شرایط فضای تجاری دکوراسیون داخلی تجاری
طراح داخلی باید شرایط کنونی فضای تجاری را مشاهده کند و در نظر بگیرد.
این امر می تواند در همان روزی که کارمندان و مشتریان در فضا حضور دارند انجام شود.
اگر این فضا، فضایی جدید است که تابحال مورد استفاده نبوده است، طراح می تواند فضایی مشابه را بررسی نماید تا در مورد چگونگی عملکرد آن ایده هایی را بدست آورد.
او باید بداند دقیقا چه نوع خدماتی ارائه می شود، کارمندان در چه مکان هایی رفت و آمد می کنند، و مشتریان چگونه در فضا هستند.
طیِ این مرحله، طراح داخلی می تواند برنامۀ مناسب را مطابق با این فضا طراحی نماید.
این امر تنها زمانی اتفاق می افتد که صاحب خانه طرح نهایی را تایید کند.
برنامه ریزی برای دکوراسیون داخلی تجاری
سپس طراح داخلی باید در جستجوی موارد و خدمات بخصوص باشد تا طرح را عملی سازد.
این مرحله شامل استخدام معمار برای تخریب دیوارها، تعمیر کار برای لوله کشی، و نجار برای ساخت مبلمان می شود.
علاوه بر این، طراح باید بودجه را در نظر بگیرد و برای عملکرد مطابق با آن بودجه برنامه ریزی کند تا در طول پروژه بودجه کافی باقی بماند.
تفاوت بین دکوراسیون داخلی تجاری و مسکونی چیست؟
در حالیکه طراحی داخلی مسکونی بر روی منازل متمرکز است، طراحی داخلی تجاری بدنبال طراحی فضاهایی برای کسب و کار می باشد.
این امر شامل هتل ها و سالن ها، رستوران ها و فضاهای خرده فروشی، ادارات، بانک ها، تئاتر، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، کتابخانه ها، مدارس، کلوب های محلی، اسپاها، مراکز خرید، و هر مورد مشابه دیگری می شود.
آیا این تفاوت واقعا مهم است؟ بله. منازل و مرکز های تجاری باید بصورت های متفاوتی طراحی شوند.
طراحی فضاهای مسکونی با هدفِ ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای صاحبان آن طراحی می شود در حالیکه فضاهای تجاری باید عملکرد را افزایش دهند و در
عین حال سبک فضا را جهت درآمد بیشتر ارتقا دهند.
خواه صاحبِ این کسب و کار دارای یک هتل مجلل باشد و یا یک کسب و کار کوچک، مسئولیت طراح داخلی این است که فضا را طوری در نظر بیننده جلوه دهد که کارآمد، درآمدزا، و البته شیک باشد.
از آنجاییکه گسترۀ کار در فضاهای تجاری بزرگتر از فضاهای مسکونی است، طراحان داخلی برای طراحی فضاهای تجاری مسئولیت بیشتری را برعهده می گیرند.
طراحان دکوراسیون داخلی تجاری در واقع چه کاری را انجام می دهد؟
طراحان داخلی فضای تجاری، امنیت و کارآیی طراحی را بدون اینکه از سبک و زیبایی شناسی کار صرف نظر کنند، در اولویت قرار می دهند.
بعنوان مثال، یک هتل مجلل در صورتیکه بخواهد به حداکثر سود برسد، نیاز به فضای کافی برای پذیرایی از تعداد زیادی میهمان دارد.
طراحان داخلی مجرب، می دانند که چگونه بدون طراحی های محدود کننده کار خود را به بهترین شکل انجام دهند.
علاوه بر این، آنها باید مطمئن شوند که همه چیز در راستای ساختار فیزیکی امن و بی خطر می باشد.
آنها به شدت درگیر فرآیند بازسازی و نوسازی می باشند و از نزدیک با تولیدکنندگان و
پیمانکاران در ارتباط هستند تا تصمیمات ساختاری مهم مانند جزئیات معماری، نور،
طراحی سقف و کف، محل قرارگیری پنجره ها، و بروز رسانی های فنی را اتخاذ نمایند.
علاوه بر این، آنها گسترۀ پروژه را مشخص می کنند، طرح های اولیه و برنامه ها را رسم
می کنند، مواد مورد نیاز را انتخاب می نمایند، و وظایف مهمتر دیگری را نیز بر عهده دارند.
وقتی مرحلۀ ساخت و ساز به پایان رسید، طراحان در فرآیند طراحی، ساختار فیزیکی را به ساختاری واقعی و زنده تبدیل می کنند.
طراحان داخلی فضای تجاری سبک های مختلفی را بر اساس نیازهای کسب و کار
مورد نظر انتخاب می کنند و آنها را با طرح های رنگی، مبلمان، پارچه، دیوار، پنجره ها، آثار هنری، اکسسوری، و غیره عملی و واقعی می سازند.
یک طراح داخلی فضای تجاری باتجربه و ماهر می تواند یک کسب و کار معمولی را به یک کسب و کار بینظیر و درآمدزا تبدیل کند.
آنها پروژه ها را سریع پیگیری می کنند، جنبه های مختلف کسب و کار را بررسی می کنند
و با استفاده از توانایی درونی خود فضاهای بزرگ را طوری طراحی می کنند که مشتریان عاشق آن شوند .
برخی ترندهای دکوراسیون داخلی تجاری :
دکوراسیون داخلی تجاری امری چالش برانگیز می باشد.
فضا باید کارآمد، مقرون به صرفه، و در عین حال منحصر بفرد و جذاب باشد.
علاوه بر این، انتظارات دائما در حال تغییر هستند بنابراین کسب و کارها نیز باید تغییر کنند.
برای این منظور آنها از طراحان داخلی استفاده می کنند تا نیاز های مشتریان را بررسی کرده و فضا را طبق نظر آنها تغییر دهند.
خوشبختانه برخی از ترندهای جدید موجب شده مشتریان جذب این طراحی ها شوند.
1. تُن های پر رنگ برای دکوراسیون داخلی تجاری
با نمایش زیبایی ذاتی طبیعت، رنگ های پر رنگ و خنک از مُدهای سال جاری هستند.
رنگ های ذغالی و طوسی که با کمی سبز آغشته شده اند را مشاهده نمایید.
آنها را با رنگ عاجی، کهربایی، و خاکستری مایل به قهوه ای ترکیب کنید تا تعادل را حفظ نمایید.
اگر در نهایت احساس می کنید همه چیز بی روح شده است، کمی قرمز تند و یا لیمویی پر رنگ اضافه کنید.
2. مقیاس های بزرگ و طرح های هندسی
طرح های فضاهای کوچک شامل کف هتل ها یا بیمارستان ها می باشد.
این طرح ها به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا هویت شخصی خود را برای مشتریان به نمایش گذارند.
7. همکاری نه انزوا
در دورۀ افزایش تعاملات و ارتباطات مداوم، دیگر نیازی نیست که کارمندان امروزی در
اتاق های کوچک و بدون نور مشغول بکار شوند.
در نتیجه، فضاهای تجاری در حال حرکت بسمت مشارکت بیشتر، از طراحان داخلی
می خواهند تا در محیط کارشان فضای بیشتری ایجاد کنند.
میزها با پنل های شفاف و کوتاه از هم جدا می شوند و یا حتی این تقسیم بندی ها
بکلی برداشته می شود و محیط کار بصورت دایره ایجاد می گردد تا تعاملات و انتقال دانش بیشتر شود.
البته برای بیشتر فضاهای تجاری بازسازی هایی تا این حد گسترده امکان پذیر نیست.
در عوض، تاکید بر روی ایجاد تغییرات کوچک تر مانند تغییر در دکور مبلمان و یا
رنگ آمیزی فضا می باشد که بدون صرف هزینه های زیاد تغییراتی در فضای کار ایجاد شود
جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی
فضای تجاری می تواند شامل چه مکان هایی باشد؟
فضای تجاری می تواند یک هتل، رستوران و یا حتی مطب پزشک باشد
بر اساس نوع فضای تجاری که طراح داخلی بر روی آن کار می کند، امور می توانند دشوار و یا ساده باشند.
اولین گام در ایجاد فضای تجاری چیست؟
اولین گام در فرآیند طراحی فضای تجاری این است که طراح داخلی فضای کار را مشاهدهکند
این گام تحت عنوان “مرحلۀ تصور کردن” نیز معرفی می شود.
آیا شما دوره های آموزشی دکوراسیون داخلی و نیز نرم افزارهای آن را هم دارید ؟
بله ، دوره های آموزش دکوراسیون داخلی را داریم .
ضمنا ورکشاپ های آنلاین رشته های دکوراسیون داخلی را نیز داریم .
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .
یکی از مهمترین مواردی که طراح داخلی می تواند انجام دهد چیست؟
این است که با مشتری صحبت کند و ایده های مختلف را با آنها در میان بگذارد.
طراح داخلی، طرح های اولیه را بر روی کاغذ و یا با استفاده از برنامه های رایانه ای برای نمایش سه بُعدی آماده می کند.
برنامه ریزی برای ادامه دکوراسیون چگونه است؟
سپس طراح داخلی باید در جستجوی موارد و خدمات بخصوص باشد تا طرح را عملی سازد.
این مرحله شامل استخدام معمار برای تخریب دیوارها، تعمیر کار برای لوله کشی، و نجار برای ساخت مبلمان می شود.
یکی از جنبه های کلیدی در دکوراسیون تجاری چیست؟
بودجه یکی از جنبه های کلیدی در پروژه های طراحی می باشد.
طراح داخلی در ابتدای کار به مشتری هزینه های احتمالی را اعلام می کند و مشتریان نیز خواهان این امر هستند.
طراحان دکوراسیون داخلی تجاری چه چیزی را در اولویت قرار می دهند؟
طراحان داخلی فضای تجاری، امنیت و کارآیی طراحی را بدون اینکه از سبک و زیبایی شناسی کار صرف نظر کنند، در اولویت قرار می دهند.