برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال 2020

امروزه آشپزخانه ها اهمیت به خصوصی در بین فضا های مختلف خانه پیدا کرده اند و به نوعی می توان یک آشپزخانه را قلب یک خانه در نظر گرفت. به این ترتیب بیش تر از همیشه به جزئیات طراحی و چیدمان آن اهمیت داده می شود.
لوازم و وسایل مختلفی در آشپزخانه ها به کار می رود. ولی شاید بتوان یکی از اصلی ترین اشیای مورد استفاده در این فضا را کابینت های نصب شده در آن در نظر گرفت. کابینت ها تنها فضایی برای نگهداری اشیا مختلف از جمله ظروف و مواد غذایی نیستند. اهمیت استفاده از کابینت های مناسب در آشپزخانه ها، به بحث طراحی و دیزاین این فضا ها مربوط می شود.

در واقع چه در آشپزخانه هایی که تازه در حال ساخته شدن هستند و چه در آن آشپزخانه های در حال بازسازی، کابینت ها نقشی بسیار اساسی در معرفی سبک و استایل فضای شما خواهند داشت. مشخصه بارز در چیدمان یک آشپزخانه به کمک دیزاین و طراحی کابینت های آن نشان داده خواهد شد.
در نتیجه سبک اصلی مورد استفاده در طراحی آشپزخانه، بیش از هر چیزی با طراحی کابینت های آن تعیین می شود. همه این ها موجب شده تا در سال های اخیر، انتخاب بهترین و متناسب ترین مدل و طرح کابینت، به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شود.

به روز بودن در انتخاب کابینت ها نیز وارد می شود و به کمک فناوری های موجود، سبک های بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد.
به این ترتیب می خواهیم با هم به بررسی برترین ترند های کابینت در سال 2020 بپردازیم تا بر اساس این راهنما، بتوانید بهترین انتخاب را برای آشپزخانه جدید خود داشته باشید.

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

سبک های مختلف در طراحی کابینت

پیش از معرفی برترین ترند های کابینت در سال 2020، بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که در طراحی و دیزاین یک آشپزخانه سبک های مختلفی وجود دارد.
بر اساس این سبک و نوع طراحی کل فضا های خانه، رویکرد انتخاب کابینت ها نیز متفاوت خواهد بود.

برخی از مدل ها با سبک های مدرن مطابقت دارند. این در حالی است که برخی طراحی ها با سبک های ساده و باز و برخی نیز با سبک های کلاسیک و سنتی همخوانی دارد. قطعا هر یک از این سبک ها، طرح ها، رنگ ها و مدل های نصب متفاوتی را نیز طلب می کنند.

 کارشناسان در خصوص برترین سبک طراحی کابینت چه می گویند؟

در میان طرح ها و سبک های متفاوتی که برای طراحی و دیزاین کابینت ها وجود دارد، نظر اکثر کارشناسان متخصص این حوزه استفاده از سبک های باز است. در برترین ترند های کابینت سال 2020 از نظر کارشناسان طراحی، سبک هایی که در آن از یک جزیره بزرگ تک سطح در مرکز آشپزخانه استفاده شده است، جز بهترین ایده ها محسوب می شود.

به نظر می رسد که استفاده از این جزیره ها در مرکز آشپزخانه به عنوان یک مرکز کانونی عالی جهت شروع یک روز فوق العاده هر روز در حال افزایش است و افراد بیش تری به استفاده از این سبک گرایش پیدا می کنند. نکته قابل توجه دیگری که در این میان وجود دارد، تمایل به استفاده از قفسه های باز به جای کابینت های سنتی است.

در این قفسه ها زیباترین و لوکس ترین ظروف قرار داده می شود. این سبک خود به نوعی یک مدل از دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود.
از نظر کارشناسان در برترین ترند های کابینت سال 2020 نوعی جسارت در انتخاب و ترکیب رنگ ها نیز دیده می شود و دیگر رنگ های استفاده شده در کابینت ها به رنگ های همیشگی و ثابت محدود نمی شود.

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

برترین ترند های طراحی کابینت در سال 2020

نکته قابل بررسی دیگری که در خصوص انتخاب برترین مدل کابینت مطرح می شود، انتخاب طراحی و سبک نصب آن ها است.
این رویه نیز در ترند های برتر اخیر تغییر کرده و دیگر یک سبک ساده همیشگی دنبال نمی شود.
به این ترتیب شاید در اولین قدم برای بررسی برترین ترند های کابینت سال 2020 بهتر است به بررسی برترین ایده های طراحی کابینت بپردازیم.
این ایده ها بر اساس بیش ترین تقاضا ها و استفاده ای که در طراحی آشپزخانه ها از آن ها شده است، تعیین شده اند.

استفاده از کابینت هایی با طراحی قفسه های باز

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، در ترند های جدید شاهد افزایش گرایش به طراحی قفسه های باز کابینت ها یا استفاده از در های شیشه ای برای آن ها هستیم.
علاوه بر این، استفاده از درب های لولا دار معمول کابینت ها جای خود را به استفاده از درب های صنعتی داده است.

به نظر می رسد این سبک برای سال های پیش رو نیز مورد استفاده قرار بگیرد. خصوصا در ارتباط با آشپزخانه هایی که فضای بسیار محدودی دارند، استقبال از این سبک بیش تر بوده است.
در واقع برخلاف گذشته که هدف استفاده از کابینت ها پنهان کردن وسایل و اشیا مختلف بود، امروزه از کابینت ها برای نمایش وسایل و به عنوان بخشی از دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شود.

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

استفاده از درب هایی با فریم شیشه ای در طراحی کابینت ها

علاوه بر قفسه های باز، در بین برترین ترند های کابینت سال 2020 استفاده از درب های شیشه ای نیز رو به افزایش است. این سبکی میان کابینت های سنتی و قفسه های باز است و شاید حتی به نحوی زیبایی کابینت ها را نیز افزایش داده است. وجود همین شیشه، موجب افزایش زیبایی ظروف تزئینی درون آن خواهد شد.

از همه مهم تر این سبک گویا تلفیقی از سبک های مدرن و سنتی با هم است. البته به نظر می رسد دردسر تمیز کردن مداوم این شیشه ها و جا ماندن اثر انگشت و جای دست روی آن ها، بعد از مدتی کاربرد این مدل را کم تر کرده و زیر سوال ببرد.

افزایش گرایش به استفاده از کابینت های طرح شیکر

این سبک در عین زیبایی چشم گیری که دارد، مناسب افرادی است که به دنبال یک سادگی منحصر به فرد در طراحی آشپزخانه خود هستند. این سبک کابینت را می توان در دوره های مختلفی مشاهده کرد. تلفیقی از سادگی، زیبایی و در عین حال مدرن بودن، سبک کابینت های شیکر را بار دیگر به عنوان یک طرح پر طرفدار معرفی کرده است.

درب های مربعی یا مستطیلی شکل مرتفع این کابینت ها ظاهری کلاسیک و شیک به آن ها داده است. طرح ها و برش های منحصر به فردی که روی درب این کابینت مشاهده می شود، مدرن بودن و ظاهری دکوراتیو را به این سبک داده است.

مزیت کابینت های طرح شیکر این است که سادگی آن ها این امکان را فراهم می کند تا بتوان از این کابینت ها در هر فضایی و با هر نوع دکوراسیونی استفاده کرد. در واقع طراحی کلی آشپزخانه هر چه که باشد،
کابینت های طرح شیکر می توانند به راحتی خود را با فضا منطبق سازند. با توجه به زیبایی، سادگی و در عین حال مدرن بودن این کابینت ها به نظر می رسد آن ها می توانند برای سال های زیادی به عنوان طرحی به روز و مناسب انتخاب شوند.

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

افزایش گرایش به استفاده از کابینت های سبک انتقالی یا ترانزیشنال

اصطلاح ترانزیشنال شاید به نوعی یک واژه گیج کننده باشد. به زبانی ساده اگر بخواهیم این سبک را تعریف کنیم، باید آن را تلفیقی از سبک سنتی با سبک مدرن بدانیم. در آن مخلوطی از طرح های قدیمی و طرح های جدید را مشاهده می کنیم.

به این عمل، سبک مدرن سازی و به روز رسانی طرح های قدیمی به کمک جفت کردن آن ها با قطعات و بخش های مدرن گفته می شود.
این سبک نیز از جمله برترین ترند های کابینت سال 2020 است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سبک به شما کمک می کند تا با حفظ ظاهر سنتی آشپزخانه خود، از طراحی به روز و مدرن کابینت های آشپزخانه نیز دور نمانید.

اما با این حال به نظر می رسد این سبک بیش تر در آشپزخانه های بازسازی شده مورد استقبال قرار بگیرد و کم تر می توان استفاده از آن را در آشپزخانه های جدید در دست ساخت شاهد بود.

برترین ترند های کابینت سال 2020 از لحاظ رنگ های مورد استفاده

مشخصه مهم دیگر کابینت ها که تاثیر زیادی در سبک و استایل یک آشپزخانه می گذارد، رنگ های مورد استفاده در طراحی کابینت ها است. همان طور که می دانید کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه ها دیگر تنها همان طرح ها و رنگ های چوبی ساده گذشته را شامل نمی شوند و امروزه تنوعی از رنگ را در این محصولات شاهد هستیم.

به این ترتیب می توانیم از دید دیگری نیز به برترین ترند های کابینت سال 2020 توجه کنیم. از دید رنگ های مورد استفاده نیز تنوع زیادی در کابینت ها وجود دارد.
با این حال برخی از رنگ ها و ترکیب آن ها با هم بیش تر از بقیه موارد مورد استفاده قرار گرفته است.

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

استفاده از کابینت هایی با رنگ آبی

رنگ آبی یکی از رنگ های پر استفاده در کابینت های ترند امسال است. این رنگ بر پایه ای از رنگ های آبی کم رنگ تا آبی کلاسیک متغیر است و کنتراستی با رنگ خاکستری دارد.
به این ترتیب شیکی، مدرنی و در عین حال جسور بودن را به رخ می کشد.

کابینت های رنگ آبی می توانند در آشپزخانه هایی با سبک سفید و ساده یک تضاد منحصر به فرد را ایجاد کرده و زیبایی فضای آشپزخانه را دو چندان کنند. در عین حال می توانند آرامش ساحل آبی را برای ساکنین تداعی گر شود.

کابینت های سفید رنگ هنوز هم طرفدار دارد

با این که به نظر می رسد سبک یک دست سفید کم کم از دنیای مدرن امروز فاصله می گیرد، اما با این حال هنوز هم سبک سفید و روشن و کابینت های خامه ای یا شیری رنگ طرفداران خود را دارد و در لیست برترین ترند های کابینت سال 2020 می توان ردپای آن ها را مشاهده کرد.

دلیل اصلی محبوبیت رنگ سفید، شفافیت و سادگی آن است. این رنگ به نظر می رسد هیچ وقت قصد از مد افتادن و کهنه شدن را ندارد. بیش تر افرادی که به فضا های بازتر و روشن تر علاقه دارند و کسانی که فضای کوچک تری دارند، با استفاده از کابینت های سفید رنگ، فضای ایده آل خود را ایجاد می کنند.

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰
برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

افزایش تمایل به کابینت های دو رنگ

این کابینت ها یکی از پر طرفدارترین و برترین ترند های کابینت سال 2020 محسوب می شوند. طرفداران این سبک با ترکیب دو رنگ متضاد، یک طراحی منحصر به فرد را در آشپزخانه خود پیاده می کنند. معمولا این رنگ ها از ترکیب یک رنگ روشن با یک رنگ تیره تشکیل شده اند.

معمولا پایه این کابینت ها رنگ سفید است و از یک رنگ تیره تر در کنار آن استفاده می شود. برای این که اصول طراحی و ترکیب رنگ در فضا به درستی رعایت شود،
معمولا رنگ تیره در پایین قرار می گیرد و رنگ روشن در نزدیک سقف واقع می شود تا به این ترتیب سقف کوتاه به نظر نیاید.

بهترین و ایده آل ترین ترکیب رنگی که در این کابینت های دو رنگ دیده می شود، ترکیب رنگ آبی با رنگ خاکستری است که یک ترکیب بسیار زیبا، مدرن، شیک و منحصر به فرد را ارائه می دهد. این ترکیب یکی از پر طرفدارترین مدل های سال 2020 بوده است.

 استفاده از رنگ های تیره رو به افزایش است

با وجودی که هنوز هم کابینت های سفید محبوبیت خود را دارند، اما اخیرا شاهد افزایش تقاضا برای کابینت هایی با رنگ های تیره نیز بوده ایم. استفاده از رنگ های جسورانه تیره در کابینت ها، بعد جدیدی از طراحی و دکوراسیون آشپزخانه را نشان داده است.

به این ترتیب کابینت هایی با رنگ های مشکی، سورمه ای، سبز زمردی و خاکستری از جمله رنگ های ساده و بسیار شیکی هستند که یک فضای خاص و منحصر به فرد را ارائه می دهند.
کابینت های رنگ تیره، خصوصا رنگ خاکستری به نظر می رسد جایگاه به خصوصی در بین برترین ترند های کابینت سال 2020 دارند.

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

برترین ترند های کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

سبک های متفاوتی وجود دارد، انتخاب با شما است!

این ها بخشی از برترین ترند های کابینت سال 2020 بودند که می توان از آن ها برای طراحی و دیزاین یک آشپزخانه مدرن و به روز بهره برد.
با این حال اگر هنوز هم سبک مورد علاقه شما در میان این ایده ها وجود ندارد، تنها چیزی که باید دنبال کنید، علاقه و سلیقه شخصی خودتان است.

Rate this post
مطالعه بیشتر
۱۰ تمرین ضروری اسکیس برای معماران
آینه در دکوراسیون داخلی
۱۱ نکته برای مهم برای طراحی معماری
همه چیزی که باید برای ایجاد یک نقطه کانونی در طراحی داخلی بدانید.
تاثیر رنگ بر کودکان
اهمیت طراحی نمای ساختمان
تعادل در دکوراسیون داخلی
نورپردازی چیست؟
چگونگی رندر طراحی داخلی در تری دی مکس
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دکوراسیون بالکن منزل
چگونه بهترین کف پوش رابرای منزل انتخاب کنیم؟
اصول نورپردازی
دکوراسیون داخلی پذیرش
دکوراسیون ماه تولد : ایده های چیدمان بر اساس نشان ماه تولد شما
فواید دکوراسیون منزل با سنگ نمک
نکات و ایده هایی برای طراحی داخلی رستوران
کارهایی که با تمام شدن زمستان باید به منظور نگهداری ویلا انجام دهید 
دیزاین اتاق خواب کوچک
پنج ایده‌ دکوراسیون اتاق کودک
طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس
ایده های طراحی داخلی سیاه و سفید
دکوراسیون و طراحی آشپزخانه کوچک
دکوراسیون اتاق خواب
مبانی زیبایی شناسی طراحی منظر
اهمیت وحدت و هارمونی در طراحی داخلی 
گابریل گورکیان - معمار ایرانی
ایده‌ها و نکاتی درباره‌ی محل قرار گیری و دکور تلویزیون
چگونه فضاهای بدساخت را به دکوراسیون شیک تبدیل کنیم؟
جزئیات مربوط به اجزای فضاهای داخلی
الگوی طراحی
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+