نورپردازی ویترین مغازه های مد و پوشاک

نورپردازی ویترین مغازه های مد و پوشاک

فروشگاه‌های و پرچمدار های مد همواره باعث افزایش هیجان در خریداران و طراحان می‌شوند زیرا نقش یک آزمایشگاه تصویری برای آخرین ترندها و تجربیات خرده‌فروشی را بازی می‌کنند.
معمارها روش‌های متعددی را برای نورپردازی ویترین مغازه های لباس مجلسی ایجاد کرده‌اند – از شمایل‌های خاص در روز گرفته تا نورپردازی‌های جذاب در شب.
تصاویری که در این مقاله مورد استفاده قرار گرفته، توسط معمار و تصویرساز پرتقالی به نام André Chiote ایجاد شده‌اند و به ما کمک می‌کنند تا پتانسیل گرافیکی برندهای معروف مد مانند Dior، Prada و Tod را بهتر متوجه شویم.
این تصویرسازی‌ها به وضوح تکنیک‌های مختلف بازی با لایه‌های شفاف، نمای داخلی و کنتراست نور و سایه را به نمایش می‌گذارند.

نورپردازی ویترین مغازه مغازه Tod’s در توکیو

برای فروشگاه Tod’s در توکیو، Toyo Ito (معمار) یک سازه‌ی بتنی شبیه به درخت را اطراف حجمی Lشکل از شیشه‌ها قرار داده است.
او می‌خواسته تا از طراحی‌های متداول فاصله بگیرد و به همین دلیل سازه‌ای را طراحی کرده که با شاخه‌های درهم‌پیچیده، به نوعی حسی از طبیعت را در بیننده ایجاد می‌کنند.

در طول روز، نورپردازی ویترین مغازه نور آسمان را بازتاب داده و اجازه نمی‌دهند تا نمای داخلی دیده شود.
اما با غروب آفتاب و روشن شدن نمای داخلی، بازدیدکنندگان نمای زیبایی از داخل فروشگاه را از بین این شاخه‌ها مشاهده می‌کنند.
این شاخه‌ها در شب حالتی سایه‌ای و تاریک دارند و مشتری‌ها باید از بین پوسته‌ای درخت‌مانند، آخرین مدل‌های مد را ببینند.

نورپردازی ویترین مغازه
نورپردازی ویترین مغازه

نورپردازی ویترین مغازه Dior

بر خلاف آن، فروشگاه Dior که در نزدیکی Tod’s واقع شده، با توجه به نمای مات خود،
اجازه‌ی دیدن داخل فروشگاه را به عابران خیابان نمی‌دهد.
طراحی باشکوه و سفید آن در طول روز،بازدیدکنندگان را یاد لباس مجلسی با لایه‌های
روی هم ریخته می‌اندازد و نورپردازی ویترین مغازه طوری است که آدم را یاد
دیوارهای سنتی ژاپنی (به نام shoji) می‌اندازد.

معماری آن برعهده‌ی SANAA بوده که توانسته پوسته‌ای دومرحله‌ای و پیچیده را برای آن
ایجاد کند؛ یک نمای شیشه‌ای شفاف برای بیرون و پنل‌های سفید اکریلیک مواج به عنوانلایه‌ی دوم.
خطوط افقی سفید، حجم ساختمان را به بخش‌هایی با ارتفاع متغیر تقسیم می‌کنند.
این خطوط در طول شب تاریک می‌شوند و قابی را برای رنگ‌های سفید و آبی ایجاد می‌کنند.
تجهیزات نورپردازی تعبیه شده بین این دو لایه طوری است که این فروشگاه می‌تواند در
موقعیت‌های خاص از رنگ‌های دیگری مانند قرمز نیز استفاده کند و انرژی بیشتری به بازدیدکنندگان بدهد.

نورپردازی Prada در توکیو

Herzog & de Meuron ظاهری کریستالی را برای فروشگاه برند Prada در توکیو طراحی
کرده که دارای شبکه‌ای از پنل‌های لوزی‌شکل و شامل شیشه‌های محدب، مقعر و مسطح است.
شکل شیشه باعث می‌شود که افراد در طول روز شاهد بازتاب‌هایی نامنظم باشند.
محیط روشنی که در نمای شیشه‌ای انعکاس پیدا می‌کند مانع از دیده شدن داخل فروشگاه می‌شود.
اما در طول شب، زمانی که نور گرم به فضای داخلی تزریق می‌شود، پوسته‌ی مسطح به لایه‌ای شفاف تبدیل می‌شود
و تجربه‌ای فضایی را آشکار می‌سازد. چشم‌انداز کج و نامنظم از بین می‌رود دید شفافی از لباس‌های مجلسی به وجود می‌آید.

فروشگاه Dior در میامی ایالات متحده از المان‌های شیشه‌ای که در بسیاری از بناهای معاصر مورد استفاده قرار گرفته،بهره‌ای نمی‌برد.
Barbaritobancel Architectes ظاهر یک لباس پلیسه را به عناصری خمیده در نمای داخلی تبدیل کرده است.
با حرکت خورشید در طول روز، الگوی سایه‌ها به آرامی و زیبایی تغییر می‌کنند.

نمای سفید باعث انعکاس زیبایی در نورپردازی ویترین مغازه می‌شود و بازی جذابی از نور و سایه را جلوی چشم بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.
در طول شب، نورپردازی داخلی موجب ظاهر شدن برش‌های موجود در عناصر نما می‌شود.
و ساختار عمودی نور، جنبه‌ی خطی پلیسه را به یاد افراد می‌اندازند.

نورپردازی ویترین مغازه

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

مطالعه بیشتر
چگونه دیوار تاکیدی و رنگ آن را در اتاق خواب تعیین کنیم ؟
چند ایده اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
طراحی کابینت با تری دی مکس
رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی
معماری چیست؟
دکوراسیون داخلی تجاری
۲۷ سبک طراحی داخلی
۱۰ گونه‌شناسی نور خورشید در معماری 
نورپردازی معماری زاها حدید
هفت عنصری که در خانه‌های کوچک باید برای آنها جا باز کرد
طراحی ورودی خانه
گرمایش و سرمایش در طراحی داخلی
معماری پارامتریک
نورپردازی در معماری که به یک عنصر اصلی در طراحی تبدیل شده
آینه در دکوراسیون داخلی
چه سبک معماری برای شما مناسب است ؟
ایده هایی برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
۱۲ طراحی شگفت انگیز برای پنجره نمای بیرونی
نکاتی که قبل از خرید مبلمان L باید بدانید
فنگ شویی چیست ؟
کلوزت یا اتاق مخصوص لباس
اصول چیدمان اتاق پذیرایی
راه حل های طراحی نمای ساختمان تجاری
نکاتی که قبل از خرید صندلی ناهارخوری باید بدانید
۹ راهکار کم‌ هزینه برای دکوراسیون داخلی
ویژگی رنگ در طراحی داخلی و اثرات روانی آنها
طراحی لند اسکیپ چیست و اهمیت آن چرا اینقدر زیاد است ؟
ایده هایی برای چیدمان میز کار
۱۱ نکته برای مهم برای طراحی معماری
بازسازی و طراحی لابی آپارتمان
شروع ثبت نام دوره های آموزش آنلاین و مجازی - تماس : 05 05 58 22 - 587 587 22اینستاگرام آموزش های دکوراسیون را پیگیری کنید
+