تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا با ایده های جذاب

دکوراسیون منزل برای یلدا
کتاب فال حافظ در شب یلدا
تزیین میز یلدا
تزئین میوه برای یلدا

تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا با ایده­های جذاب

هرساله در آخرین روز پاییز که شروعی برای فصل زمستان می­باشد، جشن یلدا در خانه­ های ایرانی برگزار می­شود که شور و شوق خاصی به همراه دارد. اگر می­خواهید شب یلدای متفاوتی داشته باشید و یک شب خاطره‌انگیزی برای خود و خانواده­تان رقم بزنید کافی است کمی خود را به‌زحمت انداخته و ایده­های مدرن و سنتی ما را مطالعه نمایید.

ما در این مقاله روش­های متفاوتی از تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا را برای شما همراهان گرامی پیشنهاد خواهیم کرد تا شب به‌یادماندنی داشته باشید.

تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا با ایده­های جذاب

شب یلدا یکی از قدیمی­ترین جشن­های ایرانی­ها است که مردم هرساله همانند عید نوروز و چهارشنبه­سوری با جمع شدن در کنار خانواده­ آن را خاطره­انگیز می­کنند. این جشن نیز همانند سایر جشن­های اصیل ایرانی دارای قدمت و تاریخچه فوق­العاده­ای می­باشد و بلندترین شب سال محسوب می­گردد. یکی از دغدغه­های بانوان خوش­ سلیقه و خوش­ذوق ایرانی نحوه دکوراسیون و تزئین خانه در این روز شاد است که ما قصد داریم با ارائه ایده­های جذاب شما را راهنمایی کنیم. تزئین خانه در بلندترین شب سال کار چندان مشکلی نمی­باشد و تنها لازم است کمی از خود خلاقیت نشان دهید.

چیدمان سفره با روش­های جذاب

در شب یلدا همه چیز به رنگ قرمز بوده و همین رنگ شور خاصی را در افراد ایجاد می­نماید و گرمای دلپذیری به خانه ­های ما می­بخشد. می­توانید سفره خود را با پارچه ­های رنگارنگ و میوه­های مختلف تزئین کنید. بهتر است برای حفظ اصالت این جشن و تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا از پارچه­ با نقش و نگارهای ایرانی استفاده نمایید که پارچه ترمه مناسب­ترین گزینه می­باشد. از دیوان حافظ غافل نشوید و صفحه­ای از آن را بگشاید و در سفره خود قرار دهید. تمام این­ها بهانه ­ای برای شادی و در کنار خانواده خوش بودن است و همین کارهای به ظاهر کوچک لذت وصف­ نشدنی به خانه­ هایتان می­بخشد.

تاریخچه و آداب و سنن اصیل شب یلدا

یکی از مهم­ترین و ارزشمندترین شب­های ایرانی­ها شب یلدا می­باشد که قدمت بسیار زیادی نیز دارد. این شب از اهمیت بسیار بالایی در میان ایرانیان برخوردار است. طبق این گفته­ ها شب یلدا قدمتی 500 سال پیش از میلاد باز می­گردد و در زمان داریوش یکم این شب وارد تقویم ایرانیان گشته شده است.

در شب یلدا ایرانیان باستان آداب و سنن خاصی داشته­اند. یکی از رسوم آنان روشن کردن آتش در این شب بوده است که در کنار یکدیگر فضای گرمی داشته و اوقات خاطره­ انگیزی را سپری نمایند. قصه ­خوانی در شب یلدا، خاندان شاهنامه و فال حافظ در این شب مرسوم بوده است . از دیگر آداب مردم در این روز تزئین و چیدمان سفره و تهیه انواع خوراکی و میوه­ های رنگارنگ است. انار و هندوانه از اجزای اصلی سفره ­های شب یلدا محسوب می­شود که در سفره­ های ایرانی در این روز پر خاطره یافت می­گردد.

دکوراسیون خانه با تزئینات یلدایی
میوه های پاییزی برای یلدا

تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا با ایده­های مدرن

تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا به روش مدرن از ایده­های جذابی برخوردار بوده و دیگر نیازی نیست که از پارچه­های سنتی در آن استفاده نمایید. یکی از مهم­ترین عناصر سفره شما انار است که به عنوان اصلی‌ترین دکور مورد استفاده قرار می­گیرد. قرار دادن انار در ظروف خود به‌تنهایی می­تواند تکمیل‌کننده زیبایی میز و یا سفره شما باشد.

1-    استفاده از شمع

شمع جلوه زیبایی در محیط ایجاد می­کند و می­تواند سفره مدرن شما را خیره­ کننده کند . برای این منظور میوه­های رنگارنگ خود را در کنار شمع قرار دهید. شما می­توانید از این ایده استفاده کرده و شمع­ها را در ظروف میوه خود قرار داده تا تم جذابی ایجاد کنید. علاوه بر آن می­توانید شمع­ها را در جاشمعی قرار داده و آن­ها را در کنار ظروف انار خود بگذارید.

2-    استفاده از برگ سبز

جهت تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا و سفره­های جذاب خود می­توانید در کنار میوه از برگ­های سبز استفاده کنید. ترکیب رنگ سبز به همراه میوه­های قرمز دکور فوق­العاده زیبایی را خلق می­نماید. قرار دادن برگ­های سبز در کنار میوه­ها ترکیبی طبیعی و جالبی ایجاد کرده و می­توانید از تصاویر قرار داده شده نیز ایده بگیرید.

3-    انار­های رنگی و سرامیکی

شما می­توانید از انار­ها در رنگ­های دیگری نیز استفاده کنید برای این کار تنها کافی است اسپری با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کرده و آن را بر روی انار اسپری کنید. استفاده نمودن از رنگ­هایی همچون طلایی و نقره­ای دکوراسیونی مدرن و جذاب به خانه می­بخشد. استفاده از انارهای مجسمه­ای از جنس سرامیک و یا شمع نیز زیبایی و جلا خاصی برایتان ارمغان می­آورد.

تزیینات میز یلدا
دسر انار برای یلدا

تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا با ایده­ های سنتی

شب یلدا یکی از جشن­های اصیل ما ایرانی­ها می­باشد که برخی از افراد دوست دارند با تزئین خانه خود به سبک سنتی اصالت آن را حفظ نمایند. استفاده از پارچه ­های سنتی که نقش ­و نگارهای متفاوتی داشته باشد می­تواند سبکی مدرن برایتان ارمغان آورد. استفاده از ظروف مسی و قرار دادن سماور مسی در کنار سفره یک ایده خلاقانه و جذاب خواهد بود. آینه و شمعدان نور و انرژی به خانه بخشیده و قرار دادن کتاب حافظ نمای زیبای شما را تکمیل خواهد کرد.

تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا به همراه کرسی ما را یاد ایام قدیم می­اندازد. قرار دادن کرسی در وسط خانه و وسوسه گرمابخش آن به همراه شیرینی­ های خانگی محیط مطلوب و دوست‌داشتنی ایجاد گرده و محبت بین افراد را نیز افزایش می­دهد.

دکوراسیون خانه به سبک شب یلدا

بیایید امسال با کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دادن یک جشن یلدای متفاوتی برای خود و خانواده خود ایجاد کنیم. اصلا نیازی نیست که خرج زیادی کرده و کارهای مشکلی انجام دهید با کمی خلاقیت می­توانید خانه خود را به سبک شب یلدا زیبا و به یاد ماندنی کنید.

1
2
3
4
5
6
ایده های یلدا
1

تزئین میوه به همراه شکر فضای برفی در سفره­ تان ایجاد می­کند.

2

بر روی دستگیره درهای خانه اناری به همراه ربان قرمز آویزان کنید.

3

از قرار دادن شمع بر هر نقاط خانه غافل نشوید.

4

تعدادی از میوه ­های خود را با اسپری و رنگ نقره­ای تزئین کنید تا تداعی کننده سرما باشد.

5

اگر در خانه شومینه دارید مکان مناسبی برای ایجاد دکوراسیون جذاب خواهد بود.

6

با استفاده از میوه­های پاییزی مصنوعی راه پله خود را زیبا کنید.

دیزاین میز یلدا

دکوراسیون شب یلدا با رعایت چند نکته

1-    انتخاب محل مناسب

جهت تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا ابتدا لازم است که مکان مناسبی را برای قرار دادن سفره انتخاب کنید. برخی از افراد برای این کار از اپن آشپزخانه استفاده می­کنند. اپن آشپزخانه نیز می­تواند مکان مناسبی برای این کار باشد. برخی دیگر نیز با قرار دادن کرسی در خانه محیط خود را گرم و دلپذیر می­کنند. میز ناهارخوری و جلو مبلی نیز می­تواند ایده جالب برای تزئین سفره باشد.

2-    استفاده از رومیزی­های مخصوص

استفاده نمودن از نوع رومیزی بستگی به سبک مدرن و سنتی دکوراسیون شما دارد. اگر سبک سنتی در پیش گرفته­اید همان‌طور که گفتیم ترمه و نقش­ونگارهای ایرانی می­تواند ایده جذابی باشد و اگر سبک مدرن را می­پسندید، رومیزی­های ابریشمی و حریر سلیقه عالی خواهد بود. استفاده از رومیزی‌های کوچکی که روی عسلی استفاده می­کنید را به حالت چروک درآورده و در کنار میز قرار دهید. در کنار آن گل­های معطر و گل­های خشک نیز فضای زیبایی به وجود می­آورد.

استفاده از کرسی برای چیدمان میز یلدا
دسر هندوانه ای برای یلدا
سنن اصیل شب یلدا
آموزش دسر برای یلدا

تزئین دکوراسیون خانه با انواع دسر

برای لذت­بخش­تر شدن شب یلدا و زیباسازی فضای خانه درست کردن انواع دسر در این شب پیشنهاد می­شود. برای تزئین دسر می­توانید از انواع میوه­های پاییزی استفاده کنید. هندوانه و دسر انار زیبایی جذاب و عالی به خانه و سفره­های ایرانی می­دهند. استفاده از انواع کیک و دسر­های متنوع و ژله­های رنگی بر سفره شما روح و جان می­بخشد. با استفاده از انار و هندوانه کلی دسرهای زیبا و خوشمزه درست کنید. کیک هندوانه­ای، رولت انار، تارت انار و دسر برفی از انواع دسرهای جذاب و به یاد ماندنی در شب یلدا هستند که می­توانید از آن­ها ایده بگیرید.

دکوراسیون خانه با تزئینات دست­ساز یلدایی

برای تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا باکمی خلاقیت جلوه زیبایی به خانه خود ببخشید. یکی از مهم­ترین بخش­های شب یلدایی که می­تواند شبی منحصربه­فرد و خاطره­انگیزی برای شما و خانواده­تان ایجاد کند، نحوه پذیرایی و تزئینات خانه است که سبک­های مختلفی برای آن وجود دارد. نیازی نیست که با صرف هزینه­های زیاد و هنگفت جشن خود را نورانی کنید با کمک چند ایده ساده اما شیک شبی عالی در کنار خانواده داشته باشید.

شما می­توانید با استفاده از کاغذهای رنگی و مقوا که معمولاً در هرخانه­ای یافت می­شود طرح­های زیبایی بر روی درودیوار خانه ایجاد کنید. بادکنک‌های قرمزرنگ با طرح هندوانه نیز می­تواند ایده جالبی باشد. حتی خود شما نیز با استفاده از ماژیک بر روی بادکنک طرح هندوانه بر روی آن بکشید. از ظروف زیبا و جذاب برای آجیل و تنقلات خود استفاده کنید. سعی کنید بر روی میزهای خود قرار دادن گلدان را فراموش نکنید. استفاده از گل و گیاه فضای خارق­العاده­ای را ایجاد می­نمایند. برش­های جذاب هندوانه و آویزهای قرمز و رنگارنگ نیز از پیشنهادهای ما به شما برای ایجاد شبی فوق­العاده می­باشد.

چیدمان میز یلدا

صحبت­های پایانی

شب یلدا برای همه ما ایرانیان از ارزش و جایگاه ویژه­ای برخوردار می­باشد و همه ما این روز را در کنار خانواده خود جشن گرفته و سالیان سال است این شب به یادماندنی و لذت‌بخش را به نسل­های بعدی انتقال می­دهیم. اما امسال با شیوع بیماری کرونا اوضاع کمی متفاوت بوده و همه ما سعی داریم که در منزل خود و در کنار خانواده خود بمانیم و محافظ سلامت اعضای خانواده باشیم. اصلاً نیازی نیست برای خاطره­انگیز کردن شب خود به منزل بزرگان و یا اقوام بروید.

با استفاده از ایده­های گفته شده و تزئین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا فضای زیبایی را برای عکاسی و فیلم­برداری درست کرده و آن را به‌عنوان یادگاری برای خود نگه دارید ما در این مقاله انواع سبک­های مدرن و سنتی جذابی را برای دکوراسیون منزل پیشنهاد کرده­ایم که می­توانید با استفاده از خلاقیت و سلیقه خود از این شب لذت برده و برای زمان کوتاهی ناراحتی و غم­های خود را فراموش کنید. امیدوارم مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد.

روشن کردن آتش در یلدا
5/5 - (1 امتیاز)
مطالعه بیشتر
دکوراسیون و طراحی آشپزخانه کوچک
چطور از بافت در طراحی داخلی استفاده کنید
طراحی داخلی به سبک معاصر
اصول کلی طراحی نمای خارجی خانه
چگونه می توان از اصول پایه طراحی داخلی برای تزئین خانه استفاده کرد
سقف کاذب ، پنل های سه بعدی
شکل دادن به آینده: در هنگام طراحی فضا برای کودکان چه چیزی را باید در نظر گرفت
چند اشتباه رایج در چیدمان منزل
انواع منابع نوری
تعریف رنگ و هارمونی در دکوراسیون و طراحی داخلی
چگونه رنگ مبلمان منزل را انتخاب کنیم
طراحی لند اسکیپ چیست و اهمیت آن چرا اینقدر زیاد است ؟
مبانی زیبایی شناسی طراحی منظر
نحوه‌ی انتخاب رنگ مبلمان راحتی 
طراحی ورودی خانه
فضای منفی در دکوراسیون داخلی
نکاتی برای طراحی فضای کار و افزایش بهره وری شما
۱۰ نکته مهم در طراحی landscape
چه سبک معماری برای شما مناسب است ؟
تاثیر رنگ بر کودکان
انواع طراحی داخلی
ساخت آبشار تزیینی ، آبنمای تزیینی
 لوکوربوزیه و سه ‌گانگی نور
ویژگی ها و تفاوت طراحی داخلی مدرن و معاصر
چگونه فضاهای بدساخت را به دکوراسیون شیک تبدیل کنیم؟
تغییر دکوراسیون اتاق خواب
مهارت در اسکیس معماری
ایده هایی برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
۶ نکته برای طراحی پاسیو های کوچک
نقشه کشی برق ساختمان با اتوکد
شروع ثبت نام دوره های آموزش حضوری و یا آنلاین - مشاوره رایگان : 587 587 22 - 110 111 28
+