۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد

۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد

6 مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد

دکوراسیون خانه و سلامتی به هم گره می خورند. ما می توانیم دکوراسیون منزل خود را به گونه ای سر و سامان دهیم که ضامن سلامتی خود و خانوده مان باشد.
در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی چند ایده مناسب برای طراحی منزل خود از سوی دیگر بتوانیم با این ایده ها به خانه شما تندرستی و سلامتی هدیه بدهیم.
اگر نگران سلامتی خود و خانواده تان هستید و هم می خواهید دکوراسیون منزل شما حال و هوای تازه ای به خود بگیرید به ایده هایی که در ادامه این مقاله معرفی می کنیم دقت کنید.

۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد
۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد

پرورش گل و گیاه خانگی

نگهداری و پروروش گل و گیاه خانگی در منزل می تواند به سلامتی و روحیه اعضای خانواده کمک کند. گل و گیاه خانگی هوای موجود در خانه شما را تسویه می کند و با آلودگی هوای محیط خانه مبارزه خواهد کرد.
محققان ناسا اعلام کردند که برخی گیاه های خانگی می توانند بعضی از آلاینده های مضر مثل بنزن، زایلن، تری کلرواتیلین و فررمالدئید را از بین ببرند.
از این بین چند گیاه مورد تایید ناسا قرار گرفت که می توان هم برای تزیین دکوراسیون منزل و هم برای تسویه هوای خانه خود استفاده کرد. از این گل های مورد نظر ناسا که به سلامتی خانواده شما کمک می کند می توان به گل های نیلوفر صلح ، خون سیاوشان، دراسنا و سرخس اشاره  کرد.

تشک های ارگانیک

تشک های معمولی منبع زیادی از مواد شیمیایی مضر هستند. تشک های معمولی در کارخانه ها و کارگاه ها از مواد بسیار سمی ضد اشتعال زا از قبیل پلی فنیل دی فنیل اتر یا PBDE تشکیل شده است. PBDE خود با آسیب های مغزی و نواقص تولید مثل و مشکلات تیروئیدی و سرطان در ارتباط است.
شرکت های سازنده این نوع تشک ها ملزم به افشای قانونی مواد تشکیل دهنده چنین تشک هایی نیستند.
بنابراین اگر نگران سلامتی خود هستید و می خواهید یک خواب سالم را تجربه کنید تشک ارگانیک گزینه مناسبی است.
این تشک های طبیعی فاقد هرگونه موا شیمیایی مضر هستند و برای بدن حساسیت به همراه نمی آورد و کاملا زیست تخریب پذیر هستند و از اینرو تجزیه آنها در محیط زیست خطری ندارد.

۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد
۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد

نصب دستگاه تشخیص دهنده دی اکسید کربن

دی اکسید کربن بی بو و بی رنگ که به عنوان « قاتل خاموش» معروف است در صورت نشت در محیط می تواند مرگ آفرین باشد. سالانه هزاران نفر در اثر نشت گاز منو اکسید کربن جان خود را از دست می دهند.
برای حفظ سلامتی خود و افراد خانواده سعی کنید با خرید این دستگاه و نصب آن در منزل از بروز هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری کنید.
اگر می خواهید خانه شما از لحاظ ایمنی و سلامت در شرایط خوبی باشد خرید و نصب چنین دستگاهی را شدیدا توصیه می کنیم.

استفاده از دستگاه های بخور و مرطوب ساز در هنگام خواب

یکی دیگر از مواردی که می تواند به استانداردهای سالم بودن و تندرستی بخشیدن خانه شما کمک کند استفاده از دستگاه های مرطوب ساز یا همان بخور است. دستگاه های بخور نه تنها هوای داخلی منزل شما را تهویه می کند بلکه با گزینه هوشمندی که بر روی خود دارند می توانید خواب خوبی را تجربه کنید.
دستگاه مرطوب ساز یا بخور هوای خشک و سنگین داخل اتاق را به هوای نرم و مرطوب تبدیل می کند و از این نظر باعث راحتی تنفس شما در خواب شبانه شود.
در صورت استفاده از این دستگاه برای جلوگیری از تجمع باکتری و قارچ به صورت مکرر دستگاه را با مواد ضدعفونی کننده و مخصوص به خود تمیز کنید.

۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد
۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد

لامپ نمک هیمالیا

لامپ نمک هیمالیا یک جسم جامد از نمک است که با گرم شدن آن می تواند برای خانواده شما مزایای سلامتی به همراه داشته باشد. لامپ نمک هیمالیا علاوه بر دادن انرژی مثبت و تغییر خلق و خوی ساکنین خانه با منفی کردن یون های مثبت ساطع شده از دستگاه های الکترونیکی نظیر تلویزیون، کامپیوترو گوشی همراه به متعادل سازی تابش الکترومغناطیسی در خانه کمک می کند.

افراد خانواده وقتی زمان زیادی در معرض یون های پخش شده از دستگاه های اشاره شده بالا قرار بگیرند خسته و بی حوصله می شوند و رفته رفته سیستم ایمنی بدن کاهش می یابد با خرید یک لامپ نمک هیمالیا و نصب آن در اتاق نشیمن سلامت خود و خانواده تان را تضمین کنید.
نمک هیمالیا علاوه بر مزیت فوق العاده یاد شده مزایای دیگری مثل گند زدایی و پاکسازی هوای محیط، تقویت انرژی، کمک به بهبود تمرکز و ده ها مزیت مفید دیگر دارد. لامپ نمک هیمالیا ضمن داشتن مزایای سلامتی بخاطر داشتن جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به بهبود دکوراسیون داخلی منزل شما کمک می کند.

 استفاده از رنگ های روشن در خانه

قبل از اینکه به سادگی از رنگ های روشن بگذرید و از به کار رفتن آن ها در دکوراسیون منزل خود صرف نظر کنید به این نکته توجه کنید که تحقیقات نشان دادند انتخاب رنگ دیوار، رنگ فرش و پرده های منزل به شدت بر خلق و خوی شما می تواند تاثیر بگذارد. در تحقیقی که در کشور هلند انجام گرفته شد شرکت کنندگان این تحقیق پی بردند که رنگ زرد ارتباط خیلی نزدیکی با ایجاد شادی و نشاط در فرد دارد.

در عین حال محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا به این نتیجه رسیدند که رنگ آبی موجب ایجاد آرامش و خلاقیت می شود. بنابراین با استفاده از رنگ های روشن و به کاربردن آنها در دکوراسیون منزل خود به سلامت روحی و روانی خانواده خود کمک کنید و همچنین می توانید در دکوراسیون خانه خود تنوعی ایجاد کنید.

۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد
۶ مورد که هر خانه تندرستی بخش و سالمی باید داشته باشد

جمع بندی

محیط خانه علاوه بر زیبایی و دلنشینی باید از لحاظ بهداشتی و سلامت در شرایط خوبی باشد تا ساکنین آن دچار بیماری های جسمی و روحی نشوند. هرچقدر به زیبایی و دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهید در عین حال نیز به سلامتی و تندرستی بخش بودن خانه خود اهمیت دهید.

نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم تا حد زیادی اگر به درستی در خانه پیاده شوند می توانند هم به سلامتی جسمی و روحی شما کمک کنند و هم زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما را افزایش بدهند.
اگر روش دیگری می شناسید که به تقویت و ارتقای این دو معیار مهم در منزل کمک کند به ما معرفی کنید.

شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+