• tarahi dakheli hotel sarbarg 1 1 1 3 - طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل

یکی از شاخه های تخصصی طراحی داخلی ، طراحی داخلی مکان پذیرایی و فضا های ویژه خوردن و آشامیدن است.
رستورانها ، کافه ها ، کافی شاپ ها ، بارها ، فست فودها ، سفره خانه ها و … است.
از دیگر شاخه های میهمان پذیریهاست از جمله هتل ها ، متلها ، اماکن تفریحی ، مسافرخانه ها و دیگر فضاهایی که میهمانان برای چند روز یا چند هفته در آن اقامت دارند.

اماکن اقامتی و پذیرایی بزرگ ، معمولا توسط طراحان داخلی یک دفتر به شکل هماهنگ و گروهی طراحی می شوند، طراحی این مکانها با یک مفهوم درست و اصولی توسعه طراحی آغاز می شود که هم موراد مطرح شده به وسیله مشتری و هم جوابهای احتمالی را با ایجاد یک ایده کلی که اجزای پروژه را به صورت یک کل منسجم به هم پیوند می دهد ، تبیین می کند.

tarahi dakheli hotel 1 - طراحی داخلی هتل

طراحی فضاهای مختلف هتل

در صورتی که طراحی نادرست در موقعیت نامناسب انجام شود، حتی اگر طرح موجود به خوبی به پایان رسیده باشد.
موثر و موفق نخواهد بود. طراحی داخلی برای یک رستوران با فضاهایی نظیر آن ، شامل فضایی برای غذاخوری ، موقعیت حوزه های خدماتی و نیز فضاهای پشتیبانی و تدارکاتی می باشد.
طرح و ویژگی های مبلمانها ، جزئیات معماری ، نورپردازی و دیگر جنبه های فرعی ، هریک برای موقعیت فضای خوردن و نوشیدن مهم است .

آشپزخانه در این حوزه بسیار پیچیده و معمولا توسط متخصصین طراحی آشپزخانه هستند طراحی می شود.
طراح داخلی پاسخگوی فضایی است که مشتریان این مکانها از آنها استفاده خواهند کرد
و مسائل مربوط به رفت و آمد را با طرح آشپزخانه هماهنگ می سازد.
فضاهای اقامتی در برگیرنده امکانات کاملی است که میهمان برای یک تعطیلی کوتاه مدت ، جلسه یا همایش کاری در آنجا اقامت می کند.
برخی از طراحان ممکن است امکانات تفریحی از قبیل باشگاه های گلف ، تفرجگاه های مجهز به سونا ، استخر را در این دسته به حساب آورند زیرا بسیاری از آنها شامل شکلی از فضاهای اقامتی هستند.

tarahi dakheli hotel 2 - طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل : اتاق ها

باید به طراحی اتاق های میهمان ، که درآمد زایی اصلی یک اقامتگاه را تشکیل می دهد ، توجه خاص و ویژه شود.
البته ، این اتاق ها باید جذاب بوده و برحسب میزان نرخ اقامت پاسخگوی انتظارات مهمانان باشد.
از آنجا که هزینه های مربوط به عملکرد های اساسی بسیار است.
طرح ریزی و جزئیات وسایل مصرفی اتاق ها در رابطه با مسائل خدمتکاری و نیز نگهداری بسیار مهم است.
به طور مثال پارچه ظریف رویه صندلی ها در اتاق ها و در یک اقامتگاه تفریحی خانوادگی از جهت نگهداری ، دشوار و پر هزینه خواهد بود.

این نگرش و ملاحظات و موراد مشابه مربوط به دیگر فضاهای عمومی اقامتگاه اجاره ای برای کسی که حرفه ای کار می کند ، بسیار مهم و اساسی است .
یک هتل هم فضایی با کاربری های چند منظوره است نظیر مکانها و فضا های خوردن و نوشیدن ، فروشگاه های شیک و چه بسا بخش های خدماتی مانند سالهای زیبایی ، اتاق های بدنسازی ، سونا ، استخر و فضاهای بازی کودکان که همگی به عنوان فضاهای جمعی و عمومی نامیده می شوند.
یک شرکت طراحی داخلی ممکن است همانند یک دفتر گروهی دارای این مهارت باشد که تمامی این فضاها را طراحی می کند. به عبارت دیگر ، تیمی از طراحان ممکن است در پروژه حضور داشته باشند.

tarahi dakheli hotel O3 - طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل : پذیرش

میز پذیرش هتل نمایشگر دو چیز است .
یکی پذیرش مهمانانی که می رسند و دیگری علامت مرکز اطلاعات هتل ، میز پذیرش که شامل دستگاه الکترونیکی وضعیت اتاق ها ، کارتهای هزینه مهمانان و مدیریت به کمک کامپیوتر باشد به یک محیط کاری تمام الکترونیک پیچیده ، شبیه دفاتر تجاری یا میز های رزرواسیون خطوط هوایی می نماید.

در همین راستا ، امکان پذیرش الکترونیکی اطلاعات باید به دلیل مسائل امنیتی و محرمانه هتل ، تحت رویت کمتری نگه داشته شود، ضمنا ، طراح باید در طی گرد هم آوردن کلیه تکنولژی های لازم جهت امر طراحی ، توانایی طراحی شکل مناسب مهمان پذیری را در مجموعه ترکیب میز پذیرش داشته باشد.
طراحی قسمت جلوی یک میز پذیرش می تواند شکل های مختلفی را به خود بگیرد و از مصالح متنوعی ساخته شده باشد.

tarahi dakheli hotel R3 - طراحی داخلی هتل

1-طراحی داخلی هتل : میز مراجعه

تعداد افرادی که به طور فعال به قسمت جلویی میز مراجعه می کنند مشخص کننده عرض و عمق سرتاسر آن می باشد.
پیشنهاد شده است که بازای هر کارمند محیط کاری بین 150 تا 215 سانتیمتر و اینکه برای هر 125 تا 150 اتاق یک محیط کاری اختصاص داده شود.
برای هر 125 تا 150 اتاق اضافی نیز یک محیط کاری دیگر باید ایجاد شود. در مواقع مراجعه بیشتر ، تعداد بیشتری کارمند مورد نیاز می باشد.

2-قسمت جلویی میز پذیرش

بعد از درب ورودی هتل محدوده قسمت جلویی میز باید به راحتی قابل دسترس باشد.” راحتی دسترسی در حقیقت اشاره به قابلیت دید دارد.

3bd4fb65 - طراحی داخلی هتل

3-توجه به شرایط خاص مهمان

قسمت جلوی میز باید براساس توانایی استفاده کنندگان مختلف طراحی شده باشد.
باید توجه ویژه ای به این حقیقت شود که مهمانان هتل ممکن است جزو افراد با
ناتوانایی های جسمی یا با صندلی چرخدار باشند.
ارتفاع سرتاسر میز ، سطوح مخصوص نوشتن و برآمدگی باید طوری طراحی شده
باشند که با یک شخص معلول بر روی صندلی چرخدار قابل تطبیق باشد.

4- طراحی  قسمت جلو

در طراحی ساده قسمت جلو میز پذیرش هر جایی مانعی باشدکه موجب

محدود شدن فضای دید گشته یا نقاط کور بوجود آورد را باید از بین برد.
بنابراین ، از ایجاد ستون ها ، دیوار های بلند باید اجتناب شود.

5- طراحی داخلی هتل : آسانسور

آسانسور هایی که مهمانان هتل را سرویس می دهند باید به راحتی از قسمت جلوی میز پذیرش قابل رویت باشند.
البته این امر همیشه در هتل های بسیار بزرگ امکان پذیر نیست .

TARAHI HOTEL UO - طراحی داخلی هتل

6- متعلقات میز مراجعه

در طراحی ، تجهیزات و وسایلی به طور معمول در قسمت جلوی میز پذیرش به کار گرفته می شوند، نظیر مونیتور های کامپیوتر با صحفه کلید و چاپگر ، پلاک آویز اتاق ، پلاک آویز رزرو کردن ، پلاک آویز اطلاعات ، نمایشگر وضعیت اتاق ، کشو های مخصوصنامه ، کشو های مخصوص کلید ، فهرست الفبایی میهمانان ، مهر زن های کارت هزینه ، نمایش پیام انتظار ، دور نما و دور نویس ، سیستم خبر کننده کارمندان / مهمانان ، سیستم از خواب بیدار کن اتوماتیک ، پانلهای الکتریکی ، فضا های عبور سیم ، سیستم های اعلان خطر و کشو های صندوق و فایل.

طراحی داخلی هتل : لابی

لابی در حال حاضر هم در ساختمانهای بزرگ و برجها قرار می گیرد و هم در هتل ها. لابی تمامی نمای یک ساختمان یا هتل را نمایانگر است .
اینکه این هتل یا ساختمان چه تجهیزات و امکاناتی دارد و چقدر به آن ساختمان و هتل ارزش و بها داده میشود همه اینها در دیدگاه مخاطب تاثیرات به سزایی دارد.
در نگاه اول هر کسی وارد هتل می شود این لابی است که مشخص می کند مسافر می خواهد در آنجا اقامت داشته باشد یاخیر .
در صورتیکه لابی مورد پسند قرار گیرد دیگر مسافر نیازی به بازدید از اتاقها نمی بیند.
رسیدگی به اتاقها صرفا کافی نیست و باعث جذب مشتری نخواهد شد زیرا که در بدو ورود این لابی هتل است که مشتری را به خود جذب می کند.

دکور ، نور ، رنگهای شاد ، هوای مطبوع و همچنین مبلمان راحت ، زیبا و زیبایی های معماری در درجه اول قرار دارند و باید تمام تلاش بشود که در درجه عظمت و زیبایی باشد.
لابی هتل صرفا برای مسافران و جذب آنها نیست بلکه محلی برای قرارهای دوستانه و یا مذاکرات کاری هم هست که باید از نظر نمای ظاهری و مبلمان آبرومند باشد .
در ضمن کنترل هتل در امر ورود و خروج میهمانان از لابی آغاز می شود و باید نقطه جذب ایجاد شود براساس میز رسپشن

tarahi dakheli hotel 9jp - طراحی داخلی هتل

ملزومات محوطه لابی

باید فضای کافی در محوطه لابی باشد تا از ازدحام کسانی که وارد میشوند قصد ثبت نام دارند و کسانی که می خواهند تسویه کنند و خارج شوند تداخل صورت نگیرد و باید حتما
موقع ساخت جایی برای قرار دادن ساکها و وسایل مبذول شود .

همینطور حتما سرویس بهداشتی مجزا مناسبی برای محوطه لابی در نظر گرفته شود .
بهتر است در لابی قسمتی برای سرو داشته باشیم و همچنین مکانی برای صرفا نشستن .
یا مغازه ها و فروشگاههایی که نیازهای مسافران را برطرف کند مثل کافی نت، سرویس تاکسی، سالن آرایش بانوان و آقایون، کیوسک تلفن، داروخانه و وسایل بهداشتی، فروشگاه روزنامه ، مجله، کتاب، شیرینی فروشی، فرش فروشی، بوتیک، محل فروش سیگار، اشیا عتیقه، محل رزو بلیط، صندوق پست و همچنین بهتر است در کنار در ورودی لابی ترازویی قرار دهیم تا مسافران قبل از پرواز اجناس و ساکهای خود را وزن کشی کنند .

tarahi dakheli hotel L3 - طراحی داخلی هتل
tarahi dakheli hotel 007p - طراحی داخلی هتل

ابعاد لابی به این نکات بستگی دارد :

  1. موقعیت هتل در شهر
  2. تعداد مسافران ورود و خروج روزانه
  3. آیا این هتل بین شهریست و فقط یک روز اقامت دارند یا بیشتر
  4. آیا فروشگاههای زیادی دارد که باعث جذب مسافران یا مردم شهر میشود
  5. آیا رستوران یا تریای خوب دارد برای جذب مشتری
  6. چند تا اتاق دارد
  7. سالن کنفرانس و سمینار و جشن دارد
  8. آیا مسافران گروهی دارد ؟

پاسخ این سوالات ابعاد و اندازه لابی را مشخص میکند و استاندارد خاصی در نظر گرفته نشده است.

لابی ساختمان

علاوه بر هتل ها برای مجتمع های بزرگ و برج ها هم لابی در نظر گرفته میشود که از دو قسمت تشکیل میشود .

  1. نگهبانی
  2. نشیمن

در ابتدای ورود مهمان ابتدا با نگهبانی هماهنگ میشود و بعد اجازه ورود به واحد داده میشود و یا در همان مکان نشیمن ملاقات صورت میگیرد.
پیشنهاد می شود پوشش کف و دیوارها طوری باشد که مقرون به صرفه باشد و هم زیبایی خود را دارا باشد.

tarahi dakheli hotel 8877p - طراحی داخلی هتل

نکات طراحی لابی :

  1. کف : لابی مکانیست برای گذر و بهتر است از پوشش سنگ که فرسایش کمتری دارد
    استفاده شود و نکته قابل توجه این است که در وسعت های زیاد از سنگ سیاهو تیره مثل گرانیت مشکی استفاده نشود .
  2. بهتر است که از فرش و گلیم و گبه استفاده نشود مگر اینکه زیر مبلمان سنگین باشد
    تا از سر خوردگی جلوگیری شود و تغییر مکان ندهد.
  3. وجود پادری برای تمیز کردن کف کفش هنگام ورود ضروریست بهتر است برای پوشش دیوار از رنگ روغنی و کاغذ دیواری استفاده کرد و در لابی های بزرگ از پوشش های چوبی و آینه کاری هم استفاده کرد که همین آینه کاری باعث زیبایی ظاهری و وسعت نور میشود.
  4. اگر لابی کوچک است برای اینکه جلوگیری شود از آسیب دیدن دیوارها بهتر است
    دیوارها سنگ شود تا مواقع اثباب کشی دیوارها آسیب نبیند.
  5. دکوراسیون داخلی لابی باید ماندگاری بالایی داشته باشد و آسیب پذیری کمی تا هزینه ها کمتر شود چراکه محل عبور و مرور است و همچنین پرده ها و مبلمان هم باید از جنسی باشد که قابل شستشو و با ماندگاری بالایی باشد .
    برای نورپردازی هم می توان از لوسترهای اویز ، سقفی ، آباژورها یا هالوژن های توکار استفاده کرد تا محلی دلپذیر و آرام بخشی را ایجاد کرد.
  6. قرار دادن گیاه های طبیعی و مصنوعی که باعث آرامش بصری می شود.
tarahi dakheli hotel Loo3 - طراحی داخلی هتل
decorasion - طراحی داخلی هتل

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

خوش آمدی غریبه! این یک متن نمونه برای جعبه شعار خارق العاده شماست! این متن رو به سلیقه خودت تغییر بده!

مطالعه بیشتر
شکل دادن به آینده: در هنگام طراحی فضا برای کودکان چه چیزی را باید در نظر گرفت
معماری چیست ؟
اتاق مطالعه
قوانین دکوراسیون داخلی خانه
اصول کلی طراحی نمای خارجی خانه
طراحی کابینت با تری دی مکس
دکوراسیون داخلی پذیرش
۶ نکته برای طراحی پاسیو های کوچک
رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی
چگونه اتاق ها را به نحوی تزئین کنیم که با یکدیگر هارمونی داشته باشند
۱۰ نکته ی مفید که باید در انتخاب پنجره مناسبی برای نمای خارجی منزلتان مد نظر قرار دهید
گیاهان در دکوراسیون
معماری پارامتریک
۱۰ نکته برای طراحی اسکیس معماری
چطور یک درب ورودی انتخاب کنیم
ویژگی های رنگ در طراحی داخلی و اثرات روانی و فیزیولوژیکی آنها
همه چیزی که باید برای ایجاد یک نقطه کانونی در طراحی داخلی بدانید.
میرزا مهدی خان شقاقی
انواع سقف
چگونه دیوار تاکیدی و رنگ آن را در اتاق خواب تعیین کنیم ؟
فضای شهری را چطور باید اسکیس زد؟ ( اسکیس طراحی شهری )
نکاتی در مورد تزیین اتاق خواب
رنگ تیره در دکوراسیون داخلی
فضای منفی در دکوراسیون داخلی
نکاتی برای طراحی فضای کار و افزایش بهره وری شما
کارهایی که با تمام شدن زمستان باید به منظور نگهداری ویلا انجام دهید 
رنگ در طراحی داخلی مغازه ها
نما چیست ؟ طراحی نما چیست و چه نکاتی را در آن باید رعایت کرد ؟
نکته برای داشتن فضای صبحانه خوری کاملا دنج در خانه شما
چگونه یک اتاق بدون پنجره را تزئین کنیم
شروع ثبت نام دوره های جدید آموزشی - تلفن تماس : 110-111-28
+