ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید

ایده های طراحی دکوراسیون داخلی سیاه سفید
طراحی داخلی سیاه سفید
ایده دکوراسیون با رنگ سیاه سفید
رنگ سیاه و سفید در طراحی داخلی

ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید

ایده های زیادی برای طراحی داخلی و دکوراسیون پیاده شده در یک خانه وجود دارد. در بیش تر مواقع ترکیب رنگ ها و قرار دادن آن ها در مجاورت هم می تواند ترکیبی بی نظیر و منحصر به فرد را تشکیل دهد که به دنبال آن، دکوراسیون فضای مورد نظر بسیار شیک و خاص دیده می شود.

اما برای ترکیب کردن درست رنگ ها، باید با اصول این کار آشنایی داشت و با تکیه بر چرخه رنگ ها و روانشناسی پنهان شده پشت هر رنگ، بهترین ترکیب را انتخاب کرد.

با این حال، یک ترکیب همیشه برنده وجود دارد که همیشه طرفداران خود را دارد و خواهد داشت.

بسیاری از افراد به ترکیب دو رنگ کاملا متضاد و پر طرفدار سیاه و سفید در طراحی داخلی خانه علاقه مند هستند. آن ها با ترکیب این دو رنگ و کاربرد آن ها در جزئیات مختلف مورد استفاده در دکور خانه مورد نظر، به یک طراحی داخلی مدرن و بسیار شیک می رسند.

با این حال، استفاده از رویکرد طراحی داخلی سیاه و سفید که تقریبا به نوبه خود به یک سبک طراحی تبدیل شده است، باید مطابق یک سری ایده ها و اصول اولیه انجام شود.

نحوه استفاده از ایده های سیاه و سفید در طراحی داخلی

رعایت برخی نکات در پیاده کردن این ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید، در میزان تاثیر گذاری و چگونه دیده شدن آن موثر خواهد بود.

به همین دلیل به نظر می رسد به یک راهنمای کاربردی در خصوص نحوه استفاده از ایده های سیاه و سفید در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل نیاز است. در این جا می خواهیم با بررسی برخی ایده های موجود در این خصوص، راه کار هایی را نیز برای نحوه استفاده از این رنگ ها در طراحی داخلی خانه ارائه دهیم.

راهنمای کاربرد طراحی داخلی سیاه و سفید

همان طور که گفته شد، استفاده از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید در تزئینات و دکور خانه می تواند یک دکوراسیون بسیار چشم گیر و بسیار جذاب را ایجاد کند. اما نحوه کاربرد آن ها و چگونگی ترکیب این دو رنگ ساده در کنار هم، می تواند تاثیر گذاری این سبک طراحی را به حداکثر برساند.

قانون کاربرد آن ها باید بر اساس تاثیری تعریف شود که هر یک از این رنگ می توانند در دکوراسیون فضای مورد نظر داشته باشند. بنابراین بهتر است ابتدا به صورت جداگانه، تاثیر هر یک از این رنگ ها در دکور و طراحی داخلی فضای مورد نظر را بررسی کنیم تا به راهنمای کامل تری برسیم.

استفاده از رنگ سفید در طراحی و دکوراسیون داخلی
تاثیر رنگ سیاه و سفید در طراحی داخلی و دکوراسیون

تاثیر رنگ سیاه در طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق

یک قانون در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه وجود دارد که می گوید، هر اتاقی می تواند از رنگ سیاه، حتی به صورت جزئی نیز بهره مند شود. این امر حتی در صورتی که در اتاق و فضای مورد نظر کاملا از رنگ های شاد استفاده شده باشد نیز صدق می کند.

کاربرد رنگ سیاه در هر فضایی می تواند یک نقطه کانونی را ایجاد کند. این نقطه کانونی موجب می شود که دکور و طراحی آن فضا در یک نقطه لنگر بیاندازد و به این ترتیب یک ظاهر منحصر به فرد را به دکور اتاق مورد نظر می بخشد.

وجود رنگ سیاه در هر یک از لوازم مورد استفاده در اتاق، مانند وسایل روشنایی، اکسسوری ها، رنگ فضا، مبلمان یا هر بخش جزئی دیگری می تواند تاثیری قابل توجه در دکور و طراحی آن فضا داشته باشد .

استفاده از رنگ سفید در طراحی و دکوراسیون داخلی

حال که به تاثیر گذاری رنگ سیاه در طراحی داخلی فضای مورد نظر پی بردیم، بهتر است به رنگ سفید و تاثیر آن در کنار رنگ سیاه بپردازیم. برای به دست آوردن یک تاثیر فوق العاده و جلب توجه بیش تر، بهتر است در کنار طراحی ها و دکور های سیاه، رنگ سفید را نیز قرار دهید.

استفاده کردن از طراحی داخلی سیاه و سفید در تزئینات و دکور داخلی، می تواند تمیزی، پیچیدگی، زیبایی، شیکی و منحصر به فرد بودن را به آن فضا ببخشد. در واقع، تاثیر رنگ سفید در کنار رنگ سیاه، همان حس تازگی، تمیزی و آزاد بودن را به فضا می بخشد.

تابلو های سیاه و سفید در دکوراسیون
سازگاری سبک طراحی سیاه و سفید با هر سبکی از دکوراسیون

سازگاری سبک طراحی سیاه و سفید با هر سبکی

سیاه و سفید یک ترکیب رنگی بسیار مناسب برای هر فضایی است. به جرات می توان گفت که هر دوی این رنگ ها می توانند یک گزینه عالی برای هر سبک طراحی باشند. در واقع هر سبکی که به عنوان سبک طراحی داخلی انتخابی در فضای مورد نظر پیاده شود، می تواند با رنگ های سیاه و سفید همراه شود.طراحی داخلی سیاه و سفید به خوبی با سبک طراحی و دکوراسیون داخلی معاصر و مدرن سازگاری دارد. ترکیب این دو رنگ به همراه فلزات براق، یک ایده بسیار عالی برای پیاده کردن این سبک در فضای مورد نظر است. نکته قابل توجه دیگر این است که می توان از دیگر رنگ ها نیز به عنوان رنگ لهجه در کنار سیاه و سفید استفاده کرد. داشتن مناطقی محدود با رنگ زرد، صورتی، قرمز یا بنفش می تواند ظاهری چشم گیر و خارق العاده را به معرض نمایش بگذارد.

کاربرد طراحی داخلی سیاه و سفید
المان های سیاه و سفید در دکوراسیون
تاثیر رنگ سیاه در طراحی داخلی و دکوراسیون

نحوه استفاده از رنگ های سیاه و سفید در طراحی داخلی

حال که به مزیت ها و تاثیر گذاری این دو رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه پرداختیم، بهتر است به نحوه کاربرد آن ها در فضای مورد نظر نیز بپردازیم و بهترین ایده های کاربرد طراحی داخلی سیاه و سفید را مورد بررسی قرار دهیم.از مهم ترین بخش ها شروع می کنیم که بیش تر از هر قسمتی در معرض دیده شدن هستند. به این ترتیب برخی از بهترین ایده های کاربرد این سبک را در فضای مورد نظر دنبال خواهیم کرد.

از کف خانه شروع کنید

کف و طراحی آن یکی از بخش های مهم و قابل ملاحظه در طراحی  داخلی هر خانه ای محسوب می شود. در نگاه اول و به محض ورود به هر فضایی، طراحی و رنگ کف خانه به طرز محسوسی به چشم می آید. کف سیاه و سفید، مکان خوبی برای شروع تزئینات و پیاده کردن ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید است.

ترکیب سنگ های مرمری که از ترکیب رنگ های سیاه و سفید بهره می برند، یک انتخاب عالی و بی نظیر برای کف است.

زیبایی و تضاد مورد نیاز در این ترکیب تاثیری که در طراحی داخلی کف خانه به دنبال آن هستید را به ارمغان می آورد.

علاوه بر سنگ، کاشی های سرامیکی سفید با حاشیه های سیاه، کاشی های وینیل که در مربع های سیاه و سفید متناوب قرار داده شده است، کف مشکی که حاشیه های آن را شابلون به رنگ سفید در آمده و بر عکس، هر یک می تواند ایده های خوبی را برای کف خانه ارائه دهد.

طراحی سیاه و سفید دیوار ها

بخش قابل توجه دیگر برای دستیابی به ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید، دیوار های خانه است که بعد از کف، نقطه قابل توجه دیگری را تشکیل می دهد. برای این بخش می توان دیوار ها را با یک رنگ پس زمینه سفید روشن یا سفید عاجی رنگ نقاشی کرد.بعد روی این سطح یک دست سفید زمینه ای، از قاب عکس ها، دیوار کوب ها، آثار هنری و چاپ هایی استفاده کرد که از ترکیب رنگ مشکی در آن ها استفاده شده است.
قاب های مشکی رنگ روی یک پس زمینه سفید فوق العاده دیده می شود و این تضاد رنگی می تواند شیک بودن را به طراحی فضای مورد نظر ببخشد.در کنار این قاب های مشکی رنگ، می توانید از قاب های طلایی نیز استفاده کنید.
سپس این قاب ها را روی دیواری با پس زمینه سفید رنگ بگذارید. تمام آن جذابیتی که برای فضای خود می خواهید را با این ایده به دست خواهید آورد.

تاثیر مبلمان سیاه و سفید
طراحی سیاه و سفید دیوار ها

طراحی داخلی سیاه و سفید در آشپزخانه

نقطه بعدی که می توان ایده های سیاه و سفید را در آن جا پیاده کرد، فضای آشپزخانه است. یک میز کار یا یک میز آشپزی سیاه که از جنس سنگ مرمر است در کنار یک سینک سفید رنگ می تواند بسیار زیبا دیده شود.در کنار این تضاد های سیاه و سفید، می توان از لوازم جانبی طلایی یا سیلور در این فضای سیاه و سفید استفاده کرد تا ترکیبی بی نظیر را ایجاد کرد. بهتر است در فضای آشپزخانه رنگ سفید بیش تری استفاده شود تا فضا باز تر و شاد تر به نظر بیاید.

ایده های سیاه و سفید در سرویس بهداشتی و حمام

نقطه قابل توجه دیگری که می توان در آن جا ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید را پیاده کرد، در حمام و سرویس بهداشتی است. باز هم در این جا می توان از یک روشویی سفید رنگ با کاسه سنگی مرمر سیاه استفاده کرد.دسته ها، شیرآلات و سایر جزئیات را از رنگ طلایی و براق انتخاب کنید. سپس با قرار دادن شمع هایی با رنگ های ملایم اما شاد و یک آینه بزرگ، فضا را بسیار شیک و خاص طراحی کنید. کاشی های کف و دیوار ها را نیز می توان از ترکیب سیاه و سفید با رگه های طلایی انتخاب کرد.

سرویس و حمام سیاه و سفید در طراحی داخلی
اتاق خواب با طراحی سیاه و سفید

طراحی داخلی اتاق خواب

در یک اتاق خواب به راحتی می توان ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید را پیاده کرد. دیوار های سفید در حالی که یک تخت خواب مشکی براق در مرکز آن قرار دارد، بهترین ترکیب است. کاربرد پرده ای سفید رنگ در کنار روتختی های سفید و تمیز، یک ظاهر بسیار شیک را فراهم می کند.

می توان برای افزودن کمی تنوع، بالشت هایی رنگی را نیز روی تخت قرار داد. استفاده از پارچه های روتختی راه راه و شطرنجی سیاه و سفید نیز می تواند کمک کننده باشد. در کنار این گزینه ها، می توانید از اکسسوری های طلایی در کنار رنگ های سیاه و سفید کمک بگیرید تا اثر گذاری و جذابیت فضا دو برابر شود.

استفاده از رنگ در طراحی سیاه و سفید
ایده های دکوراسیون سیاه و سفید
طراحی داخلی با ترکیب رنگ های سیاه و سفید

از رنگ های دیگر در طراحی سیاه و سفید کمک بگیرید

بیش ترین کاربرد سبک طراحی داخلی سیاه و سفید در خانه هایی است که با سبک معاصر دیزاین شده اند. تاثیر سیاه و سفید در این سبک بسیار زیاد است. اما می توان برای زیبایی و افزایش جذابیت فضای مورد نظر، از رنگ های لهجه نیز استفاده کرد.با کاربرد برخی از رنگ های لهجه پر جنب و جوش در فضا برای ایجاد یک نقطه کانونی، می توان پیچیدگی بیش تری را به زیبایی فضای مورد نظر اضافه کرد.

کار های هنری رنگارنگ، اکسسوری های براق فلزی، یا فلزات مات و پارچه های مدرن می توانند مکمل خوبی برای طراحی های سیاه و سفید محسوب شوند.

برای مثال وسایل مورد استفاده در سالن اصلی خانه را می توان به این حالت دیزاین کرد. یک میز ناهار خوری سفید و ساده در کنار یک مبلمان چرمی سیاه رنگ ترکیبی بی نظیر است. دیوار های سفید، یک پرده سفید رنگ، یک فرش زغالی در وسط و اکسسوری های طلایی رنگ یک مجموعه کامل را تشکیل می دهند.

از ایده های دیگر کمک بگیرید

این ها تنها چند مثال کوچک از صد ها ایده ای هستند که برای پیاده کردن سبک طراحی سیاه و سفید وجود دارد. می توان از تمام ایده های موجود کمک گرفت و یک طرح جدید تر را به دست آورد. طراحی داخلی سیاه و سفید همیشه می تواند یک گزینه انتخابی عالی باشد و تقریبا در بیش تر دوره ها نیز ترند بوده است. راز ماندگاری آن هم شاید شیکی و سادگی همیشگی آن باشد.

شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+