حمام بزنید و ببینید آیا این رنگ به فضای داخلی حمام شما می خورد یا نه. درصورتی که راضی بودید می توانید کل رنگ مورد نظر را روی دیوارهای حمام خود بزنید.

صحن یا کف حمام

از آنجایی که احتمالاً قصد ندارید تنها بخاطر هماهنگ شدن کف با دیوارها، کف حمام را تغییر بدهید، باید طرف مقابل که دیوارها هستند را تغییر دهید و رنگ دیوارهای حمام خود را به گونه ای تغییر دهید که به کف فعلی حمام شما بخورد و سازگاری داشته باشد.
اگر رنگ کاشی های حمامتان خنثی مثل سفید یا خاکستری است کارتان سخت نمی شود و شما می توانید رنگ دلخواه خود را به دیوارهای حمام بزنید.
اما در صورتی که، سر و کارتان با یک رنگ کف جدید و مطابق مد روز باشد کارتان اندکی سخت می شود و در انتخاب نوع رنگ با محدودیت مواجه هستید.

رنگ حمام
رنگ حمام

رنگ بندی کلی

علاوه بر توجه به کف و صحن حمام، بعضی دیگر از موارد شامل میز آرایش، کمدها، را به سختی می توان عوض کرد یا تغییر داد.
اما در بعضی مواقع می توان با یک دست رنگ آنها را تغییر داد. بنابراین هناگمی که می خواهید حمام خود را نقاشی کنید به رنگ بندی و تم کلی حمام توجه کنید.
حواستان باشد رنگی را انتخاب نکنید که با تم و نمای کلی حمام شما جور درنیاید.

اندازه حمام

هنگامی که می خواهید برای حمام خود رنگ انتخاب کنید اندازه فضای حمام اهمیت دارد. طیف های روشن و پررنگ در سرویس های بهداشتی زنانه عالی هستند.
به همین ترتیب حمامی که اندکی جادار به نظر می رسد با رنگ طیف های تیره دنج تر به چشم بیاید. در هر صورت با در نظر گرفتن اندازه فضای حمام با دید بهتری می توانید رنگ حمام خود را انتخاب کنید.

رنگ حمام
رنگ حمام

لوازم و اثایه موجود در حمام

وقتی تصمیم به نوسازی حمام خود را گرفته اید یا حداقل می خواهید یک دست رنگ در حمام بزنید. باید به لوازم موجود در سرویس بهداشتی خود از جمله (روشویی، رنگ در، وان و..) توجه کنید.
رنگی که می خواهید به دیوراهای حمام بزنید باید حتما با رنگ و رخسار این وسایل سازگار باشد و به هم دیگر بخورند. حتما قبل از انتخاب رنگ حمام به تم و رنگ وسایل موجود در حمام توجه داشته باشید.

رنگ های معروف در حمام و توالت

در این قسمت سعی کردیم معروفترین و شناخته شده ترین رنگ هایی که معمولا در حمام و سوریس های بهداشتی به کار می برند به شما معرفی کنیم. این رنگ ها شامل موارد زیر هستند:

رنگ حمام
رنگ حمام

خاکستری گرم

استفاده از رنگ خاکستری گرم تقریبا در هر جایی موفق بوده است. این رنگ خنثی فوق العاده می تواند هر فضایی را نو کند و حال و هوایی تازه بدهد و با بیشتر رنگ های موجود در حمام و وسایل و اثاثیه های موجود سازگار باشد.
در صورتی که می خواهید برای حمام خود رنگ انتخاب کنید و سردرگم هستید به شما رنگ خاکستری گرم را توصیه می کنیم.

رنگ خاکستری مایل به بژ

یکی دیگر از رنگ های سرفراز که کارنامه درخشانی در دکوراسیون داخلی منزل دارد رنگ خاکستری مایل به بژ است.
این رنگ با رنگ کف روشن و تیره به خوبی ست می شود و به فضای داخلی حمام حال و هوایی دنج و آرام می دهد.

رنگ حمام

رنگ حمام

رنگ زیتونی

رنگ دورگه زیتونی که آمیزه ای از رنگ خاکستری، سبز و آبی است برای فضای حمام شما رنگ خوبی است.
اگر قبلا نیز همین رنگ را در حمام خود زده اید اکنون می توانید برای زیباتر شدن فضای حمامتان طیف های روشن تر آن را انتخاب کنید. رنگ مات زیتونی در حال حاضر مد است.

رنگ سرمه ای

رنگ های تیره در حمام به خوبی می توانند جواب دهند. یک رنگ تند مثل سرمه ای با رگه هایی از سفید و روشن و خنثی باهم جور در می آیند.
اما در حمام هایی که به طور کلی تاریک هستند فضا را سنگین می کند. ولی درصورتی که حماماتن به اندازه کافی از نور و رنگ لوازم روشن است حتما به سراغ این رنگ پرطرفدار بروید.

رنگ حمام

رنگ حمام

رنگ پودری آبی

وقتی حرف از رنگ حمام به میان می آید نمی توانید از رنگ پودری آبی بگذرید. با اینکه سالیان دراز جز طیف های رنگ معروف بوده است ولی شما همچنان می توانید امسال هم این را رنگ را در فضای سریس بهداشتی خود به خصوص حمام به کار ببرید.
این رنگ جز رنگ های مورد علاقه افراد زیادی است و حس زندگی و جنب و جوش را به انسان القا می کند.

رنگ سفید

اگر برای رنگ کردن حمام خود به فکر رنگ سفید افتاده اید مطمئن باشید اشتباه نکرده اید برای ضعیف کردن و خنثی کردن اثرات نور مصنوعی رنگ روشن را برای حمام خود انتخاب کنید.
رنگ سفید اثرات هرگونه رنگ و حالت کدر و تیره را ضعیف می کند و معمولا در هر 10 خانه ای می توان دست کم 5 الی 6 حمام را با رنگ سفید پیدا کنید.

رنگ حمام

رنگ حمام
کلام آخر

انتخاب نوع رنگ حمام قطعاً در خلق و خوی شما هنگامی که در آن فضا هستید تاثیر دارد. قبل از اینکه کار رنگ زدن حمام خود را شروع کنید به این بیندیشید با رنگ زدن می خواهید چه نوع فضایی نصیب شما شود. فکر کنید بعد از رنگ کردن حمام شما چه شکلی می شود، ببینید آیا با این رنگی که قرار است روی دیوارهای حمام بزنید آرامش و حس خوب برای شما بدست می آید و سعی کنید حتما با همین طرز فکر رنگ حمام خود را انتخاب نمایید.

بعد از آن ببینید لوازم و دیگر اثاثیه های موجود در حمام چه تاثیر مستقیمی می تواند بر رنگ انتخابی شما داشته باشند. در صورتی که خود می توانید کار رنگ زدن حمام را انجام دهید اصلا تعلل نکنید اما در غیر این صورت حتما با یک نقاش ماهر و برای انتخاب نوع رنگ می توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید.
در عین حال با توجه به توصیه هایی که در این مقاله درباره عوامل تاثیر گذار در انتخاب نوع رنگ می توانید بدون نگرانی رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

در صورتی که این مقاله به شما کمک کرد با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اگر رنگ دیگری که فکر می کنید برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب است حتما به ما معرفی کنید.

شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+